Zäta75: Tycker vi har lite oflyt. Vi är inte jättemycket sämre än Saik. Synd att vi inte scoutade Linus Karlsson. Hade gärna sett honom i stället för Alvarez även jag unnar honom ett genombrott. Önskar även att Lööke fick till det i målproduktionen. Det sätter sig i huvudet att vara nära hela tiden. Tycker ändå generellt sett att Nubben fått ihop ett bra hockeylag med de resurser vi har! 👍
Modano: Vi är inte utspelade. Med Åberg in blir det nog ännu bättre framåt. Hanzl, Rattie och Lööke hae missar frilägen samt Alvarez bra chanser mfl. Bättre effektivitet och vi skulle ha minst oavgjort nu.
söder över: Tillbaka till första perren igen. Förlorar alla kampmoment på isen och näsran alla 50/50 puckar... Då kan man faktiskt säga "dä gåår alldrig"
hubbenorlen: synd man inte drog nytta av den lärdomen från förra gången vi spelade mot SAIK då dom pissade på oss med 4-1 då 😅. Eller 6-2 mot Växjö, eller 3-8 mot leksand osv. osv.
Nej vi har inte spelarmaterialet att tävla mot ett påslaget Skellefteå. Det är lite för många som är lite för speldumma för att hänga med. Mittzon var totalt stängd från första pucksläpp i tredje. Nu får vi säkert nåt läge i tredje då saik lär slå av på takten och backa hem men något mer än en reducering vore helt otroligt.
Knylan: Sen är det ju så att varenda beståndsdel av SAIK är bättre än TIK:s. I stort sett. De fattar beslut snabbare. Bättre beslut, dessutom. Då ser det ut så här. Enkel matematik. Vi är Brentford som möter Chelsea. Jag tänker inte ödsla energi på att bli upprörd över att vi inte hänger med till hundra procent. Det här inte en match vi måste vinna. Däremot kan den bli en bra lärdom om vad som krävs. Och eftersom vi växer ju längre matchen pågår så finns det en massa positivt att ta med sig.
Hahl Bundy 2.0: vill han dubbla lönen så lär han väl ha 10 KHL-klubbar som står i kö, tyvärr. Hoppas nubben är beredd att betala precis vad som helst, utan att äventyra ekonomin, för att behålla honom. Kan inte föreställa mig en enda ledig spelare på marknaden, som vi kan hugga på, som kan fylla hans skor om han drar.
Oerhört oimponerad över hur lätta mål Skellefteå får, men samtidigt imponerad över hur vi tar tag i matchen. Den ständiga oro åtminstone jag lever med är hur snabbt det går när vi ger bort momentum som vi gör i första.
Skellefteå (och andra högfungerande SHL-lag) ser våra brister och utnyttjar det skoningslöst. Det är lätt att det bara rinner iväg då, men det som skänker hopp inför framtiden är att vi inte viker ner oss. Vi kan vända matchbilder, att överhuvudtaget kunna göra det är inget signum för ett bottenlag.
Vi får se hur långt det räcker ikväll, viss risk finns för att Skellefteå kontrar sönder oss i tredje. Det är oerhört mycket svårare för oss än det är för SAIK att göra mål, så det gäller väl att få in någon enkel jävel nu. Matchen är inte körd men vi har försatt oss i ett pissigt läge.
Zäta75: vill inte ens tänka på hur många poäng vi hade stått på idag om vi inte haft Rattie. Eller om han skulle bli skadad? Man kan säga vad man vill om betydelsen av Lodin, Svensson, Hanzl osv. men Rattie är vårt enskilt största hopp att slippa kval, så enkelt är det. Han kan bli den viktigaste värvningen i Timrå, efter Dahlén, på 20 år.
bar mofftak: Aha. Missade det. Jag tycker ändå att man konstatera att vi jämfört med början av säsongen inte låter oss köras över längre. Vi har kvaliteter nog att komma tillbaka i alla matcher. Sen är man ju glad att man slapp leda med 3-0. Det unnar man ju ingen, liksom.
Woody: sedan följer dom upp närkamperna med en redig fasthållning efter slashingen och avslutar med en liten hooking som eftersläng…
Skrället känns inte som ett lag som har ödmjukhet inför motståndarna så spelet som Lodin och per Svensson står för med fysik retar gallfeber på en hel del saikare det är bra… mer sånt!
Jadu: man fattar ju att tanken inte är att skotten ska komma från hans klubba i pp men det blir komiskt när han bränner tre i samma byten.
Skellefteå är långt ifrån bra i den här matchen, dom hade gott kunna ha 3-4 utvisningar till men domaren tycker väl synd om dom till slut. Blir bra med Åberg in i det här laget, vi behöver mer offensiv spets om vi ska vinna en tungviktssluggermatch mot ett topplag.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·