Sonnenberg: och jag gillar när Svensson tackade publiken hur länge som helst och var gladast i hallen. Riktigt kul att se. Vi har ett jävla fint lag med grymma spelare. Det här kommer att ordna sig 👍🏻
Villervalla: det finns fortfarande supportrar och andra intresserade som kan köpa biljetter som inte är övertygade om att det är värt det med Timrå än.
Sedan finns det fortfarande personer som inte är bekväm att gå på stora arenor med många som skriker ännu så pass nära inpå den smittspridning som omicron drog igång…
Bästa marknadsföringen är ändå matcher som den ikväll.
pingvin: Fast ska ni klättra uppåt så gör det väl inget att Dif vinner? (Mot just Bif) Ni har ju hugg på LHC och Bif förutom Mif. Jag menar går Dif förbi er lär ni ändå tagit för få poäng för ta er förbi de andra med så få matcher kvar. Eller hur?
KniveN: Är det inte i det närmaste fullsatt mot Brynäs och DIF lördag och söndag, då det jag faktiskt inte. Över 5000 ska det vara - på båda matcherna! Laget förtjänar det, de sliter lika berömvärt som vår publik och vi ska greja det här jävla kontraktet utan kval TILLSAMMANS!
Tycker fan publiken ska ha åtminstone 50% av äran för den här segern. Det var ju nästan så att man satt och rös framför tv:n. Underbart att höra. Och en bra örfil åt en jävla gnällgubbe som undertecknad. "Det här går aldrig, buhuu..."
kulltorp: i tre veckor har jag isolerat mig totalt från hockeyn, psyket orkar inte! Men var på matchen mot Frölunda, och vi var ju riktigt bra! Lika ikväll, jämn match med ett litet övertag för Timrå! Logiskt slutresultat! Förjävla skönt!
KniveN: Krävs 100procentiga matcher resten av säsongen, inte minst kommande vecka. Den är helt avgörande för kval eller inte. Biljetter på västra stå införskaffade inför dubbelmatcherna nästa helg, kommer upp från Gävle. FORZA TIMRÅ!!
söder över: Det är some next level shit när laget lyckas vända och vinna ackompanjerad av ett galet bra tryck på läktaren. Mot självaste Skellefteå också.
Bragd-Birger: Japp, så underbart roligt att Lundin äntligen får visa att han duger och mer därtill. Osannolikt att få avgöra två sudden i rad på det där viset. Nu blir det en virre här med och se om matchens fem sista munter.
jå1: Det blir en nervpärs. Malmö får inte vinna den. Men vi har nu en delvis inspelad stor ryss att skicka in om det blir fysiskt spel vilket jag räknar med. Räknar med heta känslor och en hel del handgemäng.
Ha, där fick vi så vi skrek. Vi är klentrogna, vi måste fan steppa upp och stötta.
Är jävligt trött på allt gnäll. Förstår man inte att säsongen skulle se ut så här, då kan man inte mycket hockey.
Sen har jag också åsikter om hur tränarna sköter sitt arbete. Men lik förbannat älskar jag Timrå så mycket att det känns bättre att stötta än att tramsa med bojkotter som en tjurig femåring.
Nu sluter vi upp och gör vad vi kan för att hjälpa laget kvar i SHL.
erathoo: Jag ska vara ärlig. Jag såg inte mer efter 1-2. Jag orkade inte en till uddamålsförlust. Jag vet inte hur det gick till (får njuta av repriser) men så jävla glad 2 poäng mot serieledarna!! Grattis alla! Och Sune får vila! 👍
Alltså, fy fan så jävla trollfitteskönt. Lundin...vad säger man? En oerhört tung säsong, hänger på gärsgårn...och så clutchar han och avgör 2 matcher i rad. Jag blir fan rörd på riktigt.
Helt fantastico. Det här trodde jag inte en sekund på efter 2a perioden. Väntade på 1-3 i öppen, men istället presterar man ett 5+-igt 6-5-spel och kvitterar. Och sen får Lundin friläge...
Nu blir det fan slänga korken på finwhiskyn. Jävlar så man mår!
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·