Öndulat: Absolut. Känslan så här efter några matcher är väl att hemmaspelet kommer kunna vara rätt mysigt. Meen att Jokinen måste slipa på att spela ett lite mer cyniskt bortaspel.
Underhållningen som han så gott talar om kan vi spara till hemmaplan!
Vargher85: Antagligen så att Innala har mer i spelet överlag som gör honom NHL mässig. Annars hade väl NHL lagen stått på rad för en sådan som Patrik Karlkvist, om man bara går på poäng. 🤷
Öndulat: Idag blir det nog tufft, hade problem ifjol mot Rogle och det fortsätter nog så. De spelar ju också med fart och kraft så det sitter nog bättre hos dem.
Sputnik1: Dahlen behöver också en högerfattad kollega som kan skjuta direktskott på hans smörpass. Med både Hartmann och Kapanen blir det mumma och assist rekorded ligger jävligt pyrt till!
Sputnik1: Håller med. Dahlén-Kapanen-Hartmann och Wedin-Lander-Hållander är givna i min bok framöver. EP som 3e center. Förmodligen bästa 3 kedjors centrar på totalen i SHL i år
Hartmann måste dock bevisa att han ska spela så långt upp
Rip Kirby: Flyttar ner Pettersson med Pääjärvi och Walli. Pääjärvi och EP har visat bra kemi förut. EP och Dahlén tycker jag inte klaffar i den här ”Jokinen hockeyn” tillsammans.
Sputnik1: Som någon sa så kan man nog räkna antalet bra matcher han gjort för oss på en eller två händer. Han var förvisso grym i kvalet mot DIF men förutom det. Nej jag skulle inte ligga sömnlös om Erixon blev trade’ad.
Å andra sidan tror jag inte jag skulle ligga sömnlös oavsett vem Kapanen skulle trejda på back sidan…
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·
Smartare , tråkigare vinnande