Rip Kirby: Har stått knökfull i Mora klacken en gång i Tegera arena, det var rätt trevliga typer i den skaran supportrar 👍 Var året Mora slog ut Leksand Laget däremot är väll rätt beige
297: Kommentarer och tips i stil med "det framtunga Timrå" och "Timrås svaga backar", skulle jag nästan kunna ta blod på inte gav resultat särskilt mycket högre än plats 9-10 som du skriver.
TIK_TIK: Ödmjukhet är a och o för framgång. Tur att Timrå IK har det.
Per skägget Svensson var för övrigt fantastisk denna match gjorde inte många fel. Omöjlig att passera med sin långa klubba och sin storlek. Gick på kropp och drog ner applåder flera ggr, höjdpunkten var när han tacklade ner Pudas i offensiv zon. Tycker att alla gjorde en mycket bra match men Per Svensson är förutom Hållander värd att lyftas fram. Wedin gör nog sin bästa match i år också snabb, utmanar och går på skott.
Simmalugnt: Visst ska man vara ödmjuk men man måste kunna se tendenser i spelet. Förra säsongen hade det här varit en 1-5-match. Nu är det en 4-1-match även om det egentligen slutade 4-2. Vi hade ALDRIG kunnat tävla med SAIK på den här nivån ifjol. Det är en sån jäkla käftsmäll.
297: Haha, envis jävel. I en hast hittar jag t ex: Expressen: Sanny Lindström 10, AB: Tomas Ros 11, Hans Abrahamsson 7, Jonathan Knekta 9, Mattias Karlsson 7. Svenska Fans: högre än 10, ids inte leta slutlig lista.
Alltså otrolig genomförd match mot självaste SAIK. Längesedan man såg ett Timrå IK spela så här bra. Vi får vrida tillbaka till Lill-kentas dagar. INGEN faller ju ur ramen! Allt bara kuggar i just nu i den rödvitasegermaskinen (i alla fall på hemmais). Viktigt att vi fortsätter bygga vinnarkultur hemma, har ju varit uselt senaste säsongerna med den saken.
Zäta75: Ta bort Tomasek och Steen från FBK så blir det intressant att se. Med tanke på situationen hos oss.
Tänk då tanken att vi var utan Dahlén och att Kapanen K A N ansluta. Och ändå presterade denna hockey ikväll. Ja då känns det sannerligen spännande vad framtiden kan ge. 😊
Timrå Isstadion: Säger inte att du har fel men bara för att döda diskussionen så kan jag säga att exakt noll experter i hela världen hade oss på 3:e plats i tabellen efter 9 omgångar. Vi var betydligt mer nederlagstippade. Visst, säsongen är ung men vi har haft ett rätt tufft spelschema också.
Chrille: Timrå, Brynäs och Örebro är tre lag som väl såhär långt sticker ut rätt rejält på skalan för usla tips bland den samlade expertisen. Men vi bör förstås komma ihåg att säsongen bara har börjat. Mycket vatten ska rinna under broarna, som nån präktig jävla poet uttryckte sig för ett helt okänt antal år sen.
Men som i Timrås fall drar jag paralleller till säsongen 2002/03, när laget hade kvalat sig kvar säsongen innan och man klädde närapå av självaste Västra Frölunda i slutspelet. Those were the days.
Inget kval den förra sässen, men tipsen har väl varit rätt höstgrå rakt igenom och tipsen som sagt likaså. Men just därför - upp till bevis!
Lomond: "Sett det nu och tycker det är hårt att han inte får ass."
Han bryter ett pass i egen zon som hade blivit ett bra läge för backskott, driver som ett djur upp och "krossar" Pelikka, får fram pucken till Lander, han borde ha 2 ass.
Rip Kirby: Men det lag som experterna använder för att tippa Timrå inkluderar Erixon (spelat 2 nu), Pilö och Kapanen. Om vi gått in med nuvarande trupp i säsongen så hade vi rankats ännu lägre. Det tycker jag bara förstärker det jobb Kapanen gjort med det här laget.
297: Varken Lukas Pilö, Jonathan Dahlén eller Oliver Kapanen finns ju med som du skriver. Kapanen förtjänar beröm men hjärnan bakom allt vet vi ju vem det är.
Costanza: Tycker Ranta och Bernhardt ska få sitta. Ranta, dåligt spelsinne, lat, ego, har han haft någorlunda spelsinne har han varit i NHL nu. Bernhardt är det synd om, fullständigt bedrövlig. Exakt hur jag ser på det. Du och många andra ser ju saker helt annorlunda, så ser vi på hockey, oerhört olika.
Zäta75: Låt oss få ha våra nyckelspelare hela och samtidigt få hem Kapanen så kan Jokinen få fortsätta bygga vidare på det han håller på med. Då ser det fan riktigt ljust ut framöver alltså.
10473: Ja, Kapanen sjunker alltså till en 4:e kedja? Skall de kasta bort hans säsong med det? Njae pappa Kimmo får ta med Oliver på flyget hem. Sen skakar vi fram stålars till en back. Sen går.vi för det!
Sputnik1: är lite orolig vad jag läste på någon tweet om reglerna i NHL att om montreal väljer att hålla Kapanen till 6e december så kan dom välja att skicka ner han till AHL utan att erbjuda honom till internationel klubb....
Kan inte hitta en regel som tar bort denna sen jag såg den men som sagt så går dom helt mot Olivers egna vilja isåfall och även om jag inte vill tro det så har Montreal ett eget sätt att operera så det är frågan hur mycket dom värdesätter det i jämförelse med att spela Oliver tills en av deras skadade spelare kommer tbx
söder över: Jo, men lite orättvist att han får visa upp sig som vinge, men det är ju för att Laine är skadad. Det är ganska stor skillnad ändå med defensivt ansvar osv.
söder över: Sen ser jag inte att han kan konkurrera ut någon center i Habs nu heller, sen har dom 10 rightare, Kapanen exkluderad, vilket är ganska galet. Han kommer nog komma hit så småningom.
kulltorp: Så här glad och nöjd kan en liten tjej i Halland bli, när tomten kommer med rätt grejer. Helt fantastiskt vad mycket glädje vår fina klubb sprider runt om i Svea rike. God jul!