Sputnik: Nått är det. Tyckte att det fanns en helt annan tyngd, intensitet och kreativitet inledningsvis. Nu ser det mest ut som att han inte ens vill ha pucken.
Nåväl: nu är väl ett så gott tillfälle som nått annat att felbevisa mig.
Kerstin_k: Funerar på om Alvarez kanske var en av dem som fick höra ett och annat av Nubben och inte trivs riktigt? Alltså jag förväntar mig inte stordåd poängmässigt men när han inte ens bidrar med intensitet,tyngd och inställning och på det förmodligen är en av de bäst betalda forwardsen. Ja då har vi inte råd att avvara den platsen länge till om han inte förbättrar sig..
pingvin: Timrå har hittat en fin balans mellan lugn och desperation. Strömberg på detta så blir försvarsspelet ännu stabilare. Svensson måste få avlastning.
Wedin, Lander och Dahlén kan vi ju fetglömma denna säsong. Men tar gärna de två första nästa år. Dahlén däremot kan vi bara drömma om. Apropå honom så ska jag till Prudential Center ikväll och se San Jose Sharks spela.
9037: Mycket bättre andra och snudd på fler mål. Buren lär väl fortfarande dallra efter Ratties ribbskott.
Lite synd att man så konsekvent valde att drälla bort PP i den andra perioden. Hoppas att dom får nån chans till och kan ta tillvara på den på ett bättre sätt.
Tycker nästan synd om Alvarez. Inte för att jag skulle göra det bättre. Men som det ser ut nu har han antingen tappat allt självförtroende eller så är han på väg att lämna.
TD: amen det är ju en grymt stark prestation än så länge. JJ, vad han har revanscherat sig på sista tiden. Walli ser pigg ut och Hartmann är riktigt vass. Rattie behöver man inte ens nämna, han är alltid klass rakt igenom.
Vad detaljerna i spelet höjer sig när det helt plötsligt finns självförtroende i laget. Vips så kan man tävla med alla lag i ligan, det är som natt och dag.
TD: Visst finns det fortfarande brister i spelet men det ör ändå ett helt annat lag än i början av serien! Tänk om vi hade Didrik, Wedin, Lander och Dahlén med i laget också! 👌
Helt annan matchbild än jag väntat mig. Vet inte om det är Timrå som lyckas dra ner farten på Rögle eller om det är Rögle som har dåligt med bensin i tanken, men hur som haver så står rödvitt upp bra!