1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02

« · 2664243 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2024-03-02
Karlsson74: Vår svagaste lagdel är Ante Karlsson ! Vad har han åstadkommit i sitt tränarliv ?
Låst ämne

Karlsson74: Tappet av Hartmann kostar oerhört. Däremot hoppas jag att Skägget är åter till slutspelet för vad man än tycker där så behövs han i den här backsidan
Låst ämne

Karlsson74: Han har inställningen, det får man ge honom. Men otroligt begränsad i övrigt, absolut ingen försvarsgeneral. Men visst, handlar backspel endast om att täcka skott och proppa en motståndare, eller iaf försöka göra det, då och då så är han en toppback
Låst ämne

Sputnik1: nej verkligen inte ...synd och tråkigt att man har så svårt att prestera bra i vår egen hemmaborg och inför vår egen publik.
Låst ämne

Modano: Didrik.har varit i det närmaste en katastrof sen han kom tillbaks till klubben.... Mer på sjukstugan än spelat matcher....dessutom sjukt svag poängproduktion...
Sitter väl tyvärr på kontrakt. Annars hadde man gärna fått sagt tack och godbye även till honnom.
Lyytinen och Rindell är ju som det sägs redan klar för Leksand.
Bara att isåfall gratulera dalmasarna om de tror att de gjort ett kap och om de trott sig fått några stjärnbackar.. 😂
Skulle helst se att även Eronen hittade sig en ny klubb.
En sån dyr spelare som presterar så dåligt är inte godkänt ..
Precis som jag sa innan säsongen och som jag hela.tiden under säsongen hävdat så ser det som att det är våran backsida.som är vår absolut svagaste lagdel.
Här har kapanen nånting att jobba på..
Låst ämne

Men spåkulan säger att vi slutar 6:a på 86 p. Vi tar 9 p på återstående matcher, LHC tar 6 och Leksand 5. Vi tar 3 mot Oik, 1 mot LHC, 2 mot Luleå och 3 mot Leksand
Låst ämne

tekarn1968: å se så fint herr 14 sätter alla lägen . Är det 1 mål och 1 assist sen 5 januari ?
Låst ämne

She: Pettersson tar sig till lägen iallafall, Dahlén åker bara runt och fiser
Låst ämne

Karlsson74: Vi har inte lyckats ta med oss det starka hemmaspelet från tiden i HA tyvärr.

Återstår att se om Jokinen kan få fart på grejorna som sagt. Förutsättningarna finns.
Låst ämne

Jåkkinen: Sant. Att det endast stod 0-1 efter 1:a kan vi tacka JJ för. Det ska nämnas för perspektivet
Låst ämne

Jåkkinen: Ja jag vet att jag själv kritiserat valet av matchingen av målvakterna generellt denna säsong, men att lägga denna förlust på JJ känns rätt absurt.
Låst ämne

The great one: Var väl bra många säsonger sen Timrå var starka på hemmaplan .🙄
Låst ämne

SMÅLAND: Nej , fredag var i går tyvärr , snart är lördag också slut
Låst ämne

Sputnik1: Bottnar väl i att folk är sura på att Ante ställde JJ & då får han skiten oavsett hur målen kommer till. JJ gjorde dock några avgörande räddningar i första perren men det är det tyst om.
Låst ämne

Djingiskahn: Exakt, det finns inte jättemycket att klaga på idag förutom resultatet. Som till stor del handlar om individuella misstag. Ska jag ändå trycka på nåt kollektivt så är som jag tidigare nämnt skärpan i avsluten under all kritik. ALLA skott kan inte vara tänkta för styrning, är ju bra om åtminstone merparten träffar mål. Som det är nu smäller det åt helvete för ofta i sargen ist. Sedan uppspelen med de ständigt fruktlösa försöken till genomskärare där Skelletspelare nästan var 100%-iga i att fånga upp dessa.
Men. Som nån skrev; vettefan om vi vill bli 6:a. Bäst av 7 mot Saik i en kvart känns inte som guldläge att trumfa förra säsongen. En 8:del mot 10:an med hemmaplansfördel bör vi lösa, allrahelst om det blir Modo. Då tror jag t.om 1-7 debaclet kan vara till vår fördel ur mentalt hänseende
Låst ämne

Sputnik1: Att han ska ta sista målet blir ju lite svårt .... Var ju i båset . Aja nya tag på tisdag
Låst ämne

FRDä ä slut rabbuslingar!!@
Låst ämne

Djingiskahn: Äh, ta en banan o spänn av. Här inne är det helt okej att diskutera framtid, laget får fokusera på nästa match 😊
Låst ämne

Jåkkinen: Ja kritiken på JJ förstår jag inte riktigt. Förutom sista målet så är det inga direkta tavlor. Däremot felbesluten ute på isen som föranleder till mållägena som går att diskutera.
Låst ämne

Djingiskahn: LHC har vi faktiskt inte slagit.
Låst ämne

vonDöbeln: JJ borde kunnat ha sista målet. Matchen hade kunnat slutat hursomhelst vilket även Skellefteås coacher tyckte.

Juel på tis och 3 poäng på det 👍
Låst ämne

Jåkkinen: Nu koncenterar vi oss på att ta oss till slutspel som är vårt primära mål. Ok?
Det är 12p att spela om och sen får vi se hur det går. Vi har slagit alla lag denna säsong inklusiive Färjestad så det är hur öppet som helst.

Om Ante blir hyllad elker dissad eller hur det går till hösten med Jokinen skitwr jag fullständigt i just nu.
Koncentration för fan..även på Supporten!
Låst ämne

Vilken tur att Ante tycker att JJ gör en bra match idag och att det är en bra match överlag.

Ojojoj...
Låst ämne

Jåkkinen: Ja det är ju den stora frågan. En annan liga, kultur, spelstil och förväntningar som sagt. Hoppas innerligt att han blir lyckad. Annars finns risken att vi hamnar i ett spår av dåliga och dyra beslut att behöva ersätta tränare etc.
Låst ämne

Sputnik1: Med de förutsättningarna så jobbar han utan förväntningar / press. Nu ska han byta land och liga vilket kommer bli en helt annan grej så vi får väl se om det kommer gå lika bra i Timrå.
Låst ämne

Sputnik1: Fungerande spelsystem samt aktivcoaching.

Nu har jag inte suttit och kollat på varenda Liiga video där han är i bild men av de jag har kollat på så är han väldigt insatt.
Låst ämne

Jåkkinen: Jo så är det ju med. Det skall dock bli spännande att se om Jokinen kan överföra sin filosofi till SHL.

Det är imponerande hur han med typ lägsta budgeten och förutsättningar i Liiga får sitt lag att leverera.

Det slutar väl med en start på säsongen där vi radar upp torskarna så sitter alla och ropar efter Ante igen. 😅

Det känns ju dumt att sitta och klaga så dant över att minst få spela play in.

Men 2 garanterade hemmamatcher i en kvartsfinal kan vara riktigt värdefulla pengar i jakten på att klara spellicensen.
Låst ämne

Andersson Minst 200 till ska det bli
Låst ämne

Sputnik1: Topplagen har väl stabilare spelare på samtliga positioner rent generellt? Ser man spelare i FBK, Växjö osv göra lika många individuella misstag som oss?
Låst ämne

Zäta75: känns bättre med Pettersson i 4 kedjan och inget powerplay,
Låst ämne

Modano: Hållander Lander Wedin är de enda vi har som skapar framåt. Dahlen Hanzl Pettersson har inte alls lyckats. Dessa bör man sära på. Kör Pettersson Hanzl MPS igen och Dahlen Lundin Johansson
Låst ämne

Labban: precis exakt så
kunde inte sagt de bättre själv
Låst ämne

Labban: Ja och jag skulle också vilja påstå att det till mångt och mycket också handlar om ett spelsystem, som alla köper i topplagen där alla forwards stämplar in ihop med backar.

Det finns väl en anledning till att Skellefteås tränare Ohlsson inför matchen tryckte på att Timrå inte gillar att försvara sig alla gånger där det är roligare att anfalla och det kan fuskas en del.
Låst ämne

piruett av rindell som snubblar på sina
ihop snörade skridskor, mål i röven
Låst ämne

Zäta75: Rindell som tabbar sig i försvaret och dom gör mål
Låst ämne

roger_sundsvall: Kan inte öppna länken. Kan nån berätta vad det handlar om? 🙏🏻
Låst ämne

roger_sundsvall: Typexempel på hur dåliga vi är i försvarsspelet. Topplagen spelar samlat i försvaret, vi har enstaka gubbar som försöker sig på mental gymnastik och akrobatkonster så fort det kommer in en motståndare i våran zon.

Varför kan vi inte också ha ett samlat försvar som de andra lagen? ställ upp en köttmur på blå och se till att alla forwards jobbar hem
Låst ämne

Jåkkinen: Abdolut, det jag menar är ju att laget inte gjort jättebra reklam för sig. Antes spelfilosofi lämnar en del att önska när det gäller till underhålllning och att vara spelförande på hemmais. Även om folk är lite väl bekväma givetvis.

Sen kan man dra paraleller till lag Som Luleå som inte spelar jätteunderhållande alla gånger, men det är en helt annan stolthet och kultur där. Helt klart.
Låst ämne

Sputnik1: Man kan tycka vad man vill om Backlund men nog fan är detta en svag region då det gäller att gå på matcher!
Låst ämne

Modano: Vi får gratulera , nu har du kommit upp i 200 inlägg denna säsong som du nämner dvärgar , en milstolpe
Låst ämne

Modano: Hoppas inte Kapanen bygger en backsida efter din spelfilosofi. Det är inte 2003 längre.😅
Låst ämne

The great one: Har mentalt checkat ut från denna säsong nu. Ser liksom inte hur vi ska kunna göra nått vettigt i avslutningen på säsongen. Det fattas en hel del, från tränare/spelsystem till spelare som inte håller måttet. Det enda jag vill slippa se är en play in mot Modo. Resten skiter jag i.

Ska bli (förhoppningsvis) skönt att föryngra denna trupp till nästa säsong. Känns extremt trött på vissa håll.
Låst ämne

Zäta75: Forwards sidan är ett jävla felbygge med fysiska svaga långsamma spelare som är så jävla körda när det gäller ge ta stryck förutom några Hållander Lander Wedin Johansson Hartman. Backsidan består av små mjuka dvärgar förutom Sherrifen Didde Forsmark Lyytinen resten kan dumpas omg
Låst ämne

TIK_TIK: Håller med dig..Nu är det Juel igen. O kom igen....Men hörni det var så det strök där ett tag. Timrå hade ett bra tryck vid 3-3...hade likagärna varit en 3p. Ett snöpligt 4e mål av SAIK med en lite för otät oskymd JJ.
Låst ämne

BaraTikare: du har en poäng där
hellre plastsjö
Låst ämne

Zäta75: Fullsatt? Gissar med på 4300 tyvärr. Defaultsiffran nuförtiden mot "mindre spännande lag"
Låst ämne

Zäta75: playin, mot modo,för publikens skull+ 💲
men ärligt,denna säsong är inte bra
att vi legat 6.a är nästan ett skämt
Låst ämne

Vi hade inte målisen för dan, bara grina en skvätt och komma igen.
Låst ämne

roger_sundsvall: Hemma mot Oskarshamn på tisdag är det bara vinst som gäller. Hoppas det blir fullsatt och att vi kan vinna den matchen så tar vi det därifrån. Då blir det alla till Saab arena i Linköping för att slå detta plastlag en gång för alla. Blir en otroligt viktig match isf
Låst ämne

« · 2664243 · »