Tikarn97: Hoppas vi kan spela som match nr2 denna säsong då det var nära att vi lyckades lugga dem på poäng. Det är lätt att det rinner iväg mot Skellefteå precis som mot Färjestad.
Flera spelare borta, ser inte allt för hoppfullt ut men förhoppningsvis kan andra spelare steppa upp.
Knylan: Själv har jag noll förväntan, har inte känt mig så här säker på förlust på förhand sen vi var ett losergäng förra säsongen. Miracle on ice om vi tar poäng idag..
bar mofftak: ja men vem kliver in och tar Nate DiCasmirros roll? Om vi så torskar med 1-10 ikväll men Pääjärvi kan göra en kopia på det där målet så är jag faan nöjd ändå. Den där matchen måste ju f ö vara kandidat till youtubes bästa klipp alla kategorier, genom alla tider
Andersson: Förmodligen ser de att de måste ha ett så optimalt lag som möjligt på planen för att kunna vinna denna match och då är JJ det bästa valet. Tror Karolus kommer få chansen, men kanske mot motstånd som är lite "lättare". De sista matcherna är av oerhörd betydelse, så tror inte man kommer lufta folk bara för sakens skull, vi är redan inne i slutspelet nu s.a.s.
Dubbeld: Jag hade tyckt det varit lite intressant med att ha flyttat ner Pääjärvi och låta Värmhed visa vad han går för på riktigt ihop med Dahlén och Hanzl!
Rip Kirby: Jo men nu saknade väl FBK ännu mera spelare senast. Ändå demolerade de oss. 😬 Nu möter vi serieledarna som vi haft enorma problem med alla matcher innan. Det luktar stortorsk idag tyvärr. Men jag blir gärna överbevisad!
Andersson: "JJ är INTE topp 5 på Petter Rönnqvist's målvaktsranking . Tomte" Kan bara instämma. Vilka är topp 5 på hans lista då? Jag gissar att han har: 1) Peter Rundqvist 2) Petter Rönngren 3) Pjotr Runstsav 4) Petteri Runnikbisti 5) Göte Wälitaloo
Sputnik: Något annat än en storförlust vore fantastiskt. Min förhoppning är att vi i alla fall lyckas spela smart efter någon sorts plan och att det inte blir någon sorts röra där det bara händer saker.
Jag skulle inte ha något emot samma typ av matchbild som i HV matchen där vi vann skotten med typ 50-10 men de vann matchen på grund av de rensade bra framför mål. Den typ av smarta spel skulle vi behöva kunna plocka fram mot på papperet överlägset motstånd.
(De får gärna komma ut och köra över SAIK i 60 minuter också)
1 Armalis 2 Larmi 3 Söderström 4 Juel 5 Högberg , tror ja det var . Osäker på exakt ordning , Men Armalis etta , Högberg femma var det . Och det var dom 5 han valde
När slog vi senast Skellefteå?