Hockeylivet leker nu. Uppvisningen i Malmö var ljuvlig att beskåda, straffvinsten i Luleå var prestigefylld och så nu denna stabila seger mot Rögle. Hemvändarna går från klarhet till klarhet och nu hoppas jag att vi kan fortsätta blicka uppåt. En poäng närmare förstaplatsen än den sista…
Bra match men fan de blev verkligen ett mentalt lås på grabbarna efter EPs tab.
Första PP måste vaskas om, nu beror det säkert på att Hanzl inte var med och kunda styra upp med passningar men jag tycker att man hade kunnat skickat in Lyytinen istället för EP på blå.
Han har redan visat att han är bra med puck och har ett bra skott.
Här sitter man 10327km från matchen med en öl och är glad. Tyvärr spelas det bara cricket och fotboll här så får försöka pricka in en hemmamatch när jag kommer på besök.
Stående applåd för en fantastiskt väl genomförd match! Andra perren var ju poesi i hockeyform. Totalhockey. Sen är det fascinerande hur lätt man tappar koncepten när EP skänker bort PP-målet. Trodde inte att man skulle lyckas spela av 3e så avvaktande, men det gick ju vägen. Kul att Alvarez äntligen fick måla också. Fjolårets största besvikelse är årets största positiva överraskning. Grymt nyttig.
Malmö och Lule borta, Rögle hemma. 8/9 poäng. Jävligt imponerande. Man behöver inte be om ursäkt för en enda poäng heller. Spelet är lyft typ 3 nivåer från starten av Örebro-matchen. Nu börjar man se ut som ett hockeylag.
Men, vi ska inte sväva iväg. Snart grinar det emot igen. Frågan är hur låg lägstanivån är i år, dock. Vi ska ha in Hanzl, Halloran (och MPS) på det här, och förhoppningsvis en riktigt vass back. Då k a n vi lyckas undvika kval.
Peacedog: Och där gjorde Laleggia 3-0 för HV i premiären. Han är din i anfallszon den mannen. Fan, att inte Växjö var så här bleka när vi spelade mot dem.
Dagens viktigaste ändå var att Walli, Boyce, Blomqvist, Alvarez osv. Att breddspelarna insett att dom är viktiga för laget och måste vara med och kriga 100%, inte vänta på att stjärnorna ska göra det. Det är tillsammans som ett lag vi ska göra det, som ikväll.
The great one: så sant Timrå har nog inte spela så bra på flera år som idag lite mål och Röglr var vassa Gillar Blomqvist Nu tar vi dom på torsdag alltså Brynäs våra antagonister
Stod på västra stå ikväll, framför ett ungdomslag från Rosenborg, hockeykillar i 13-14 årsåldern. De filmade, fotade och var grymt imponerade hela matchen
mikenomad: De har hyrt NSK nästan hela helgen, konstigt för de borde spelat samtidigt men de kanske har flera lag med. Kollade nu, ja de har minst 2 lag med, U14 spelade på förmiddagen.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·