Labban: han är stressad utan puck också. Bara att kolla på hans rörelser med huvudet. Han har ingen som helst koll på vilken han ska markera eller vart han ska befinna sig.
Villervalla: Rögle har 5 spelare borta och ändå pissar de på oss på vår hemmaplan. Jag saknar ord. Det är inte ens uselt, pinsamt och sjukt dåligt. Det är FÖRJÄVLA dåligt Timrås IK! I en sån här viktig match också.
JAG SKÄMS! Och det hoppas jag att spelare och ledare gör också
SMÅLAND: Några som fortfarande tycker vi har en av seriens bästa forwardsida? Helvete vad överskattad den är. Som jag skrev tidigare. Spetsen hänger på en skör tråd. Pääjärvi är nu alltså uppe och jobbar i en toppkedja. Hur hamnade vi här. HUR?
Vilken patetisk jävla insats. Fullständigt uppkäkade första 15, trots hemmaplan och - trodde jag - revanschlusta efter Luleå och FBK. Sen spelar man upp sig men avslutar som p11-or.
5-3 i inledningen av 3e. Då spelar man Jonte, EP och Hanzl och lyckas spela i rullatortempo. Jonte tar ett obegripligt avslut tre meter utanför som går ner i egen zon. Sen ger man upp. Rögle får biljetter till Allmänhetens åkning inne i Timrås zon. Spelarna skiter fullständigt i JJ och låter honom få stå och förnedras.
Nä, fy faen. En sån här kväll kan spelarna dra åt helvete. Förlora är en sak, men att i sin hemmaborg ställa sig i parterr och låta motståndarna pissa på både sig själva och hemmapubliken är fan inte ok någonstans.
Nu får Ante och laget snäppa upp. Var det inte en fördel att få spela hemma och "träna bra", och så himla roligt att få spela inför sin "fantastiska publik"? Visa det då förihelvete. Brinn!
Sputnik: Vi kan ju inte skeppa iväg backar när vi knappt har några att ställa på isen. Vi dalar i tabellen nu för att vi la allt krut på hemvändarna och backsidan är ett lapptäcke av oduglighet. Vi var många som var inne på det, man kan inte spela en säsong med 6 backar och nej, det kunde man visst inte heller. En av Wedin eller Pettersson skulle inte ha fått kontrakt.
Oakleafer : Det borde bli offentlig urinering istället för dusch av samtliga inblandade spelare efter en sån här match. 4k kisstrålar kanske kan få laget att skärpa sig
Ok kanske tar i lite, men så känner man just nu. Fy fan...
Upplever inte att det är ett dåligt lag på isen, och rent statistiskt vet vi att det inte är det heller.
Något är ren jävla katastrof inom lagledningen. Något som får samtliga spelare att inte ens nästan bry sig om matchen. Och detta har vi sett väldigt mycket jämförelsevis, de senaste matcherna. Närmast en tyst protest mot något inom organisationen. Någon som vilt hotar med försäljning eller sparken för spelare som inte presterar? En otroligt skadlig atmosfär skadad av tränare? Otydligt. Vi vet bara inte.
Men hade det inte varit just något inom organisationen som sugit allt liv och lust ur spelarna hade vi inte sett scener som ikväll, där man valsar runt på isen i egen zon, eller som alla matcher där man rycker målisen sen står bakom egen målbur och inte letar passningsvägar, utan tittar rakt ner i isen och puttar runt pucken. Man visar oerhört tydligt att man inte VILL. Inte att man inte kan eller orkar.
En repris av förra säsongen, varpå det visade sig att spelare helt tappat spelkvalitèn pga ante och freddans bråk och respektlösa hantering. Löste man det, löste man 4 raka sen också.
Det är vad jag tror, iallafall. Psykologiskt sönderslagna.
Dahlén snackade om att spela som mot Färjestad men att denna gång fixa 3 poäng. Det var viktigt för att skapa en lucka i tabellen ned mot Rögle enligt honom. Såg inte mycket av den inställningen hos laget. Det var helt bortblåst. Fy fan vilken skit.
Och bänka Stenqvist och Svensson! Plocka in random finne eller vad som helst.
pingvin: Det börjar bli uppenbart att det var ett misstag att skriva nytt med Svensson. Han ser totalt slut ut. Sen börjar jag undra vad det är för lag vi bygger inför nästa säsong. Vi inledde säsongen med målsättningen att nå slutspel utifrån det materialet vi ställde på isen. Vi har fyllt på med chansfinnar och förlängt med några tveksamma. Är det bara andralinaspelare under den absoluta toppen vi ska shoppa i sommar?
Det ska väl förhoppningsvis renoveras ganska rejält i truppen men jag ställer mig frågande till om vi överhuvudtaget kan värva för att ta nästa kliv. Vet tex. inte vad man betalar Wedin men det är en lönepost vi skulle behöva lägga på en spelare som kan göra en full säsong och leverera. Hartmanns kontrakt skulle behöva brytas osv.
Icingpucken: De skall ju inte spela ihop i allafall, ett som är säkert. Ärligt talat så borde Kapanen jobba dygnet runt för att hitta nått lag som vill ta över Stenqvist..
Är man sån feg loser som hela tiden blickat neråt i tabellen med rädsla för det där strecket? Kanske. Efter det här spektaklet får man iaf vatten på sin kvarn.