1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590592 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19

« · 2409337 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2022-11-19
Sputnik: Lyckligtvis ser Linköping och Malmö ut att gå mot förlust också. Kan bara Luleå göra jobbet mot Oskarshamn så kan jag ta en förlust mot Skellefteå. Synd att det ska vara på hemmaplan med fulla läktare bara.

Två stora problem är förstalinan och PP. Det finns att jobba på!
Låst ämne

Brodda13: Vi lär göra 1-2 och få lite förhoppning, sen drar Lundin på sig en dum utvisning i offensiv zon, och Saik dödar matchen.
Låst ämne

The great one: Ja det är som om någon tar upp ett ljud med en mobilkamera genom Cmore. Helt omöjligt att det skulle vara så dåligt tryck med så mycket folk.
Låst ämne

Måste vara 40 ggr pengarna på att vi gör 1 mål.
Låst ämne

Sputnik: om vi bara ska ställa ut skridskorna mot topplagen så har vi ju 4x3 matcher där vi kammar noll och då kan vi börja blicka på lagen nedåt i tabellen istället för uppåt. Tyvärr tycker jag vi varit helt chanslösa mot Skellefteå, Växjö och Färjestad, det ser ut som att vi spelar i olika ligor.
Låst ämne

The great one: Är på plats !!
Låst ämne

Woody: Hoppas Lander ryter till nu i pausen. Miljonbelopp i månadsutbetalningar och 0 mål på 2 senaste hemmamatcherna, dags att leverera.
Låst ämne

Modano:

Är på plats irl och det är bra tryck här i arenan i alla fall. Antar det är cmores usla ljudupptagning igen som ställer till det om man ser hemmavid.
Låst ämne

Olle: Inte mycket som synkar i spelet och har väl inte gjort ett tag ärligt talat. Jag skulle gärna se förändringar då det konstiga är att det känns som vi saknar en tydlig spelide offensivt sätt.

Vi har i mångt och mycket satt defensiven, frågan är när sätter vi offensiven?
Låst ämne

Andersson: Det såg likadant ut mot Örebro båda gångerna inför tredje vill jag minnas, men då blev vi också märkbart bättre i tredje. Det Kan gå.
Låst ämne

Rallarn: Glömde Lyytinen men han är alltid bra
Låst ämne

Olle: Ja, det går verkligen ruskigt långsamt i spelvändningarna. Vi har väl haft en 3-4 tillfällen då vi haft ett spelarövertag när vi vänder och bara står på grillorna genom mittzon så att det rinner ut i sanden.
Låst ämne

The great one:

Ante K:

Det är dags att kasta om inför 3:e. Splittra Dahlén och EP nu.

0-2 bara får vi ett mål så lyfter vi.
Låst ämne

Bedrövlig spel ändra om i laget lika dåligt med idioten som sköter musiken folk här på läktaren undrar är det förbjudet att försöka tända spelare publik är som en kyrka trots fullsatt SKANDAL
Låst ämne

palleparling: tycker vi kan lira 3:e femman matchen ut. Det är ju kring dem det händer något. Ge Halloran lite speltid. Vi behöver lite speed herregud hela laget ser ju lagom tröttkört ut
Låst ämne

Daniel Eriksson är det enskilt största felet med domarna i Sverige.

Men om Eronen vill ha marginaler från att inte sitta utvisad så måste han och hans lag visa minsta lilla pissintresse att spela hockey!

Annars blir det så här…

Hartmanns kommentar om att klubban är sval och att han ska skjuta in sig…

Ja men exakt så ser det ut!

Alla utom JJ tränar inför framtiden ikväll…

Se om man kan gå ut och fakkin tävla sista perren för alla stackare utom Skellefteås supportrar som löst biljett för träningsmatchen…
Låst ämne

Sputnik: Halloran kan inte göra saker värre iaf som jag ser på saken.
Låst ämne

SAIK är bra men vi är usla . Bägge målen är ju goddag , godmorgon av försvaret . Fördelen är JJ , Lyytinen och att SAIK bara gjort 2 ....
Låst ämne

Sputnik: Halloran har ju farten iallafall, det skulle behövas i en sån här match. Spelvändningarna vi väl får, då åker vi och glider så att dom hinner backchecka och hinna ikapp sin markering. Nä vi är iskalla.
Låst ämne

Kan vi sluta spela på hemmais? Vill man få folk att komma så bör man fan spela sitt bästa spel
Låst ämne

Sputnik: Den varianten är jag också nyfiken på.
Låst ämne

Dela om lag, tråkigt att vi är såå underlägsna.
Ante har lite att fundera på rent taktiskt mot några lag, där vi som lag blir helt uppätna.

Erik Andersson positiv tycker jag.
I övrigt tycker jag inte det är nån mening att hitta syndabockar, det är LAGET som ligger under idag.
Låst ämne

snushane: Lyytinen mycket bra, 1-2 st godkända, resten klappkassa till ännu mer klappkassa. Hittills ...
Låst ämne

Spelar Petterson eller Dahlén ikväll?

Hur som helst, två petiga utvisningar nu av samme domare, speciellt den sista i ett matchavgörande läge. Vore ruggigt antiklimax om vi blir nollade igen för andra matchen hemma när det återigen är fullsatt.

SAIK tunga denna period.

Nu gäller det att vi klarar det som är kvar av BP sedan att vi för hål på Skellefteå. Vill se en SD seger med tom bur.

Det kan gå!
Låst ämne

Rallarn: Lyytinen bra idag! Erik Andersson gör sin bästa match iår, synd han är så fruktansvärt uddlös bara
Låst ämne

Vad gjorde laget under uppehållet? Snacka om att stå på hälarna!!!
Låst ämne

Synct: Tycker Halloran är lika mjuk i spelet som Jonte, visst han har speed men fick inte ut jättemycket av den i 5 mot 5 innan skadan.
Halloran skulle nog kunna funka i en skridskostark 3:e kedja kanske?
Låst ämne

Andersson: Spelar och spelar, han glider runt. Var rätt talande när han inte orkade ta ett skär till över mittlinjen och slog en icing början av 2:a.
Låst ämne

Zäta75: Lyyttinen försöker
Låst ämne

söder över: tänk att det spelar fan ingen roll vilket år, vilken tränare eller vilka spelare vi har så likt förbannat är vi klappkassa efter ett uppehåll
Låst ämne

0-2 brukar passa oss bra.
Det är ju HELT omöjligt för oss att spela sämre än de första 40.

4-2 i tom bur.
Låst ämne

Timrå4ever: det blir inte lättare att spela hockey när vi har domare som ger storklubbshandikapp. Fasthållningen på Eronen och crosscheckingen i spel 5-4 är ett skämt. Klart Skellefteå har mer energi i benen när dom får spela PP hela tiden.
Låst ämne

sargad: Skellefteå kör över oss totalt! Skam! Erik Andersson och JJ bäst i Timrå. De övriga är bedrövliga
Låst ämne

Sputnik: Halloran-Hanzl-Pettersson säger jag.
Låst ämne

Spelar Pettersson idag ?
Låst ämne

Kerstin_k: Enligt statistik så skall Landerkedjan vara bäst att skapa offensivt. Men sen så får de väl börja de mesta av sina byten i offensiv zon med.
Jag tycker fortfarande de är alldeles för tunt med Emil och Jonte ihop. Lander får dra för stort lass den kedjan, så gärna en till spelare som är stark på puck och starkare i det fysiska spelet istället.

Wedda-Lander-Dahlén
Pääjärvi-Hanzl-Emil.P
Det är fortfarande en topp 2 jag är riktigt sugen att se hur utfallet blir.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Hur hittade han den? Det skulle inte vara annat än PP med sådana bedömningar. Ovanligt med bortadomare, men sådana finns tydligen också. Sanslöst.
Låst ämne

hockeyärnice: vi har ju så jävla låg kvalitet på backarna, Strömberg kan dom skicka till Sundsvall hockey.. ikväll är alla dåliga
Låst ämne

När inget stämmer för oss så passar vi på med ett domarhaveri i slutet på perioden. Slår nog av nu
Låst ämne

Extremt billig utvisning. Du kan hitta 150 såna situationer i vilket match som helst.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Mycket udda utvisning. Men vi spelar så dåligt att vi förtjänar den.
Låst ämne

hockeyärnice: Är domaren allvarlig med den utvisningen?! På riktigt?!

Jag dör.
Låst ämne

Rallarn: Det lär bli dyrt, men vi måsta klona Lyytinen snart.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Holding? Pucken är ju där, i kampsituationen, haha!
Låst ämne

Nisse på Mon or: Boxplay trodde på pp för oss. 3-0 nu blir spiken i kistan
Låst ämne

Heja domarna!!! Jag håller på er ja!
Låst ämne

Alltså man skäms, är vi så här jävla usla!? Och på hemmaplan...
Låst ämne

Smokey: kolan karlsson ser ju snabb ut om vi ser till Timrås spelare idag.
Låst ämne

Backarna är helt värdelösa!

Passningsspelet är värdelöst!

Vi etablerar trycket åt SKELLEFTEÅ!

Vad fan är det för ynkedom till hockey!

Visst är Skellefteå duktiga men för helvete!

Spela åtminstone med 100 procent och smäll på dom jävlarna ist för att råka svänga fel hela tiden!

Lämna WO och gå hem!
Låst ämne

Nån som vet om Didrik spelar med skridskoskydden på och med gummiklubba idag???
Låst ämne

« · 2409337 · »