1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19

« · 1203198 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2009-11-19
Bragd-Birger: Det är 100% mål, inget snack. Årets domartabbe är ett faktum och det säger ganska jävla mycket med tanke på vad som exempelvis föranledde vårat kvitteringsmål när HV71 var på besök senast.
Kommentera

jokklas: Åkerlund trodde förmodligen att det var paus i spelet och att man lekte 'Moses delar Röda Havet'. Hur fan skulle han förstå att utespelarna agerade sådär på allvar?
Kommentera

jokklas: Det är inte Åkerlunds fel att han får gabbe i ansiktet istället för att den senare stöter på puckföraren. Jag kommer aldrig att kunna förstå sånna där tandlösa ingripanden i egen zon, jag hade fan gjort det bättre själv.
Kommentera

Olle: Det ska tilläggas att det var en jävligt bra benparad på det ena skottet.
Kommigen nu Timrå, live från eon.
Kommentera

Timrå är pinsama framför egen kasse. Man klarar inte av att hålla rent framför Åkerlund för fem öre. Tror tamefan att ett J20-lag med enkelhet skulle kunna ta sig in på mål hur enkelt som helst.

Ibland undrar man hur Challe och Nygårds funderar, såhär har det sett ut sedan dom anslöt i stort sett. Man låter motståndarna åka med fart hur som helst och ger motståndarna en massa tid. Det säger sig självt att snubbar som Kempe m.fl. blir hyperfarliga om man inte kliver nära dom och inte låter dom få upp farten. Men Timrå låter motståndarna åka lite hur som helst som sagt.

Suck....

Kommentera

Olle: Förutom att Gabbe visar sina brister i backspelet är vår käre burväktare riktigt fel ute där. Oavsett om Gabbe hade varit där eller ej så går han bort sig så Röglespelare hade rundat honom.
Kommentera

Det bortdömda målet såg jävligt suspekt ut. Men eftersom det videogranskades måste det rimligtvis vara en synvilla.

Annars: same shit, different game. Timrå har seriens mest lättstressade backar. Ligg på dom så kan vad som helst hända. Uppspelen obefintliga.

Anfallsspelet en massa sargspel och chanslir som resulterar i framstressade lägen som ingen timråit har förmågan att hantera.

Detta blir förmodligen en förlust.
Kommentera

Någon som kan kommentera hur perioden såg ut? Är det rättvist med 1-2? Eller hur ser det ut?
Kommentera

Raggaren Putte: Pucken tar ju ovanför målkameran, det kanske är därför. Men det måste väl finnas fler kameravinklar än bara den? Dom på raden längst upp i arenan kunde ju se att det där var mål, varenda jävel framför en tv kunde se att det är mål.

Katastrof. Undra förresten när Meunier ska sätta en puck? Han hade två chanser som i princip är omöjliga att missa i den här perioden.
Kommentera

Olle: Jo exakt detsamma tycker jag mig se också. Men hur fan kan videodomaren missa en sån sak. Pucken kommer ju också snett in till denna position från stolpen vilket gör att det måste vara enkelt att se rakt uppifrån.

Men den kanske bara tar en bild per sekund eller något så att Huring eller vem fan nu som sitter där ska hinna med.
Kommentera

Olle: Ser inte matchen själv men om detta är sant så så ja, jag har inte ord
Kommentera

Raggaren Putte: Pucken är uppe och vänder i nätet under ribban. Vid ett tillfälle SER man pucken I nätet OVANFÖR ribbans höjd. Domarskandal.
Kommentera

När man inte är puckförare och blir stoppad eller hindrad, varför blåser inte domarna för interference? Jag så totalhatar detta spelförstörande som har blivit tillåtet mer och mer. Flera Timråspelare som blir hindrade. VAKNA MUPPDOMARE!!!!
Kommentera

Olle: Nu såg man ju Detroit få ett 10 ggr värre mål bortdömt inatt, men antingen är det någon allvarlig defekt på C+ sändning eller så var det där ett klart mål.
Kommentera

Vad äckligt! Det enda måldomaren behöver är ju en 14 tums tv och ett abonemang hos c+. Fy fan vilken skandal!
Kommentera

Men va fan. Den där måste ju ta inne i buren. Sjukt!
Kommentera

bj: Inte mål.
Kommentera

bj: inget mål?
Kommentera

bj: Skandal! Hur lyckas Rögle med dom här domarmssarna hela tiden?
Kommentera

bj: va fan e måldomaren full
Kommentera

Otroligt att sopan inte tänkte ringa från början. Jävla mupp!
Kommentera

bj: fan att man inte ser något...men 2-2 på G alltså`?
Kommentera

Forward: Grattis domarn!
Kommentera

bj: skönt han ringer 2-2
Kommentera

Det är mål det är mål det är mål.
Kommentera

klockrent inne
Kommentera

Raggaren Putte: Det går inte att backa ner i egen målvakt där, det är ett juniormisstag.

Men vad i satans helvete!!! Vi gör mål och han kollar inte ens med måldomaren!
Kommentera

Rögle näst bästa lag på bortais. Ja då lär det ju inte bli lätt idag...
Kommentera

Olle: Det var ganska avslöjande där att Gabbe inte är någon riktig back i alla fall. Men man kanske inte kan kräva mer av en forward i den positionen. Linkans fel.
Kommentera

Johan J: är de inte bättre att sätta ut konor .. de måste vara billigare än spelare . samma effekt
Kommentera

Johan J: 1-2 nu, suck
Kommentera

jonmannen: Så långt var vi med. Men så slarvar man. Vi har inte råd med det!
Kommentera

Å herregud vad pinsamt...vi har inga backar.
Kommentera

Johan J: allt som vanligt med andra ord
Kommentera

Johan J: 1-1 Satan
Kommentera

Bästa start. Håll i!
Kommentera

4-1 kommer den här matchen att sluta och jag kommer att vinna pengar på kalaset också! Caslava nätar i PP dessutom.
Kommentera

Någon som vet om de är stream nånstans ???
Kommentera

Bragd-Birger: Jag är beredd att se vilket nyförvärv som helst, bara det medför en förbättring. På backsidan över lag så måste jag ändå säga att jag har imponerats av Skogs på slutet. Tar han några fler steg framåt så är han snart den han blev värvad för att vara :)

Dessutom så tror jag inte att vi behöver en defensiv jätte mer än vad vi behöver att våra backar ska sluta göra supermisstag i egen zon. Moe och Skogs har visat lite för mycket av den varan under säsongens gång.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja jo det låter mumma med stark kille i defensiven men det lägger ju ribban ännu högre för ett ev forward klipp...

Jag menar skaffa NÅGON som sätter chanserna vi skapar så kanske vi kude vinna mer matcher...
Kommentera

Kokko var skitbra sista året hos oss i slutspelet inge snack, men vi behöver en stridsvagn.
Kommentera

Olle: Tackar. Sportbladet var den enda troliga källa jag inte hade kollat upp..

;-)

Kommentera

Huge:

Aftonbladet står att de är muntligt överens.
Kommentera

Olle: Kokko är lite väl hypad här med tanke på att han sög rätt hårt i 1,5 år innan han toppade. Och är det något Timrå är i behov av i backväg så är det väl snarare en defensiv klippa än en med sina främsta kvaliteter offensivt?

Kokko blir säkert jättebra som ersättare till Jonsson i Brynäs. I Timrå vill jag se en helt annan spelartyp.
Kommentera

Olle:
DAGENS DRAG

Timrå har sett bra ut på hemmais på slutet och gjorde mig inte besviken när laget var med senast i den här rutan (2–1 mot FBK). Jag tror laget är så pass fokuserat och har så pass mycket mer kvalité än Rögle att det finns spelvärde i ettan till 1,85 hos Expekt
Läst i dagens AB och är INTE skrivet av Challe utan av Ulrik.

Ville bara förmedla en glad nyhet också.
Kommentera

Huge: Aftonbladet iofs, man vet aldrig.
Kommentera

Olle: Har du nån länk på Kokko eller är det bara spekulation?
Hoppas för fan att du har rätt..
Kommentera

liston: Jag tycker det börjar kännas som det gjorde på försäsongen, jag skulle bli glad av att höra vilket nyförvärv som helst, om han så hette Kalle Anka.
Kommentera

Olle:

Finns det ingen gammal left over från söderbotten ledig som vi kan ta och betala dyra pengar för.
Kommentera

liston: ...och Kokko klar för Brynäs nu. Fan honom hade jag gärna sett i röd tröja.
Kommentera

« · 1203198 · »