mikenomad: På TV såg man Chrippe åka och småprata med RJ och flina glatt vid ställningen 7-0. Hade jag varit en SAIK hade jag tyckt det såg lite illa ut.
Nånting som jag tycker va dåligt är att det inte vart nå hyllningar från klubben efter Pyrrets 21 a mål? Jag menar karln e ju tidernas bäste målskytt i Timrå IK!!! I NHL hade man stannat spelet, skickat på grabben blommor och låtit publiken hylla han ordentligt. Nu kräver jag en cermoni innan nedsläpp mot Frölunda !
Bästa matchen någonsin! Vi körde över dem från början till slut. Största elitseriesegern sedan Frölunda borta (12-1) på 70-talet? Timrå var i alla fall hur jävla grymma som helst. Liksom kylan på vägen hem. Fy fan, vad kallt! Så jävla skönt att vara hemma igen. Favoritminnet från kvällens match var faktiskt hur Pääjärvi fintade upp tvåan så jävla snyggt. Redan då kändes det klart. SAIK var helt kass...
Bissett19: Nä det trodde jag inte, trodde dom hade allt i huvudet. Och pratade in allt på diktafon efter matchen och sedan bad en "resesekreterare" att skriva ut all på papper..
Yellowcard: Apropå rippade matcher så finns bilderna ute på hockeyligan.se nu. Där kan man se 8 Timrå mål och 0 SAIK mål om och om och om och om igen...
erathoo: Man väntar på att dom som kan det gör det. Finns sidor som de flesta av matcherna kommer ut på. Vänta och se, sedan kan du eventuellt börja pilla själv.
Kerstin_k: Urk. Jag brukar vanligtvis inte korrigera mig själv. Men det heter hundradelen och inte hundra delen. Sorry :/
Fortfarande förbannat härlig vinst. Synd att inte vågen kom igång ordentligt. Idag var det passande om den hade rullat. Segt att sittplats inte ställde sig upp heller.
Yellowcard: Timrå har gjort 8 mål i tidigare matcher. Bland annat mot DIF hemma för nån säsong sedan och Malmö borta under lockouten.
Grymt härlig match. Vilken explosion i inledningen. 8 jävla 0! Wow!
Så grymt härligt att se. Lander och Pääjärvi var ju sjukt taggade. SAIK hade inte skuggan av en chans. Solid insats över hela banan från första hundra delen av matchen till sista.
erathoo: någon som kan borde rippa den här matchen. Den innehåller två viktiga punkter. Pyöräläs klubbrekord samt målrekord i elitserien för Timrå (tror jag). Lätt värt att spara=)
Ja, herregud. En match som egentligen inte går att analysera. Som någon skrev nedanför: ibland händer det. Total islossning. Skellefteås målvaktsspel kändes lite...modolidiskt.
Tre poäng givetvis livsviktigt, liksom den ypperliga plusmålsinjektionen. Lägg därtill en fet rebound från Djurgårds-matchen och ytterligare en spik i modokistan, och vi har en helkväll.
Nu blir det en småländsk garre, segerwhisky och snorgråt resten av kvällen.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.