mikenomad:
"men vi borde kunna vara där redan nu!" tolkar jag som att man förväntar sig att det borde vara så nu också.
Det hade nog kunnat varit fler folk. Men då tror jag att man hade varit tvungen att husera i övre halvan av tabellen sedan starten av säsongen.
Tyvärr så har inte alla värvningar blivit riktigt lyckade. Ungtupparna har gjort bra ifrån sig det är inget tvivel om det. Däremot så tycker jag att de äldre spelarna man värvat in inte har dragit det lasset man kan ha förväntat från dem.
Till nästa säsong måste man värva in mer spets i truppen om man vill ta laget till nästa steg (samtidigt som man inte tappar de viktigare spelarna i truppen naturligtvis)
Måste säga att det här unga laget har överraskat positivt. Hade själv inte riktigt räknat med att vi skulle vara med och slåss om någon PO-plats, snarare att vi skulle få blicka nedåt. Dessutom känns det lite bittert att vi inte har plockat ännu fler poäng, med tanke på alla matcher vi dominerat men inte lyckats avgöra samt alla förluster i SD...
Sen kvällsmatch i morgon, ser jag. Den börjar inte förrän 19:30. Det var också en jävla tid. Varför? Det känns ju lagom lockande att komma hem närmare kl 23 en lördagskväll... Jag är skeptisk!
mikenomad: Det är mina ord om procentsatsen och den står jag för helhjärtat. Men visst ibland såg det krampaktigt ut. Men han försökte alltid i varje match. Viljan fanns där annars hade han aldrig återvänt. Men sedan vill jag ju påstå att Monténs spelsystem var en fullständig jävla katastrof också. Det gynnade inte Hedström ett dugg. Har man en spelare med noll människokännedom som inte har en jävla susning om i vilket fack besticken skall läggas för att kicka igång maskineriet så är det ju som fördömt.
Sedan orkade inte Hedström bråka på det sättet han gjorde som ung, det gör inte jag heller förresten. Det är bara ibland det brinner till. Men det går åt för stor energiförbrukning på hjärndöda raseriutbrott. Åh återhämtningstakten är inte nådig. Man väljer sina strider så att säga.
Jag respekterar fullt ut om ni har en annan syn på det hela men jag viker inte en tum i frågan.
Amen.