Woody: Annars tycker jag att vi har ett härligt frejdigt spel nu jämfört med några veckor sen. Det ser lovande ut. Lite mindre petande i försvars och anfallszon så löser det sig.
Tiken89: han är knappt duglig i allsvenskan och det är väll därför vi har mps startredo snart så boy e kan ha sin "kulturbärarlön" och sitta på läktaren.....
Det är ofta bittra, negativa eller domedags tongångar här inne nu för tiden. Jag säger inte att jag är jätte själv, är nämligen expert på att anta de värsta tänkbara och alla nyanser av dåligt däremellan för att mentalt förbereda mig och allt annat blir en överraskning.... MEN! Jag tycker de spelat bra i stort alla perioder sen 3e mot Örebro. Bra på olika sätt men grundspelet börjar sätta sig och ibland ser de fruktansvärt tråkigt ut när de taktiskt håller linjer och minimerar chanserna för motståndaren. Håller med ledningen att defensiven blir de absolut viktigaste i vinter och chanser kommer de få varje match. Vill inte jag se bländande offensiv där de parkerar i offensiv zon, självklart, men jag njuter mer av varje poäng de lyckas knipa per match fram till det att maskinen trummar på utan gnissel. Jag ser ett lag som hela tiden gjuter samman mer och mer och offensiven är jag inte de minsta orolig över förutom att 1a och 2a måste spela enklare tills kemin sitter i ryggraden. Tack för ordet.
Zäta75: Pettersson har många gudomliga kvaliteter, men en av dem är inte att böka vid sargen. Han ska aldrig försätta sig i den situationen. Släpp pucken och vänta på skott istället. Hoppas Wedin vaknar snart också.
covfefe: Kortfattat kommenterade han vad som krävs för att få fram power play, och sa att domarn måste kunna blåsa utan att man överdriver situationerna också.
Inte konstigt att vi får ett problem med filmningar om spelarna känner sig tvungna att dansa balett på isen för att domarna ska se vad som händer.
Vi spelar för reaktivt. När Rögle dumpar puck har dem en plan precis som studion är inne på, det ser jag inte riktigt finns i Timrå. Men annars ser det väl rätt bra ut, vi får stopp på Rögle på ett fint sätt och får några fina spelvändningar.
Bee: Dallen gör mål i andra, man såg ju hur han blev helt knallröd i ansiktet när domaren inte tog utvisningen på Rögle spelaren som fällde våran junior
Det är bra tryck idag iallafall. Synd att sittplats aldrig kan sjunga med dock, någon gång i mitt liv hoppas få se att hela arenan står upp och sjönger Timrå hej.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
Vi kan lägga ner all träning på PP och fokusera på 5 mot 5 och boxplay.
Sjuka domare:(