Svår, men är det en helt omöjlig uppgift? Rögle är något form av unikum den här säsongen. Skulle man helt utan förförståelse börja i änden att titta på underliggande statistik och i alla möjliga olika statistikkolumner så "ska" de inte vara mer än ett lag för nedre halvan. I verkligheten ligger de tvåa i tabellen, tre poäng bakom Frölunda och då har RBK två matcher färre spelade. Oerhört giftiga, och en klubb jag tror att vi tittar extremt mycket på.
Det Rögle har gjort sedan deras senaste avancemang är en stilstudie i hur det trots allt går att etablera en mindre klubb med begränsade resurser genom att fullständigt maxa de medel man har. Bröderna Abbott må framstå smått osympatiska, men resultaten talar sitt tydliga språk. Nu är de en maktfaktor i ligan.
Det blir spännande att se vilken nivå vi kan hålla mot ett sånt där lag. FBK-matchen hemma senast hade såväl bra som rent av bedrövliga delar, och i lördags tog vi med oss det som funkade ner till Linköping. Jag vill tänka att vi är lite svårscoutade i och med att hela laget är under utveckling, insatserna blandas även därefter. Endera blir vi fullständigt sönderkörda imorgon, eller så hittar vi en väg in i det hela.
Ställer vi Rajan, eller är det dumt att ändra ett vinnande lag?
Men hörrni, vilken trevlig kvällsjävel det här blev då! Gled in i hallen i god tid, käkade lite buffé, fyllde på stashet av nödvändiga produkter för klädnad och heminredning, kollade värmningen. Grabbarna såg laddade ut. Modoliderna ... | #Läs mer ·
Det Rögle har gjort sedan deras senaste avancemang är en stilstudie i hur det trots allt går att etablera en mindre klubb med begränsade resurser genom att fullständigt maxa de medel man har. Bröderna Abbott må framstå smått osympatiska, men resultaten talar sitt tydliga språk. Nu är de en maktfaktor i ligan.
Det blir spännande att se vilken nivå vi kan hålla mot ett sånt där lag. FBK-matchen hemma senast hade såväl bra som rent av bedrövliga delar, och i lördags tog vi med oss det som funkade ner till Linköping. Jag vill tänka att vi är lite svårscoutade i och med att hela laget är under utveckling, insatserna blandas även därefter. Endera blir vi fullständigt sönderkörda imorgon, eller så hittar vi en väg in i det hela.
Ställer vi Rajan, eller är det dumt att ändra ett vinnande lag?