1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590624 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19

« · 1129867 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2009-02-19
Andersson: timrå sonen
Kommentera

ante08: Crippe = Christian Söderström.
Kommentera

ante08: Christian Söderström , fd Timråspelaren
Kommentera

Foyn: Ja elelr hur spelat han gå igång innan ens Speakern sa nått om målrekord!!

Dålig vågen också, ganska tyst för att stå 8-0 så gick alla tidigare för att slippa köa, ist för att se fina Timrå ta hem en 8-0 seger!?!?!
Kommentera

El Maco: vem är det som ni kallar Chrippe i Skellefteå.
Kommentera

mikenomad: På TV såg man Chrippe åka och småprata med RJ och flina glatt vid ställningen 7-0. Hade jag varit en SAIK hade jag tyckt det såg lite illa ut.
Kommentera

Nånting som jag tycker va dåligt är att det inte vart nå hyllningar från klubben efter Pyrrets 21 a mål? Jag menar karln e ju tidernas bäste målskytt i Timrå IK!!! I NHL hade man stannat spelet, skickat på grabben blommor och låtit publiken hylla han ordentligt.
Nu kräver jag en cermoni innan nedsläpp mot Frölunda !
Kommentera

Foyn: Crippe gjorde väl bara som han brukar i e.on...dvs surade.
Kommentera

Andersson: Doooh ! Fan ska stå 91 !!
Kommentera

Foyn: nummer 91 är rätt bra också :P
Kommentera

Yellowcard: Härlig match ikväll ! Han är rätt bra den där nr 19 :) Bogg var en bra farsa åt våra gallerkungar.

Lite dåligt av Crippe att inte tacka för matchen... Klart han är besviken, men va faan...
Kommentera

John K: ja ni är helt klart en Madröms motståndare i ett ev Slutspel. Skulle inte vilja möta er direkt. Grattis till segern förrsten.
Kommentera

Hälge: Ja poängterade samma sak - Moe som gör fri gata! Han är så GRYM Moe dessa dagar.. Jesus!
Kommentera

Man får väl gratulera till Schlakten av Schtaan
Kommentera

Jiiiiiiiihaaaaaa......fram med SEGERGARREN!! och SEGERVIRREN!! Knylan...( i brist på den äkta...såg du saknade honom..:))
Kommentera

Lemmy: Absolut, alla norrlandslag förutom modo håller jag högt i jämförelse med övriga elitserielag.
Kommentera

DJ Hemp: Det kanske redan har kommenterats, men jag upprepar det isf.

Glöm inte bort Moes jobb vid MPS 2-0 mål, han tar bort två försvarare vid det tillfället.
Kommentera

Yellowcard: Hellre SAIK alla dar i veckan än MoDo tex.
Kommentera

DJ Hemp: hoppas SAIK reser sig. Vill ha dem i slutspelet.
Kommentera

Bästa matchen någonsin! Vi körde över dem från början till slut. Största elitseriesegern sedan Frölunda borta (12-1) på 70-talet? Timrå var i alla fall hur jävla grymma som helst. Liksom kylan på vägen hem. Fy fan, vad kallt! Så jävla skönt att vara hemma igen. Favoritminnet från kvällens match var faktiskt hur Pääjärvi fintade upp tvåan så jävla snyggt. Redan då kändes det klart. SAIK var helt kass...
Kommentera

T T: Samma här!
Kommentera

Ahhhh, precis hemkommen. Första fem ser jag gärna i repris nu. Äh, det blir hela matchen så klart.
Kommentera

Bissett19:
Nä det trodde jag inte, trodde dom hade allt i huvudet. Och pratade in allt på diktafon efter matchen och sedan bad en "resesekreterare" att skriva ut all på papper..
Kommentera

erathoo: ingen aning.. men att få ut en fil är ju alltid en start=)
Kommentera

Per HApps:

"Sedan måste jag berömma Colorados talang-kille som satt och skrev så pennan glödde om Lander."

Varför får han beröm av dej?Trodde du inte att Scouter var skrivkunniga eller?;)
Kommentera

Yellowcard: Apropå rippade matcher så finns bilderna ute på hockeyligan.se nu. Där kan man se 8 Timrå mål och 0 SAIK mål om och om och om och om igen...
Kommentera

FAN va skönt !!!!! :DDDDDDDDDDDDD
Kommentera

Blizzard: Ge honom ett kontrakt
Kommentera

Kerstin_k:
I bland är hockey vackert och grymt på samma gång. Vacker för oss och grym för SAIK och Modo.

Sedan måste jag berömma Colorados talang-kille som satt och skrev så pennan glödde om Lander. Anton valde ett bra tillfälle att göra en kanonmatch på.
Kommentera

qslig: Hmmmmm......Är dte evrkligen Sonnenberg som får igång laget och inte DiCasmirro =)

JAG ÄR LYCKLIG
Kommentera

gud: sorry gud, men du får nöja dig med eran vinst ikväll ;).
Kommentera

erathoo: Man väntar på att dom som kan det gör det. Finns sidor som de flesta av matcherna kommer ut på. Vänta och se, sedan kan du eventuellt börja pilla själv.
Kommentera

Yellowcard: mmm, men har precis köpt en HDPVR, kan ju få ut filen, men den är väl krypterad, hur kommer man runt det tro?
Kommentera

Vad skööööööönt med en riktig utklassning!:D
Kommentera

Kerstin_k: Urk. Jag brukar vanligtvis inte korrigera mig själv. Men det heter hundradelen och inte hundra delen. Sorry :/

Fortfarande förbannat härlig vinst. Synd att inte vågen kom igång ordentligt. Idag var det passande om den hade rullat. Segt att sittplats inte ställde sig upp heller.
Kommentera

Yellowcard: Vi mosade Malmö med samma siffror under lockoutsäsongen. Trevligt värre!
Kommentera

Yellowcard: Timrå har gjort 8 mål i tidigare matcher. Bland annat mot DIF hemma för nån säsong sedan och Malmö borta under lockouten.

Grymt härlig match. Vilken explosion i inledningen. 8 jävla 0! Wow!

Så grymt härligt att se. Lander och Pääjärvi var ju sjukt taggade. SAIK hade inte skuggan av en chans. Solid insats över hela banan från första hundra delen av matchen till sista.

Underbart!
Kommentera

erathoo: någon som kan borde rippa den här matchen. Den innehåller två viktiga punkter. Pyöräläs klubbrekord samt målrekord i elitserien för Timrå (tror jag). Lätt värt att spara=)
Kommentera

lungan: missade den också, du får komma över nåt i helgen så kan vi kolla reprisen tillsammans :-)
Kommentera

Bissett19: haha han är nog glad att han får äta upp dom orden=)
Kommentera

Simmalugnt:

Tänk vad snett ute Hahl Bundy var;)

www.hockeysnack.com/permalink/1129331
Kommentera

Ja, herregud. En match som egentligen inte går att analysera. Som någon skrev nedanför: ibland händer det. Total islossning. Skellefteås målvaktsspel kändes lite...modolidiskt.

Tre poäng givetvis livsviktigt, liksom den ypperliga plusmålsinjektionen. Lägg därtill en fet rebound från Djurgårds-matchen och ytterligare en spik i modokistan, och vi har en helkväll.

Nu blir det en småländsk garre, segerwhisky och snorgråt resten av kvällen.

Hockey är en UNDERBAR sport!!1
Kommentera

Yellowcard: Ah, tackar :)
Kommentera

Yellowcard:

Haha både Modo och Djurgårn torskar och Timrå krossar.

Ser fram emot en riktigt bitter Petter Rönnqvist.
Kommentera

Yellowcard: Missar en match och då vinner dom med 8-0 det är ett stort skämt och hån emot mig. vilket skit, men riktigt kul att de vann!
Kommentera

erathoo: DIF-FBK SLUT!
Kommentera

jonmannen: elitserieextra kl 21.30 på 9an
Kommentera

« · 1129867 · »