1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590530 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02

« · 1557060 Till forumet

Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02

Hemmafacit är katastrofalt dåligt, nu tål man vad som helst i E-on Arena. Det är bara att fara ut och stötta laget. Sen kan man ju alltid hoppas på något kul av någon kompis i pausen, en historia t. ex. Jag bjuder på denna redan nu:

En äldre man stod och väntade på Ö-vikståget i Sundsvall. Då kommer en SJ-tjänstman fram och tittar på mannens biljett. -Men detta är ju en barnbiljett utbrister han. -Ja, svarade mannen, då förstår du hur försenade ni är.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2013-02-02
John K: Ja men då droppar jag en i den här tråden jag också.
Kan ju betyda tur.

"Två piloter kommer till flygplanet där alla passagerarna väntar på att få flyga iväg på charterresa.
Båda bär mörka solglasögon och den ena piloten har en ledarhund med sig medan den andra tar sig fram
med hjälp av sin blindkäpp.
De kommer in i planet och krånglar sig in i cockpit medan alla passagerarna förfärat ser på.
Efter en stund har de satt sig vid styrspakarna och dörren stängs samtidigt som de startar motorerna.

Passagerarna skruvar nervöst på sig och sorlet brer ut sig i flygplanet och alla väntar på att det hela
skall visa sig vara ett skämt. Inget sådan sker utan planet börjar åka iväg mot startbanan.

Farten ökar och de passagerare som har fönsterplatser ser hur planet närmar sig slutet på landningsbanan
och därmed också branten ner i havet och till slut ser det så illa ut att ett hysteriskt skrik brer ut sig bland
alla resenärerna.
Några sekunder senare lyfter planet och en stund senare infinner sig lugnet inne i kabinen.

Inne i cockpit vänder sig den ena piloten till den andra och säger:
- Du vet det Harry, en vacker dag kommer dom att skrika för sent och då kommer vi inte att hinna lyfta"
Kommentera

Men gott folk! Visst fan borde vi känna oss nöjda, även om vi fick uppleva en viss antiklimax. Smolenak är väl bättre än andra ES-klubbar lyckades värva igår.
Kommentera

Michael90:Klart ni ska vara! Bättre nyförvärv än våran Kuusa som Näslund värvade utan att vara i panik!
Kommentera

Michael90: Jag är nöjd med Smolle, men missnöjd över att vi inte fått det vi mest av allt behöver: förstecentern. Den kvalserie vi snart ska spela blir fan så mycket tuffare utan en riktigt tung, producerande förstakedja. Centern är en jävligt viktig kugge i en sådan.
Kommentera

Bragd-Birger: Vi hade väl inte direkt några stjärnor förra KS heller! :) Men jag förstår hur du känner, känner samma sak men försöker intala mig annat. :D Längtar efter att få se Smolenak, ge oss en ny Tenkrat!
Kommentera

Michael90: Smolenak och Edström känns som mycket bra tillskpott i våran trupp, och dom som gnäller o gnölar och har sig får väl fortsätta med det, nu har vi det lag vi har och nu handlar det om att fylla eon imorgon och stötta laget i slutet på säsongen här, nubben har gjort allt i sin makt för Timrå där har jag inga tvivel öht.
Kommentera

Bragd-Birger: Skillnaden mot fjolåret är väl inte så stor egentligen? Då hade vi Robin Lindqvist som förstacenter.
Kommentera

Frella: Lindqvist var en hjälte förra KS! Tveksamt om Önerud går in och hänger 3 baljor första matchen dock ^^
Kommentera

Frella:Den stora skillnaden är väl motståndet och inte Timrå som lag?
Kommentera

Bragd-Birger: Frågan är ju vilken klass en proppmätt 40-årig slovak som knappt vet var han vill spela hade uppvisat.
Ingen annan ville ju hit heller
Kommentera

Timrå Icon: Inte vet jag - men med facit i hand: så skulle vi kanske ha nypit Conny Strömberg när han runt jul deklarerade att han ville till elitserien.

Med honom i laget hade vi haft ett PP värt namnet, och en spelare som förmodligen är bättre än vad Bremberg var ifjol (och då var Bremberg kanske avgörande för att vi klarade oss kvar).

Tror inte heller att Conny S hade varit dyrare än Stümpel heller...

Kommentera

Kevin O Shea: Jävla köplag!
Kommentera

Frella: Kan Robin Lindqvist vara tillbaka till en eventuell kvalserie tror du? Vad jag har hört är han inte alltför långt ifrån en comeback. Frågan är om han hinner komma i form isf och om det är bättre att spela Larsson eller Molinder som 1:a center ändå.
Kommentera

Frella: Nä, skillnaden Timrås centersida i år jämfört med i fjol är ganska likvärdig. Men med den trubbighet vi har i år offensivt (Jimmy brukar använda den fina metaforen med det korta täcket) blir avsaknaden av en center större. I fjol drällde och svängde vi, men vi producerade mer (och släppte in mer). I en kvalserie passade det ganska bra. Den enorma impotens vi uppvisat långa stunder i år är oöverträffad under den här elitseriesejouren.

Sen är ju kvalserien alltid en gambling. Oavsett lag kommer man förr eller senare trilla dit. Timrås uppträdande under dom här två måstematcherna (Rögle och Växjö) gav i a f mig the chills. Det var inte någon positiv respons på den pressen direkt. Blir det en liknande reaktion i kvalserien (såsom DIF i fjol, och även i år) är det jävligt stor risk för degradering.

Motståndarna vet man inte heller var man har. Minst ett lag lär utmana på allvar (och förmodligen gå upp). Ju fler faktorer man kan ha på sin sida som får pendeln att svänga över så att en oviss kamp slutar med seger, desto bättre. Vi hade rejält med flyt i fjol, trots allt. Tur att DIF vek ner sig, och rejäl tur i matchen mot Leksand borta. Kan fortfarande få rysningar när jag tänker på den där missen som...Bergenström?...lyckades med. Mål där, och hela kvalseriependeln hade kunnat börja snurra åt fel håll.

Summa summarum: vi vet inte ett skit om vad som händer i kvalet. Vi visste dock på förhand att vi verkligen, verkligen behövde en förstecenter. Det var också det Nubben talade om när Spelarjakten drog igång.

Nu blev det ingen center, och så klart: Nubbben har jobbbat svinhårt. Gjort allt han kunnat, ryckt i alla trådar. Men ingen center. För mig är det ett misslyckande. Jag tror Nubbben tycker detsamma. Finns en massa följdfrågor (förutom dom uppenbara: varför börja så sent med tanke på att det blev ännu svårare när man var helt avsågade? t ex). Såsom: jagade man rätt spelare? Nubben siktade uppenbarligen högt (Stumpen var ju 5:e/6:e val). Var det med facit i hand smart? Eller skulle man ha siktat in sig på snäppet under redan från början och haft större chans? Jag menar...vi har Molinder att jämföra med i dagens förstakedja. Finns det ens något allsvenskt lag med ambitioner som skulle mönstra något slikt? Nä. Men vi gör. Och vi ska snart spela i samma kvalserie.

Men, men. Det känns viktigt här på forumet att inte klanka ner på Nubben. Han har gjort sitt bästa, vi ska sluta upp och dra åt samma håll. Fine by me. Jag ska inte älta mitt låga förtroende mer. Nu har vi det vi har, och snart får vi se om det räckte.

Kommentera

Bragd-Birger: Jag tror man gör klokt i att inte blanda ihop "jobbat stenhårt och gjort sitt bästa" med "fattat rätt beslut med hjälp av ovärderlig kompetens". I Nubbens fall har tyngdpunkten under det gångna decenniet flyttat sig från det sistnämnda till att väga över mot det första.
Kommentera

Zäta75: Robin spelar inte mer i år ref. intervju tidigare i veckan.
Kommentera

Bragd-Birger: Nu vann vi väl inte särskilt många sexpoängsmatcher under någon av våra tränare ifjol heller förrän det verkligen gällde i KS. Lagen underifrån känns heller inte bättre. Däremot är det fler lag som känns jämnare. Möjligen att Leksand, som i stort sett har samma lag, kan utmana mer än t ex fjolårsvinnaren Örebro. Men Leksand borde å andra sidan inte ens få spela KS utan istället gå tillbaks till Gå.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja tänk att han inte ringde Linkan om råd, då kanske vi lyckats plocka Jamie Lundmark för endast sådär 500.000 lax i månaden, nä tacka vet jag Linkan, mannen som byggde laget med stort L, nästan gratis dessutom.
Kommentera

RTS: Den åsikten är du nog ganska ensam om. Eller så vill du bara berätta att du tror/tycker att jag är dum i huvudet? Skriv hellre det i s f.
Kommentera

RTS: Man kan ju ha olika åsikter om vad som är prisvärt, men Tom Wandell för 20 papp i månaden tycker jag var en riktigt snygg deal av Linkan.
Kommentera

RTS: Vi kan, tycker jag, slå fast några saker. Först och främst; Nubben är en bättre SC än Linkan.

Dock är inte Nubben på långa vägar så bra som sitt rykte härinne utan lever högt på gamla meriter. Ganska mycket gamla meriter dessutom vid det här laget. För Linkan gäller det motsatta, fullt så usel som många här hävdar var han inte.
Kommentera

mikenomad: Ungefär exakt så kan det summeras.
Kommentera

Anonymous: Foppa, Näslund, Zuccarello och Hinote för 28000 kr i månaden är en deal jag kan leva med när jag tänker på säsongen 2009.
Kommentera

Icing-Ove: Eftersom inte ens det räckte för att ni skulle ta er till slutspel eller ens placera er före Timrå, så...kan jag också leva med det.
Kommentera

Bragd-Birger: Ett av er bättre minnen helt klart. Synd att Stumpel i sista minuten googlade på "Timry". Ni hade ju kunnat veva in en sjättesortering...
Kommentera

Icing-Ove: Hyfsad, men inte Wandell-klass. Dessutom 8000 dyrare.
Kommentera

Icing-Ove: Ja, den värvningen flög sin kous.
Kommentera

Bragd-Birger: Börjar ni censurera här inne nu? Var "sjättesortering" ett fult ord?
Kommentera

Icing-Ove: Tydligen.
Kommentera

Anonymous: Tom Wandell... I det fallet tror jag att du ska vända dig till Nygårds o tacka...

Linkan är inte en bra sportchef.

För oss var han katastrofal då han inte hade någon som tyglade honom uppifrån heller...
Han är den som konkret och i handling har störst del i den fullständigt tok körda ekonomi timrå ik dras med idag... Likviditeten hade kunnat sett bättre ut om han jobbat hårdare med att leta oslipade diamanter isst för jätte slipade...

Sedan kan man helt klart undra varför i hela jävla helvete ingen hejdade honom och insåg att marginalerna inte fanns...
Kommentera

söder över:Fast det är lite lustigt det där, för jag kom mycket väl ihåg att mycket av kritiken från fans som riktades mot honom när det begav sig, var att han skulle ha varit toppstyrd, ja rentav en marionett till TJ, och att TJ höll hårt på lädret.. ungefär den motsatta uppfattningen man får när man hör den kritik som riktas åt det hållet idag...

Det var mycket "Agera Linkan"

"Vi avvaktar"

"Men för helvete TJ, skjut till lite pengar"

Är det inte lite lustigt egentligen, hur perspektiven förskjuts över tid...?

Kommentera

Bragd-Birger: Vi kanske ska ta och bena ut, en gång för alla, vad Nubben gjort/gjorde för den här föreningen. Vilka spelare han var personligt ansvarig för respektive vilka som kom hit genom kontakter. Vi kanske också ska väga in att Kent Norberg tog och drog där en kall Februaridag (officiellt alltså. Han var klar för Frölunda en bit in i December). Jag minns hur hatiskt det var när han drog. Hur supportrar minsann skulle hänga honom när han kom hit o.s.v.

När han senare återkommer till föreningen blir han helgonförklarad. Han har hjärta för Timrå, han kan det här med hockey, han vet vad han gör...

Alltså, jag vet inte vad jag ska tycka. Jag kommer få massor av bannor från personer som hållit på den här föreningen i decenier. Att jag inte vet vad jag talar om. Och visst, så kan det säkert vara. Men en sportchef som betett sig så som Nubben gjort mot mig (jag vet bara vad som skrivits i media), det är en sportchef som inte vinner mitt förtroende. 

Att Kent är en kompetent sportchef betvivlar jag inte alls. Men att höja honom till skyarna som en frälsare har jag svårt att se. Nubben är en bra kille, no more, no less.

Kommentera

250kg kärlek: För att utveckla diskussionen så plockade Nubben med sig Hahl, senare Lehtonen och också Pyörälä. Alla nyckelspelare i Timrå IK. Han tog också Dahlén som var muntligt överens med Timrå IK något år innan Nubben drog till Frölunda.

Den här killen har alltså efter att han återkommit till föreningen denna hjältestatus bland supportrar?

Ni kanske hör att jag är rätt skeptisk.

Kommentera

Kattgubben: jo eller i timrå ik's ekinomiska fall... Nä inte lustigt.

Jag minns det mycket väl själv...

För min egen del misstänker jag att jag inte kunde föreställa mig att ekonomin var riktigt så illa belastad som den var. Infon från dåvarande ledning var.... Inte riktigt så öppen som nu...

Vidhåller dock att linkan inte är en bra sportchef.

Jag tackar för Sonnie dock. En kille som var värd alla pengar (tror jag) han fick. Det var en sådan snubbe som rörde om levererade och älskades av de allra flesta. Minns bara en sådan sak som hans stil på tekningar... :) skön figur hela vägen även om jag vill ge honom större kred än vad han själv hänvisade till högre makter
Kommentera

250kg kärlek: Var det inte som så, att Nubbens fingertoppar började bli lite utslitna någonstans där ganska snart efter de 2-3 gyllene säsongerna i början av 00-talet?

Och att han då i allt högre grad utökade sin verktygslåda som SC och tog till nya, "friska" grepp? Som att börja fläska i med rätt saftiga sign on-bonusar o dyl samt hugga på stjärnor där andra drog öronen åt sig pga tveksam skadehistorik. Att detta fick allt sämre utfall och att spiralen här började vända nedåt så sakteliga.

Samt att han slutligen, när det redan hade börjat kantra rätt rejält, tog sitt pick och pack (läs: Hahl bl.a.) och blev da shit in Goeteborg, lika salt som sillen till nubben.
Kommentera

mikenomad:Du sammanfattar det hela rätt bra. Nubben är säkert en bra sportchef. Men det finns en del lik i garderoben.
Kommentera

250kg kärlek: Och vad fan skulle Nubben göra i det här läget?
Pistolhota en en europeisk toppcenter med ingenmansland som enda bonus?
Eller hota med våldtäkt om han inte kommer hit och räddar oss?
Slappna av för fan och skyll inte på Nubben.
Vi är inte en atraktiv förening. Ingen vill komma till oss.
Tragiskt, men så har det blivit. Där är vi nu.
Och de är inte Nubbens fel.

Kommentera

hubbenorlen: Tagga ner lite själv. Nä, här och nu kunde han inte göra mycket och det han gjorde får betraktas som gott så.

Men Timrå IK:s historia och orsakerna till vår nuvarande situation är han högst delaktig i.

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Har inget minne av att jag skrev det där. Följaktligen var jag full, vilket inte ursäktar men förklarar min ton.
Tror inte ens jag står bakom åsikten.
Så vi glömmer det här.
Kommentera

hubbenorlen: Tycker vi släpper tävlingen om Timrås bästa Sc, leder ingenstans ändå. Nu hoppas vi på en skräll i eon ikväll ist :)
Kommentera

jå1:Jag mötte Lassie..nej jag menar Schtaans spelarbuss igår vid 6-tiden, ni skulle smugit på dem o bjussat på Cryptosporid-vatten till laget, ung som Looben gjorde i finalserien för 2 år sen! Men de kanske är immuna nu?

Kommentera

hubbenorlen: Hahahaha! Eller så blev du "HS-rejpad".

Det är lugnt, ett klassiskt inlägg dock. :)
Kommentera

Nubbens kommentar om att han iaf landade 1:a handsvalet (Smolenak) känns bra. Det var min reaktion också, även om centern uteblev så tror jag att vi i Smolle fick en betydligt vassare spelare än i Stumpen. Men eftersom det aldrig var fråga om antingen eller är det såklart synd att vi gick miste om centern, jag tänker bara att om nu en skulle missas så var det "rätt" spelare.
Kommentera

mikenomad: Spelar Smolenak ikv?
Kommentera

Pjernut: Nä, nån härinne skrev att han spelar först efter uppehållet.
Kommentera

mikenomad: Läste det jag med. Inte läst nånstans om när han är redo dock.
Kommentera

jå1: Okejokej. Hoppas vi ger gärnet ikv, att jocke vaktar kassen och att vi spelar med samma inställning och arbetsmoral som mot LHC. Då känns det som att vi har en chans! Vi har ju ganska bra statestik mot SAIK också
Kommentera

250kg kärlek: Hur har Nubben betett sig mot dig som gör att han inte har ditt förtroende?
Kommentera

jå1: Han landar på tisdag så han är säkerligen redo efter uppehållet.
Kommentera

nectis: Okej, blir intressant att se vad han går för.
Kommentera

« · 1557060