wap.hockeysnack.com Befinner mig på ståplats nu och kan rapportera att första perioden var bara skit. Inte bara i tik-ögon. Aik har inte varit nå bra heller. alla timrås passningar hamnar alltid bakom spelaren den är tänkt till. Aiks mål kom med ngr sekunder kvar i pp och det var en konstig omedveten styrning framför mål.
Vilket sömnpiller 1:a perioden var. Instruktionsvideo på hur man inte ska spela hockey, dvs ingen fart, inga tacklingar, missförstånd över hela isen. Dock tycker jag Backlund varit ok, målet går inte att göra så mycket åt när mcdonnel fick en drömträff.
othan: Tycker det ser ut som om Saik gör en kanon period, där Timrå inte kommer igenom mittzon, Och att Tik spelar helt bedrövligt utan någon som helst fart. 3 spelare får godkänt, Kokko, Martinen och Backlund, resten bedrövlig. Årets sämsta period, möjligtvis andra perioden i Linköping var sämre.
gud: Vi får nog vänja oss vid att det kommer se ut så här , det här är väl nästan första säsongen vi är tippad att ligga i toppen, så alla lag kommer nog försöka spela snålt och efter sina resuser helst i våran kula, till och med HV var sparsam och nogranna fast dom möttte oss hemma.
Tror vi kommer få se lite mer fart i andra, har en känsla av att det nog bara är Koskinen och Lotvonen som inte har stubb som frisyr efter pepptalket inför andra, challe har nog vidgat luftrören rejält misstänker jag.
wap.hockeysnack.com Periodpaus 2. Hade jag inte åkt hockeybuss hade jag åkt hem nu. Så fruktansvärt värdelöst. Det finns ingen fart lr ngnting i timrå idag. Den enda som är godkänd är regin. Ska ngn vända det här åt oss så är det han. Sanny klev av efter 12 min. En klubba i ansiktet. Aik spelar smart. Precis som de ska göra på bortaplan.
Det är ju i en sådan här match som man vill ha en målvakt som kan spika igen, men icke... Koskinen verkar ju inte veta att det är match, åker runt och glider o petar på pucken.
Acke: Måste komma ihåg att HV är ett riktigt bra lag, men det är inte Saik. Fy fan vad dåligt spel, detta måste vara Tiks i modern tids sämsta 2 perioder någonsin. Uscha mig detta är uselt.
Uno Gordon: Den berömda offansiven lyser med sin frånvaro idag. Liksom den gjort till stor del även under de andra matcherna i inledningen av säsongen, förutom mot FBK.
mikenomad: Men alltså när skall vi lära oss att luckra upp ett motståndarförsvar som spelar som typ SAIK? Alltså bara ställer upp och kontrar. Kan vi bara spela en jävla typ utav hockey? Är det bara raggarstuk och tuta och köra?
Hur faan tror dom att burskyddshockey skall fungera. Hela SAIK hinner ställa upp i mittzonen och vänta. Inte nog med det så när dom skall sätta pucken i spel så försöker dom men halvhjärtade soloåkningar. En match till så här sedan får Challe gå.
Kongo: Vad håller Andersson på med. Det har ju varit 5-6 utvisningssituationer i rad.... och så tar han åt andra h¨ållet Skit vad less jag blir om han sabbar det nu
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.