Löjlig utvisning vi får med oss nu men å andra sidan skulle vi nog haft en i egen zon tidigare när back blir nerdragen och koistonen blir ren i slottet.
Såg bara andra halvan av perioden, men det ser skapligt ut. Fortsatt för lite avslut dock, och nog borde Lundmark stänkt dit Härförarens smörmacka. Annars gillar jag grisigheten. Även om man kan bli provocerad av icings som Hallins, så är det ändå något skönt över skamlösheten. No hymmel. vi ska ta tre poäng, sen får det se ut hur fan det vill.
Nu vill jag att vi fortsätter på vår andraperiodssvit. Giv oss hopp!
Bragd-Birger: Första bytet tycker jag han såg riktigt pigg ut och hade haft en prima målchans om hirschos pass in i slottet hade nått fram. Sen så jobbar han till sig ett PP i något byte senare. Jag tror helt klart att han kan bli en positiv injektion i laget.
Tackar för dom kommentarerna, pöjkar. Vore ju för jävla gött om vi dels kunde få lite mer speed i Hirsos kedja, dels ett lyft i 4:e med Viinanen som center.
Ja herregud där kommer kompensationen. Det var så tydligt att Granath inte var på SAIKaren att man nog kan misstänka att zebrajäveln kommer att ta en till så att det är kvitterat på riktigt.
Olle: Med tanke på att domarn friar våldtäktsförsöket på Hirscho, och SAIK gör mål i nästa sekvens så kan vi nog anse det vara kompenserat och klart nu.
RocknRolf2: Det är såna här domare som gör att ishockeyn närmare sig fotbollen lite i taget. Man ska fan inte vända sig om och kolla på domaren så fort man faller till isen.
Svensson för helvete. Det är inte konstigt att vi är så ineffektiva när spelare som han får avgörande lägen.
Kattgubben: Först dribblar hirscho på offensiv blå och sen har vi svensson som vänder FRÅN målet till BAKLÄNGES när han har pucken i 2-1 läget. Parodi på ishockey.