1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588902 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2008-11-27

1094233 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2008-11-27
Olle: Det kommer, var så säker!
Kommentera

Anonymous: Det mår dom nog gott av, som dom spelade igår så kan dom nog behöva förstärka lite.
Kommentera

Ja nästa gång vi möter Skellefteå så har de alltså förstärkning av Mikael Renberg då, som blev klar för elitserien igen idag.
Kommentera

Harryhaffa:
Skogs ja....
Det är tvärtyst om honom här på HS idag så då fick han
väl godkännt av expertisen igår.

Skogs kommer för övrigt att tända en brasa på parkeringen
idag klockan 11.
Brasan består av hans gammla skridskor, han bytte till andra
igår då han haft problem med fötterna, se vad en skridsko kan göra..

Agera foppa. ;-)
Kommentera

Anonymous: Glömde en sak... ser ut som om aktiekursena börjat klättra också...
Kommentera

RTS: Signeringen av Samuelsson ser jag som ett prospect för framtiden på sikt. Han är väl i grundtanken tänkt att utvecklas i Allsvenskan/Sundsvall - med enstaka inhopp i Timrå för att få känna på. Hans lön är väl motsvarande en kvälls korvförsäljning på en hemmamatch, så jag ser med glädje på Samuelssons position i klubben.

Men visst, Timrå utan Wandell på en redan försvagad centersida (i jämförelse med förra säsongen) är katastrof. Men att blanda in Samuelsson i det perspektivet är lite fel. Han är värvad som en framtidsman!
Kommentera

Abron: Visst ser det illa ut, men allt är inte nattsvart.

Oljepriset är en tredjedel av vad det var i juni, övriga råvaror har också gått ner i pris vilket gynnar tillverkningsindustrin, låneräntorna är på väg ner ordentligt, kronan är lågt värderad vilket gynnar exportindustrin, Västernorrland har ännu inte drabbats så hårt som övriga delar av landet vad gäller arbetslöshet.

Alltså vill man se allt i svart då blir det svart också...
Kommentera

Abron: Du säger att man skall se objektivt på saker o ting.
Men vad tror du händer om Wandell sticker och mest troligt inte ersätts.

Skall vi ha följander centrar i Timrå i KS.

Andersson
Bogg
Samuelsson
Lander
Andersson

Jämfört med 2006/2007

Hahl
Regin
Warg
J Andesson

Det ända objektiva jag kan se i detta är ett mediokert allsvensk Centeruppsättning i ett lag som har som målsättning "enligt TJ" att tillhöra topp 4.

Tycker själv att dagens centeruppsättning är i svagaste laget, och ett tapp av 1:a centern Wandell kan enbart leda till katastrof nu nära man säger att det är en utopi att ge en spelare 350-400tusen i lön.

Vad vill Timrå egentligen???

Själv har jag aldrig förstått meningen med signeringen av Samuelsson.
Kommentera

Gläder mig åt segern, spelet och 3 poäng.
Får Timrå behålla Wandell, Timo är hel resten av säsongen och vi slipper skador, så tror jag på slutspel.
I annat fall blir det kvalserien.

Så jävla jämn är serien i år
Kommentera

Anonymous:

Mmmm kan i princip hålla med dig, men nu var mitt inlägg ang Borg´s åtgärder bara en i raden i den ekonomiska situation som nu råder.
Och missförstå mig inte, stödjer inte hans/deras linje riktigt.
Kommentera

Abron: Men bara för att Anders Borg har brännt sina stimulansåtgärder som Jobbskatteavdraget och fastighetsskatten i en högkonjunktur så behöver väl inte TIK bli drabbade för det.

Man ska bromsa i högkonjunktur och gasa i lågkonjunktur.
Kommentera

RTS:
Okey, visst kan Timrå med T. J kassa kista handla spelare, men det kan även äventyra ekonomin. Att i dagens ekonomiska situation äventyra föreningens ekonomiska resurser kan även det bidraga till att Timrå kan åka nedåt i seriesystemet.

Jag förespråkar även att det bör skaffas nya spelare, men marknaden är kanske inte så stor och det verkar som om T. J verkligen vill ha en ekonomisk stabilitet i klubben.

Så, när vi inget vet, kan vi bara spekulera.

Om alla ekonomer lades i en lång rad, skulle de inte komma fram till något.
Kommentera

dr-nix: Har aldrig hört förut/vetat att Wandell kan gå tillbaka mitt under säsongen, och är det så tycker jag att vår ledning gjort ett riktigt jäkla piss dåligt jobb som inte ersatt Hahl.

Vad säder detta för singnaler till övriga spelare som Pyöräle, Tenkrat, Mikko, mfl.
Vad kommer vi "Om vi klarar oss kvar" kunna ställa för lag på benen nästa år.

Timrås numera budgetsattsning har jag inget översför.
Tycker fan det är pinsamt att man agerar på det sätt Timrå gjort i år.
Av det lag vi hadde 2006/2007 eller ifjol är det nästan bara spillror kvar utav.

Ros kommer få rätt: Timrå är ett lag på dekis. Tyvärr.

Detta känns fan inte alls bra.
Kommentera

Abron:

Glömnde länken ju....
Kommentera

RTS:

Om vi backar filmen lite, kan vi börja fundera på varför Nubben drog mitt under brinnande krig. Sedan kan jag hålla med om hans kontaktnät, och Timrå har skadas av detta av hoppet. Kommer astt ta tid att återskapa den nivå som Nubben besatt, helt klart.

När det gäller ekonomin så är det bara att fösöka förstå hur det ser ut, inte bara inom egna väggar utan se lite globalt på vad som händer å sker.
Se bara på bif länk, inte bara T.J som håller hårt i pluskan...

Skrik gärna skandal, men försök se saker å ting på ett någelunda objektivt sätt, snälla.
Kommentera

dr-nix: Glöm sedan inte att vi har Erik Andersson även om han givetvis inte är en ersättare till Wandell.
Kommentera

RTS: Timrå har 0% makt vad gäller Wandell. Han är i Timrå på lån, så om Dallas vill ha tillbaka honom så har dom all rätt till honom och Timrå ingen.
Kommentera

Fet-Ecke: Det här med Wandell får fan bara inte ske!!!.

Dett Skriker inkompetens i mina öron.

Ock kom ihåg en sak: Vi har inte en sportchef idag som sitter med Nubbens kontaktnät, Framförallt inte med Finska toppspelare.

Skandal säger jag om detta sker!. Fy fan
Kommentera

Baker:

Kanske så att vi påverkats av den ekonomiska knipa som omvärlden och även Medelpad känner av.
Kommentera

Fet-Ecke: Men snälla nån vakna för fan, Tycker du att Timrå vista nån speciellt stor handlingskraft senaste året??.
Vi skriker efter en back och har så gjort i ett par tre månader, men inte ett skit har hänt.
Tappar vi nu Wandell som varit en av de klart bästa spelarna så här lånt så ser det verkligen illa ut.
Och för att prata om plan B så har Timrå aldrig i modern tid haft en sådan.

Inse för fan hur allvarligt detta med Wandell är istället för snacka en massa dynga
Kommentera

Fet-Ecke: Plan B? känns det som om dom har någon plan alls... dom har för faan inte ersatt någon som dom har "skeppat" iväg!!! Inkompetens från sportcheferna eller är det Thomas J som är rooten till det onda?
Kommentera

RTS: Och vad tror du att detta betyder?: "Vi får först se vad Dallas beslutar?"
Tror du verkligen att man bara lägger sig ner och dör??! Nä, lägg ner skitsnacket nu och börja titta framåt! Klart att man har "Plan B" redo om Wandell försvinner!
Kommentera

Skulle fan inte förvåna mig om vi trappar Wandell mitt under säsongen.
Skulle detta ske har jag inget övers för Tiks ledning längre!!

"Tittar ni på någon annan Center i dagsläget?: Nej det gör vi inte!"

Gud vad förvånad man blir!!.

Aldrig får man vara nöjd eller glad när det gäller Timrå!
Kommentera

En makalöst viktig uddamålsseger i afton. Serien blev ännu jämnare, då SSK vann och LHC torskade (för tredje matchen i följd med klara siffror). Nu är vi tillbaka på elfteplatsen igen med en match mindre spelad än DIF. Tre poäng ifrån slutspel bakom Luleå, istället för åtta som kunde ha varit fallet om vi inte varit så vassa i sudden death. Fem vinster där, vilket vi är bäst i serien på. Hade ingen möjlighet att följa kvällens match, så det blev att snegla på text-tv:n. Skönt att se "Pärssi" näta igen i sporten...
Kommentera

Harryhaffa:

Harryhaffa @ Pessimistens högborg  <------ Detta är fasen skitroligt ju  :)

Kommentera

Liten fråga,,,Hur gick det för alla spelare som vi ska byta ut,,,Skogs tex, han som är så dålig med klubba och på skridskor, hur kunde han åka åttor runt planen med skelefteå spelare hängande bakpå, då måsste saik vara j-ligt dåliga,,,

Och TJ hur många minuter fick han den här matchen då? kan inte varit han som var nära och göra mål ett flertal gånger,,för någon sa ju i början av veckan att han kommer alldrig nära mål,,,

Och Håkan Bogg? skrevs ju en del innan han kom, av alla experter på h-s,,varför har det blivit tyst,,då måste han va bra, för här skriven bara gruppen för inbördes beundran bara nedlåtande och skit om spelare, och kanske 20& om någon gör det bra,,,

Sedan kan någon förklara varför nu åkerlund ska stå på Lördag, Backe släppte tre ikväll, och kan säga det något skelefteå är bra på är att skyma målvakten,,,och alla som tycker något har ju naturligtvis stått i mål själv så de vet hur j-la kul det är då man får stå upprest hela tiden för att se vad som händer lite gran iaf,,,,,
Kommentera

JimmyH: Jag är rätt säker på att de var Martin Lundberg som proppade Moe.
Kommentera

Ice Tea: "Tänk om vi hade ett par stabila defensiva backar"
- Ja så man slipper sitta med andan i halsen varje j-vla match...

Värva Timrå eller ta risken att åka ur!
Kommentera

Lite kommentarer:

Man får inte stå i målgården om inte pucken är där först.

varför blev inte skelleftespelaren utvisad för antingen checking to the head eller armbågstackling när han sänkte Moe?

Tänk om vi hade ett par stabila defensiva backar
Kommentera

El Maco: Åkerlund borde stå resten av säsongen
Kommentera

Grattis Håkan Bogg. 1+1 i dag. Hoppas det fortsätter gå bra för dej i timrå.

Mora IK Forever
Kommentera

lincoln: Brynäs o Rögle? Nännemensan, DIF och Lule blir det...
Kommentera

El Maco: Kanske du har rätt, men jag har bara en känsla av att när Rögle (som alla adrenalinstinna nykomlingar) får soppatorsk i december, så är det aldelens för kort fallhöjd. Säg att de tar 4 pinnar eller nått på tio matcher i en djup svacka. Då är de sist. Brynäs tror jag inte heller ett smack på. Överpresterat hittills.

Men visst ser det mörkt ut för 08:orna!
Kommentera

Tycker att det är Wandells tur att lägga nästa straff i alla fall.
Kommentera

Åkerlund i målet på lördag?
Kommentera

El Maco: Apselut! AIK-DIF? Tom jag skulle titta på när fjollträskslagen gör upp om bästa Träsklag.
Kommentera

Pärssinen är kung, de är riktigt synd att en sån fantastisk hockeyspelare har varit så skadad senaste åren, de är en fröjd att se honom spela hockey, och en riktigt skön seger också.
Kommentera

lincoln: Väldigt bra skrivet tills du kom till slutet. Aldrig att både DIF och SSK missar kvalserien. Som Anrell skrev, AIK-DIF i en kvalserien vore rätt kul att se...
Kommentera

Det känns oerhört bra att vi nu har något vi saknat hela säsongen utom de fyra första matcherna:

Två producerande kedjor!!!

Pyrret - Wandell - Tenkrat
Pärssinen - Bogg - Hynning

Där har vi vad vi hade ifjol, nämligen två kedjor som motståndarna aldrig kan släppa bevakningen på. Pärssinens come back kan inte nog getonas hur viktig den är.

Nästa fråga: Går det att skaka fram en till?
Hmm, kanske: MPS - (nytänd) Bagarn - Nyförvärv

Och sedan en brötar kedja med Sundh - Svensson och nån till. Där har vi slutspelsformationerna.

Backsidan då? Ja, där är det riktigt illa. Vi får hoppas att Robin och Skogs vaknar någon gång. Båda har ju bevisligen högre potential än vad de visat. Dock känns det ju skitjobbigt att vi bara har en back som skulle gå in på tre backpar i tex LHCm MoDo eller VF. Backbesättningen innehåller talang och potential för framtiden, men kommer inte ta oss till några höjder i år. Inte så säker på att jag skulle vilja se dem under press av frejdiga Kvalserielag heller... Huh, vilken rysare!

Men, tack för tre pinnar idag. Grymt viktigt, grymt rättvist - och grymt skönt! Tror på 3 pinnar i Gävle i helgen.

Årets kvalserielag: Brynäs och Rögle

Kom ihåg var ni hörde det först!
Kommentera

U137:
man får väl stå i målgården så länge inte målvakten störs?
Kommentera

Per HApps: Du är precis lika virrig som kommentatorerna på tv du när det kommer till de de finska namnen, Pärssinen fick sitt namn försvenskat idag och fick heta Persson i matchreferatet.
Kommentera

Mathias: Ja man fick se en bild från båset när jag kollade på ppv där han låg ner i båset och såg aldeles stirrig ut så det är mycket möjligt... fan det är inge bra om backarna faller som flugor här...
Kommentera

Bigthelin: Tyckte mig höra efter matchen om någon smäll mot huvudet så hjärnskakning i så fall... Någon som kan bekräfta?
Kommentera

Per HApps: Förstår det. Man kan hamna i dåligt sällskap. :)
Kommentera

Hahl Bundy:
Satt med Ambroo i dag,han måste ha smittat mig med sitt dåliga omdöme :))
Kommentera

Någon som hört om hur det gick för Moe?
Kommentera

Per HApps: Har du luktat på glöggen?
Kommentera

Hahl Bundy:
Sorry, sorry Lotvonen skal det ju vara för bövelen
Kommentera

Per HApps: Ursäkta Mitt namn är plåt! Lehtonen?
Kommentera

1094233 · »