Bragd-Birger: sist vi vann skotten på hemmaplan i förstaperioden var 2/12 mot Malmö. Jag får det till att vi vunnit skotten i första perioden i 2/10 senaste hemmamatcher. Det ger inte hela bilden men det säger en del om med vilken kass energi vi kommer ut med till hemmamatcherna.
Woody: Verkligen ingen publikfriande hockey man bjuder på iallafall. Det viktigaste är väl 3 poäng men man köper inte en Ferrari och bara kör den på ettans växel heller.
Halva matchen spelad, 8 skott på mål med två PP även. Det är sämst och uselt av laget. Snart 4:e raka hemmatorsken. Vill man skrämma bort hemmapubliken?
Hahl Bundy 2.0: Jag skulle kalla den här matchen för en jävla katastrof. Vi är långt efter Rögle, ständigt steget efter, ständigt på mellanhand. Det känns fan som Grums mot Toronto.
Vårt största hopp nu är att Rögle gör 3-1 inför sista och drar av på takten. Det här är nog det värsta jag har sett på hemmaplan den här säsongen. Vi är ju inte med i matchen ö h t.
Ojh-Ajh: Var är grundspelet? Var är strukturen? Var är positionsspelet? Var är individuella skickligheten? Var är markeringsspelet? Var är jävlar anamma? Var är Timrå IK? Vär är Ante Karlsson?
Greven: Jag tror inte ens det beror på brist på hjärta. Det finns INGEN struktur. Noll. Nada. Icing i panik så fort ett lag sätter press på oss. Något måste hända.