Hälge: Just det, vi kör! Det är nu det gäller att visa att vi kan vinna hemma, detta mot ett på papperet bättre lag som ligger ovanför oss i tabellen. Njaa, hoppas kan man i alla fall. Nu gäller det för laget att visa marginalåskådarna att det är mödan värt att se matcherna live. Just go for it!
om vi ska ligga på deras backar o störa sönder deras uppspel så mycket som vi vill så måste vår backar upp i banan lite med...
inte jätte högt upp men högre än tidigare...
vi blir lite väl långa på isen ibland...
det blir lixom f1 hastigheter genom mittzonen...
o även om motståndarna dumpar pucken hinner inte våra backar vända upp o vara etta på puckarna!
jag ser mittzon som vårat stora frågetecken de senaste matcherna.
Redigerad kommentar
John K: är det inte det vi är här allihopa? =)
hehe
Återigen en riktigt bra förstaperiod av Timrå. Återstår att se om man kan hålla i det, har ju som bekant varit si och så med det på slutet.
Gillar att man står upp högre i banan, och att man ligger nära inpå. När Skellet checkas så här hårt är dom klart möjliga att tas med.
Snajdigt mål av Bagarn och riktigt snygg uppåkning av Robban. Sebbe känns hetare, men han tar fortfarande en del märkliga beslut med pucken i egen zon.
Jaja. Kom igen Timrå! Det k a n gå!
söder över: Så dålig har han väl inte varit?
Jag tycker rent generellt att man ger dom här fjuniga skellefteåäcklen för mycket respekt, det är smågrabbar som crosscheckar efter varje avblåsning och åker in i målgården långt efter avblåsning. Det är dags att krossa lite skallar och trycka ner dom här idioterna, då blir dom lite lättare att handskas med i spelet också.
söder över: Väldigt tråkigt att se, det verkar som att han tappat gnistan, farten, viljan och allt annat.
Min första tanke är, kanske han är för gammal? Men då tror jag snarare att det är hans "personliga träningsprogram"
Han har tränat på egen hand medan resten av laget kört stenhårt med fystränaren? Eller?
Jockz: Domaren gjorde tecknet för "byte" eller att saik-spelaren skulle få byta, såg det ut som. Men dom är fyra på isen och slår den på en femte spelare som hoppar in från båset. Det kan inte bli en mer solklar puck out.
Nu fick vi en kompensation istället men 5-4 är ju som bekant inte samma sak som 5-3 så det är ju bara att konstatera att vi blir rejält blåsta i det läget. Det är fusk helt enkelt, domaren ser klart och tydligt vad som händer och han låter bli att ta utvisning...han blåser däremot AV spelet för händelsen och det är ju bara skrattretande.
Redigerad kommentar
Hur ser det ut annars då? Dommarn är dum och Monty är dum och Jonte är dålig. Är vi spelförande? Tempo?
Redigerad kommentar