dr-nix: Jajaja....Jag tog kanske i lite, men om han får vara hel o frisk och förbättra skottet sitt kommer han bli en värdsback, det kan jag lova. Har aldrig sett en back som har förmågan att komma ut med pucken ur hörnet med 2-3 spelare på sig så enkelt som Sebbe.
Timrå har inte sen år 2000 haft en så dominerande back offensivt såväl defensivt som Sebbe.
Hur i hela helvete är det möjligt att vi inlett ett 3 års kontrakt med en ODRAFTAD Sebastian Erixon? Hoppas han blir våran Davidsson på defensiven.
Timo Pärssinen leder poängligan! Vi tog ett bra grepp om top 4 och är kvar på våran 3e plats! Vi gör en halvbra match men tar lik förbannat 3 poäng.. är det så simpelt att vi helt enkelt är jävligt bra? Hirso tycker jag var blek rakt igenom men han levererar ju ändå.
Och en fråga, har det någonsin buats så högt som det gjorde idag på slutet av första perioden i E-on arena? Jag själv måste gå tillbaka till kvartsfinalen mot LHC och just denne Lärking.
dr-nix: Finns inget som tyder på annat. Så mkt hockey har jag sett o själv spelat på relativt hög nivå så jag kan lova att här har vi tillsammans med Adam Larsson Sveriges 2 nästa världbackar.
Jokklas: Strålman var riktigt jäkla bra i Timrå, Men Sebbe Just nu är bättre, om man nu kan jämföra sådär.
Nu slutar jag med hyllningarna, Vi kan sammanfatta detta senare.
Åkerblom i 6e: Jo ang. buandet så ligger nog första länsderbyt mot MoDo säs 00/01 ganska bra till. Vi får ett bortdömt mål i början av 3e vid ställningen 0-1. Målet dömdes tveksamt bort för spark. Det är nog det värsta buandet jag varit med om iaf. Kvitteringen dröjde dock inte länge efteråt och Oh Ah Micke Lind avgör med en minut kvar.
Åkerblom i 6e: Mer objektiv statistik; förra året var vi snällast i serien och vann fair play ligan. Det gör vi inte i år... Just nu efter åtta omgångar överlägset flest utvisningsminuter. Rejält att gå in och plocka 24 minuter efter slutsignalen, bra där!
El Maco: Det är ju bara bra, HV71 hade väl den statistiken i sin favör förra säsongen, så det är väl ett vinnande koncept.. dom onda vinner i längden! >:)
El Maco: Det är det ju. Hur ser statistiken ut om man bara räknar "Minors"? 10:or och matchstraff är ju en sak men om vi drar på oss mest överlägset när det gäller 2:or så kan det ju tänkas bli ett problem ju längre serien lider.
Olle: På dom första 8 omgångarna har Timrå dragit på sig i snitt 7st 2 minuters utvisningar per match. Det är nog lite för mkt kanske. Man kan jämföra med Luleå som dragit på sig under 4st per match i snitt.
Ja, så har man då äntligen sett en hemmamatch igen. Inger vacker syn får man säga. Dåligt, hafsigt, bökigt och med hur mycke felpass som helst. Dessutom en massa utvisningar. Jag tror att det var SAIK som gjorde TIK dåliga. Dock på ett sånt sätt att dom själva inte kunde få ut speciellt mycket av det. SAIK var ju heller inte bra.
Kvällens behållning: Att åka hem och ha bärgat 3 poäng. Bra jobbat av TIK!
John K: SAIK var bra igår. Dom var starka, bra fart på rören o lät pucken gå.
Det kändes som om vi inte riktigt var där. 1:a per. var vi i stort sett utspelade men vi arbetad oss in i matchen. Kändes som om vi var nån decimeter fel hela tiden men det vände i 3:e då vi lyckades peta in 3 puckar på en annars omöjlig o tät Eriksson.
Annars var det för mycket tappade puckar vid alla linjer men SAIK kanske tvingade oss till det oxå. Dom var som sagt riktigt bra igår o vi snodde 3 pinnar.
Poängen var poängen igår. Vi har tur som vinner denna skitmatch utan att imponera för fem öre. Förstår inte hur det kan skilja så mycket i skärpa och inställning från ex HV och Djurgården (1:a perioden) till en hemmamatch.
Spelarna borde ju ha varit taggade som f-n, att äntligen få spela på hemmaplan igen, men icke. Igår tummade vi på för mycket. Det var inte helhjärtade insatser i närkampspelet. Det slarvades med passningar. Mycket burskydd, uppspelen fungerade inte. Aggresiviteten att plocka bort motståndare framför våran egen keeper var långt i från den klass det varit hitills (hoppas inte perra har gått in för att stävja tiks fula spel, vi måste fortsätta spela fult). Igår var det nästan Challe hockey.
Det blev dock lite bättre ju längre matchen led. Finnkedjan var ju under isen stora delar under matchen. Ett tag började man spekulera i bastufest på örnen... ,men likväl är det den kedjan som avgör. Så det är väl det som är det imponerade i gårdagens match. Vi spelar dåligt men vinner, under Challes ledning så krävdes det en toppinsats för att överhuvudtaget ta poäng.
Dom som var bäst igår var:
1. Sebbe (outstanding)
2. Corso (Det var Corso som visade vägen i dom 2 första perioderna när laget var i koma)
3. Granath (Rejäl och spelade enkelt, vågade kliva fram i banan).
En annan sak som var mindre bra igår var publiksiffran. Jag är lite orolig att vi inte kan locka mera publik hemma efter den starka start vi fått på säsongen.
The great one: Har tänkt detsamma. Det är lite oroande med publiksiffrorna, de gynnar inte direkt vägen mot bättre ekonomi. Skamgräns igår, men över 5500 bör vi kunna ha. Produkten är bra i år. Ta vara på det.
Arena i stan eller ej lär kommenteras, men det hjälper inte siffrorna den här säsongen.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.