ernie eagle: Talangscouten kan inte vara någon scout av klass, han yrar om att Tenkrat är nere i farmarlaget - när han i detta nu spelar match mot Washington Capitals.
Gorkyman: Låter helt klart intressant av statistiken att döma. Hoppas Nubben kikar vidare på honom.
Det enda som räknas för mig egentligen i dagsläget är att har rätt karaktär. Klart det är ett plus om det producerar framåt men viktigast av allt är att det tar ansvar ute på isen, offrar sig för laget, är en god kamrat vid sidan om och är beredd att dö i Timrås färger.
orion: Jo visst var det något lag som skulle ha med sig 3 poäng var det Skellefteå idag. MEN samtidigt så får man inte glömma att Timrå (iaf enligt mig) hade mer farliga lägen än Skellefteå, bland annat de två ramträffarna och minst 5-6 skott som Hadelöv (otroligt osäker målis) med nöd och näppe forcerade rakt ut i banan och som Timrå egentligen borde ha gjort mål på. Så visst hade SAIK lite flyt också.
Timrå hade kunnat haft 2-0 med 15 minuter spelade av första perioden innan SAIK gjorde sina två första mål. Men som jag sa ibörjan så är SAIK ändå värda alla tre poängen för så jävla mycket slarv som Timrå gjorde var det länge sen man skådade.
Och inte skulle det spelat så stor roll om domaren hade tagit ut 3-4 mer skellefteåspelare (som han borde) heller, för jag tycker powerplayspelet som vanligt såg förjävligt ut större delar av stunderna.
Hoppas inte Kenta bänkar Moe efter den här matchen bara, för tycker han Kokko, Styf och Kalle koskinen skötte sitt jobb bättre så är det illa.
Var det någon som räknade Koskinens icing-passningar idag? Jag fick det till 4 stabila puckar, men jag kan ha fel?
Gorkyman: Här är en annan - Junior Lessard (RW), Iowa Stars
Regular Season Stats Season Team GP G A PTS +/- PIM 2005-06 Regular Season Iowa Stars 66 26 32 58 4 30 2006-07 Regular Season Iowa Stars 16 9 10 19 2 9
Playoff Stats Season Team GP G A PTS +/- PIM 2006 All-Star Game Canadian AHL All-Stars 1 1 1 2 1 0 2006 Playoffs Iowa Stars 7 3 4 7 2 4
5 matcher med Dallas i NHL ifjol. Kanske kan höra Uffe D om den killen.
Dared: Det verkliga problemet var på isen ikväll, bakfull publik är OK, men bakfullt lag som inte orkar åka skridskor är skit! En hemmaklack som utmanövereras lätt av hundra Saik:are; dags att sluta tro att vi är världens högljuddaste hemmaklack, för det är vi inte! "Virus fortsätter i vanlig stil med att berömma SAIK för att dom försvarar sig bra när Timrå anfaller" , och: har han fel eller? tvåan var tur, men ettan hade dom tammefan förtjänat! Ödmjukhet!
Kimmo Lotvonen fick utgå efter uppvärmningen efter att en puck studsat i sargen och träffat finländaren i munnen och den nyanlände tjecken Vladimir Machulda hann med TRE BYTEN för sin nya klubb innan han tvingades utgå med ett brutet revben.
Helg Ernest: Haha, jag har nog mailat en 4-5 gånger genom åren angående ljushuvvet, ingen lyhördhet från anal + inte.
Sen 4ever, så tror jag Virus timråhat är större än du kan ana, det finns inte en chans att han skulle erkänna en bra timrå-prestation istället för att hylla motsåndarna, oavsett vilka det är.
ernie eagle: Du som mailar och fixar åt alla håll. Kan inte du maila C+ och be dom ta bort Virus från alla Norrlandsmatcher ? Han är ju totalt talang lös och han sa indirekt att Timrå borde kämpa för vila kunde dom göra på måndag mot Brynäs. Passa på att påtala att Bäst före datumet har gått ut för ca 20 år sedan
Ändå saknar jag RocknRolf2 som fan! Han - och Lule-Kickan - vet hur man rör om i denna trista och småputtriga gryta, där det vimlar av alltför många ja-sägare som jag så gärna skulle vilja slippa...
Vad kan man säga? Timrå IK gjorde ett tappert försök i afton och med lite flyt kunde insatsen ha renderat i åtminstone en poäng. Men det är svårt att spöa ens ett jävla skitlag som SAIK när vi har en skadelista som snart kan liknas vid fucking Döda Havsrullarna...
Ehh, men varför skulle plötsligt Virus vara så mycket mer positviv än era egna supportrar? Här har jag nu läst i flera dagr i sträck i hur usel Mac Hulda är, sen blir du sur över att Virus tycker likadant. Underligt, ni borde väl hylla honom istället?
Sura istället över mig och ett par andra lulingar som tror att Mac Hulda faktiskt är en ganska bra värvning i november 2006. Om han nu får vara frisk förstås. Sånt vet man ju aldrig. Inte ens med Pärsinen.
4EVER: Dessutom skriker man inte hora till kvinnliga Timråsupportrar med småbarn i släptåg på hockey. Vad fan tror grabben tänker för någonting när era drägg till supportrar skriker sådan skit till hans mamma som dessutom fyller år idag.
Vilken fin födelsedagspresent hon fick ifrån Västerbotten! Har ni mindervärdeskomplex däruppe eller vad fan är det frågan om? Är det ert sätt att hävda er genom att spy ut så mycket skit ni bara kan på kortast möjligaste tid?
4EVER: Vad fan ni hade ju t.o.m. förstärkning ifrån Umeå på läktaren idag så glöm att rivaliteten mellan Björklöven och Skellefteå är vad den en gång varit. Lagen spelar ju för i helvete i olika divisioner. Så nog berömmer Virus heller SAIK än Timrå i vartfall.
Ditt resonemang faller på sin egen rimlighet! Du kan aldrig få oss att tro att en riktig Ur-Löven-kille som Virus är under några omständigheter skulle ödsla dyrbar sändningstid på att berömma AIK i onödan! Det går fet-bort!
Om han inte gillar Timrå kan jag inte uttala mig om men jag kan nog garantera att han inte gillar AIK !
Jag såg matchen på tv:n och kan väl konstatera att Hans Virus "Snövit" Lindberg var tillbaks i sin gamla form igen, nu då inte Nubben satt bredvid så kunde han åter spy galla över Timrå. Bäst ikväll var ändå : "-Ja, Machulda har ju inte visat nåt särskilt". Då hade killen gjort 2 byten i sin nya klubb, där den enda han känner sen tidigare i sitt nya omklädningsrum är den som fyller upp (?) hans egen suspensoar. Okej, jag skrek inte heller av glädje då jag insåg vem nyförvärvet var, men nog kan han få ett par matcher väl?
Virus fortsätter i vanlig stil med att berömma SAIK för att dom försvarar sig bra när Timrå anfaller. Och trots en lång Timrå-press i första och att Timrå var de som skapat lägen var det rättvist att SAIK ledde med 2-0. Motiverigen? Jo, man hade nämligen klarat av Timrås press på ett bra sätt. Därför var det rättvist att de ledde med 2-0. Men då SAIK anfaller och skapar lägen är det helt plötsligt det anfallande laget som gör det bra och har en offensiv som är finurlig och bra på alla sätt och vis. Det är konstigt det där, men så där håller han ju på i alla Timrås matcher.
RTS: Heh ja det är lite tjusning med SAIK's ställ, speciellt i dagens match då man gång på gång trodde det var 5 bålgetingar som jagade Timrå. För övrigt är jag riktigt allergisk mot getingar.
Men som du säger Timrås ställ är ändå snyggast i dagsläget, men det går ju att göra den bättre - dvs mindre reklam, korrigera ränderna på axlarna och naturligtvis TALLARNA! :)
ernie eagle: Jo det kan vara möjligt, men jag vill inte ha hit några avdankade lirare som gör sina sista säsonger innan pensionen. Nu säger jag inte att dessa två du nämde är sådana. Ungt och hungrigt gärna målskytt av rang typ Nordgren. Tyvärr är det väl ganska begränsatt med sådana spelare på marknaden. Tyckte iallafall Regin och Nilsson var bra idag.
RocknRolf2: Tydligen en bröstvärmare i höjd med spelarbåset så han ramlade olyckligt med revbenen mot sargkanten så det knäcktes!
Låter helt jävla osannolikt! Men just att det är så sjukt osannolikt gör det hela sannolikt :(
Kai Nurminen må vara 37år men han har stadigt producerat poäng i TPS genom åren och är ett aktat namn.
Rami Alanko finsk back som senast spelat i Färjestad kan vara namn för Timrå tillsammans med Petr Tenkrat (kanske kan den affären ta en ny vändning?)....
RTS: Hur kan någon överhuvudtaget bedöma om Machulda är lyckad eller inte efter ett par byten i första perioden?? Den som klarar detta kan ju redan nu säga vem som vinner SM-bucklan, vilken som gör det avgörande målet i finalen osv. Låt honom få en ärlig chans att visa upp sina ev. färdigheter ett par matcher åtminstone, innan han blir utdömd.
För övrigt var det väl bra att det gick åt h-e idag så gnällspikarna, med RR2 i spetsen, får njuta ett tag. Dom måste ju haft ett levande helvete hittills under denna säsong, eller hur?
Abron: Nej visst var han underbar i de 3 byten han gjorde, Nej jag skall väl erkänna att karln måste få en chans att visa upp sig men det gick inte i brallan direkt när han presenterades. Och jag tror inte men hoppas att han kan lyfta Timrå, nej man skulle istället ha gett en junior chansen. Nu behövs det 2 riktigt bra forwards typ Manderville och Tenkrat
Frella: Vill bara säga det att Domare Morgan Johansson är en mycket trevlig människa,han var instruktör på min domarkurs i Växjö......lärde mig mycket av honom som jag har med mig när jag är ute o briljerar på isen:)
Haha..Du är så jävla bäst..Några byten så är killen sämst i hela världen...Faan..Det måste vara läge att göra dig till TIMRÅ IKs gästboks största pajas...
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·