Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Instämmer i Lakets resonemang. Nu stöttar vi klubben i våra hjärtan!
Redigerad kommentar
erathoo: Den rollen (i fem mot tre) har han haft sedan augusti. Han är det enda alternativet eftersom han är den enda högerfattade forwarden vi har.
Ambroo: Given är nog bara Sonnenberg framför kassen.
Vilka man väljer som back är ganska intressant och svårt då ingen är klockren.
Med Moe får man en back i bra form och med ett bra spelsinne och pucksäkerhet. Skottet är dock sådär. I fem mot tre bör det vara lite tryck i skottet också.
Med Caslava får vi ett bra skott med tryck i men ett sämre spelsinne med puck.
Med M.Karlsson får vi något mellanting. Han skjuter hårdare än Moe och passar bättre Caslava men slarvar samtidigt mer med puck än Moe och siktar sämre än Caslava.
Och så kan man hålla på med alla våra backar. Och så har vi väl hållit på också. Vi hittar ingen som tar sig en given plats.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ambroo: Skillnaden är väl att skottförmågan är viktigare hos backen än hos forwarden i fem mot tre. De flesta boxplay väljer ju att skära av alla krosspass och försöka styra mot att skotten ska komma från backsidan.
Men man skulle ju i och för sig kunna ha Moe på Meuniers forwardsplats istället dock ;)
Ambroo: Jo så är det. Men när man inte har perfekta backar för uppdraget så får man ju "offra" någon del. Antingen att bara ha en bra skytt eller att ha två leftare med bra skott.
Vi skulle ha haft Strålman på ena sidan och Lehtonen på den andra.
Ambroo: Jag har iaf ont i magen och det är över tre timmar till nedsläpp...
Vänta du tills KS om ni nu hamnar där, då kan jag lova dig att man mår allt annat än bra under den serien. Det jävligaste man kan vara med om som supporter, förutom att ramla ur då skulle jag tro.