Vad har jag problem med??????????????? Tycker att man ska markera mot klubben att man är missnöjd och inte vill lägga ut tusentals kronor på att se ett skitlag på isen
Taurus: Vad? Jag tycker att det är klart att man ska gå på matcherna om man kan men jag tycker inte att lata divor ska vara fredade från burop. Vad i mitt inlägg har du problem med?
Kattgubben: Jag tycker att klacken ryckte upp sig betydligt dom senaste matcherna, senast var det en riktig fröjd att höra. Däremot så ogillar jag den "allmänna attityden" om man kan kalla det så. Ett lag som är så bortskämt som Timrå IK när det gäller burop och ogillande (se "avsaknad av") kan med lätthet glida sig igenom såna här matcher utan problem.
Fansen ska ju stå bakom laget men laget ska tamefan lida med fansen i motgång i samma utsträckning som dom gläds med dom i medgång.
Bua och vissla latheten ur kroppen på divorna nån jävla gång!
Bragd-Birger: Helt ärligt nu Birger, vad är det som får dig att tro att det skall ske någon ändring på tränarfronten när det inte egentligen har skett ett skit med övriga lagdelar, vi har en pappskalle till sportchef som inte begriper ett skit, därför ligger vi där vi ligger. Timrå har på eget bevåg satt sig i denna sitts, på grund av att man haft inkompetent folk på ledande possitioner, det kan aldrig bli en förändring på den biten förrän dessa byts ut,.
Man måste ha en sportchef som vet vad han gör och brinner för det han arbetar med.
RTS: Fast jag tror att fancluben för dessa herrar är betydligt mindre än du försöker påskina. Skulle nog vilja påstå att andelen försvarare är i kraftig minoritet och har så varit de senaste säsongerna.
Däremot skulle man önska att vi vore ett gäng tangentryttare här inne som orkade hasa oss till nån match och visa det där hippiekollektivet som står i klacken nu hur normala människor som har någorlunda frisk kontakt med sina känslor agerar.
Men som det är nu vet jag inte om jag och flera med mig riktigt har mandat att klaga på dem...
Olle: Det är såna människor som tycker att man inte älskar klubben om man inte är 100% lojala mot varje uppsättning av ledning vid varje givet tillfälle. Dum logik enligt mitt sätt att se det - ungefär som att man inte skulle kunna vara patriot bara för att man avskyr sittande regering.
Ikväll, inte bara ikväl för den delen, ett svek mot sina fans. När ska dom ställa sig upp be sina fans om ursäkt för det urusla såelet dom avlägger match efter match.
Nisse: Du kommer få som svar av Lallarna att Linkan inte kunde veta att man skulle få skador och därför är det orättvises att klandra honom att man startade säsongen med 9 friska forwards.
Kattgubben: ja. man kan konstatera att vi blev brutalt tagna i rektum på hemma plan . och att skellefteå är bättre på exakt varenda position . finns väldigt få spelare i timrå som ens skulle få öppna båsdörren hos dom .
Nej, hörrni. Det här var verkligen tabellbotten mot tabelltoppen. Sorgligt att se flera saker:
- Kolans miserabla backspel. - Hirsos 'jag-fick-ingen-boost-allt-av-You-Tube-straffarna-i-förrgår' - Perrs miserabla coachning (hur fan kan man i n t e bänka Kolan? När han har en sån här dag kan han mycket väl vara den sämsta backen i hela elitserien. Någonsin. Skandal!) - Nervikningen av hela laget. Brinn för helvete! Och hur fan kan man tappa alla koncept och börja soloköra när dom gjort 2-1? Trolig vändningsprocent på det? - Att man tillåter SAIK att spela all-starhockey i hela tredje, på vår hemmaplan. I slutskedet av en säsong där man ideligen pissat på sina hemmasupportrar.
Försöker hitta något positivt, men det kan jag inte göra. Förstaperren då. Men den gav ju ingenting.
Jag försöker okcså att hitta någon anledning till varför vi ska ha kvar Rolandz i båset. Finns det någon här inne som håller med om hans coachning? Någon enda blind jävel?
RTS: Ja tyvärr har Du rätt i din sammanfattning. Man får inte kritisera ledningen för mycket för då är man mindre bemedlad som inte fattar att man i och med det kritiserar klubben, vilket man inte gör. Jag förstår överhuvudtaget inte att man kan låta bli att kritisera Linkan, TJ, C E ja hela styrelsen samt tränarna och merparten av spelarna när vi far som en raket åt fel håll. En fråga till Linkans och TJ:s fanklubb. Vad är det som går att försvara detta år ?
Då smäller det. Fan vad spännande det kommer att bli. Ska vi gissa på att vi möter AIK i premiäromgången som brukar innehålla möte mellan de före detta elitserielagen.
Det kunde vara värre. Tänk er en serie innehållandes Timrå, skellefteå, Aik, Brynäs, Djyrgården. Nä.. jag tycker tränarna kan göra något psykologiskt experiment när vi möter dessa lag, det finns liksom inget att förlora mot dessa järnspöken. Köra vollybollrotation, B Svensson på backen, en kola i mål, en Styf som center... spännande va.
Nisse: Men Linkan harväl gjort ett bra jobb efter förutsättningarna, jag tycker han är jätteduktig jag, viktigaste han gör så gott han kan. Mikko L ersättare är också jätteduktig för han har gjort 14 poäng och försöker kämpa.
Ovanstående ett samandrag ifrån stordelen av tongångarna de senaste åren ifrån HS.
Nåväl, än finns väl chansen till ingemansland, den får vi sikta på. Kan gå om man skall vara possitiv, man ju dock konstatera att corso, Timo o axel betydde det mesta för denna upplaga.
Kattgubben: Jag hade hellre tagit en 1-2 torsk ikväll. Alla goda intentioner är borta, det finns inte något vackert med det här laget. Tråkigt att publiken inte kan bua ut spelarna på samma sätt som man buat ut domaren hela matchen.
Man måste ändå ge styrelsen en eloge som sitter ute bland publiken, dock mest sponsorplatser. Risken måste ändå vara överhängande att det blir snedtändning hos någon dupporter, för att inte tala om allt dom måste höra. Men, det är dom värda, om dom tar åt sig vill säga. Kom ihåg Christer E:s svar till att supportrarna skriker efter förstärkning. Låt dom skrika sig hesa. Nu förstår jag var T J:s attityd kommer ifrån.
Hahl Bundy 2.0: Kan bara instämma i det du skriver Timrå gjorde MoDo dåliga pga vi hängde ej med i tempot. Ville bara sedvanligt lyfta på hatten och gratulera till en mycket välförtjänt seger.
Vad har jag problem med??????????????? Tycker att man ska markera mot klubben att man är missnöjd och inte vill lägga ut tusentals kronor på att se ett skitlag på isen