Raggaren Putte: Det får nog betecknas som OK med tvekan. En seger mot modo skulle ge sju poängs avstånd neråt så då har vi i alla fall dem garanterat efter oss två omgångar senare.
Djurgården har ett bättre program närmaste tre och är ju glödheta formmässigt, inte fullt så heta Brynäs har ett spelprogram som är jämförbart med Timrå vid en snabb jämförelse. Arslets grabbar är ju också med runt strecket och har tyvärr ett på papperet beskedligt motstånd så de kan lätta ifrån oss i tabellen igen. Dock hoppas jag innerligt att laget med den stora spelarbudgeten och den lilla utväxlingen skiter i brallan mot SSK nästa omgång. Jag kan definitivt se det hända.
Sen, närmaste tre, det blir rätt spännande närmaste tio. Serielunk? 55 omgångar är för mycket? My ass.
Jag tror banne mig att jag måste hälla upp en Virre för att stilla nerverna och njuta lite. Det här var en av de skönaste skitmatcherna som jag nånsin sett.
Uppdrag ett avklarat, nu lika viktig match mot Modo. Modo borta följt av Färjestad och HV hemma är ju ingen picknick direkt. Tre av nio poäng bara måste vi ta, sex av kommande nio riktigt bra, sex varav en trea i matchen mot Modo fullkomligt lysande.
Mackelito: Jaha, bara att vänta på att Rogle vänder matchen då ...Och jag som i min villfarelse fått den helt galna uppfattningen att Brynäsmatchen visade Timrås nyfunna, rätta sida. Ner på jorden igen, först mot FBK och sedan nu torskkänning mot erkänt bortausla Rogle. TUR BK tuppar väl in ett par baljor i sista, så är vi djupt nere i skiten igen.
erathoo: Asså så här ser jag det - Rögles chanser sker pga. vårt usla passningsspel och slarv. Om vi bara håller i pucken på ett halvnormalt sätt så har Rögle ingen chans. Men det man ser på isen är sjukt! Man kan till och med höra hur publiken vrider på sig i smärta efter varje misstag. Slarvigt som sagt! Vi har tur att vi har jävligt sjuk tur som inte åker på en smäll bakåt - det känns som att förr eller senare sätter de en puck efter ett fett misstag i egen zon. Backarnas uppspel är nog det sämsta jag sett på länge. Känns som man är i wild west därför indianare är A och O ikväll. HUA!
Bragd-Birger: Håller med dig, hoppas detta blir en typiskt skitmatch som den jag såg mellan Almtuna - Mariestad här om dagen, 3-1. Tuna var så äckligt usla men ändå vann dom. Det skulle vara så rättvist om vi vann då vi spelar skit mot pissrögle som typ jämt har tur! Därför när vi väl har håvat in 3p så är det just 3p det enda som räknas. Jag skiter hur usla vi var - detta är en engångsföreteelse!
Yellowcard: He He, Svensson.......men det känns som en rejäl höjning krävs i tredje va? Rögle kör på o vi blir sttressade till misstag och lyckas INTE utnyttja ytorna som väl måste finnas när de checkar så hårt....
Nästan parodiskt hur lätt Rögle får det därute. Nu måste Challe coacha rätt. Rögle ser ut som hemmalag och är snabbare på det mesta. Timrås backar - i synnerhet ett icke namngivet backpar - skiter ner sig så fort Rögle forecheckar. Sanslöst slarviga uppspel och märkliga vändningar med puck som slutar med att Rögle får fast oss i anfallszon.
Finns två motmedel: börja fjollköra, krypa och leka bortaplan alternativt dra upp det egna tempot sisådär 100%. Checka Rögle lika hårt som dom checkar oss. Visst, det innebär obehagliga kontringslägen men: det nuvarande alternativet är farligare. Och fjollalternativet är som bekant inget alternativ för en timråit.
Tack gode gud för ledningen, dock. Hur orättvist som helst.
Vore ju trevligt om vi kunde bryta denna säsongs trend: "att förlora när vi har chans att klättra och få lite andrum". Det känns lite nu eller aldrig för denna säsong.
Simmalugnt: Ja ta bort Pääjärvi ifrån förstafemman och powerplay - han har inte varit bra ikväll tycker jag. Kan ju inte vara bra jämt! Å ena sidan, Timrå spelar skumt och dåligt överlag ikväll.
Det övergår mitt förstånd hur vi fortfarande kan vara #2 i PP enligt statistiken.. tycker vi borde ha halkat ner ordentligt på den listan .. men tydligen inte.. kom igen nu och bekräfta statistiken!
Yellowcard: Helt enig. Det är märkigt när man tänker på det. Vi får inte vårt pp att funka när alla andra stressar oss. Däremot fattar vi inte vi själva att man ska spela så...
Jag ogillar verkligen timrås sätt att spela boxplan.. alltid stillastående box - rögle stressar när de spelar boxplay. Man är ju alltid nervös när timrå spelar boxplay
Men helvete - jag har aldrig sett sånt slarvigt spel ifrån Timrå. Felpass heeeeeeeela tiden!! Nån gång är väl ok, men detta är ju hela tiden! Vad är fel? Isen? Pressen?