1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2009-11-17

« · 1201919 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2009-11-17
RTS: Det gnälls ganska mycket på våra backar.Jag tycker backarna är riktigt bra.Däremot så är flertalet av våra Forwards riktigt dåliga i försvarsspelet.Pärssinen,Corso, och bröderna Svensson är för lata.
Kommentera

TD: Foppa har svarat för 3 assist på de fyra målen som fallit i den matchen. En sån spelare skulle Timrå må bra av också. Tänk om Foppa håller, ojojoj vilket tillskott han blir. Redan nu visar han att han är för bra för elitserien. Suck!
Kommentera

RTS: Just nu blir man ju bara äcklad av matchbilden. Vi får hur många lägen som helst och bränner allt samtidigt som domaren verkligen blundar för täljes armar och klubbor.
Kommentera

Det är nog hemma vi ska vinnna men det räcker nog inte heller, se på Modo dom tror jag vinner kväll. 0-3 visst dom har foppa, dom blir nog en outsider i slutspelet det kan man redan nu räkna ut med så många stjärnspelare..
Kommentera

Olle: Hans största brist finns dock i defensiven..
Kommentera

Corso må ha producerat helt ok än så länge men helvete vilka chanser han bränner.
Kommentera

RocknRolf2: Hur i hel...te lång tid skall det ta för våran ledning att inse att vi inte räcker till?.

Bara för att vi råkar vinna nån match så verkar det som om sportchefen mfl tar ett par valium och varvar ner.

Kommentera

Realist: Exakt. Som det ser ut just nu trodde man ju att det skulle se ut från start. Det finns hopp så länge vi inte faller ännu djupare.
Kommentera

John K: "Men han kämpar ju som alla andra borde göra"  fråga Laken.
Kommentera

RocknRolf2: Lägg ner det där att Challe skulle få kicken !
Det kommer aldrig att ske............
Kommentera

RocknRolf2: Var inte så negativ vi är fortfarande med i matchen.Vi har ju trots allt förlorat alla bortamatcher hittills.
Kommentera

Olle: Skicka iväg fransosen! Nuuuu på en gång!
Kommentera

Otrolig tur vi hade i BP där. Otroligt att vi inte lyckas spela ut pucken när vi får tag i den också efter typ halva BP:t.
Kommentera

Ta timeout Challe
Kommentera

Olle: Bara boxplayspelet i sig borde ge Challe kicken.
Kommentera

Realist: Visst, och nu spelar vi BP igen.
Kommentera

Haha Weeeeeeeee!! Vi blir förnedrade av Södertälje och nu får trippingkungen sitta två minuter igen.
Kommentera

Nu har SSK chans att avgöra helt plötsligt
Kommentera

Men det blir så här när man gör som man gör i första perioden. Jag säger ju det.
Kommentera

RocknRolf2: Ja här snackar man om att skaffa forvards och backar !!
Köp en målvakts.jävel i stället .................
Kommentera

RocknRolf2: Nu är det lika dåligt som Modo-matchen.
Kommentera

RocknRolf2: Elitseriens sämsta backar
Kommentera

Totalt jävla värdelöst är vad det är.
Kommentera

Laken: Ja under pausen ja, du lär nog titta på matchen när den kommer igång igen.
Kommentera

Laken: Va.har SSK GJORT 3-2?
Kommentera

Laken: Ja, och det har han tagit med sig från lantbruksskolan (Djurgården)
Kommentera

RocknRolf2: Det här är klart bättre än MoDo-matchen. Men vårt BP är lika uselt som vanligt. Den lilla patenterade tändsticksasksboxen utan stress på motståndarna duger inte på Elitnivå.
Kommentera

Jag orkar inte se på bedrövelsen mer nu! Ser något på tv istället.
Kommentera

Sen är det ju det där med att ha ledningen med 2-0 på bortaplan, det klarar inte TIK denna säsong.
Nu gäller det att ta tillbaka det förlorade initiativet redan i inledningen på 2:a perioden annars kommer detta att gå åt h.....e.
Kommentera

John K: Alla verkar förstå det utom en viss Challe Berglund, för han vill börja "transportera" matchen...
Kommentera

Långben: Ja men det hade han aldrig hunnit, om han inte hade fått för sig att byta kille med backen på blå så hade han haft klasen hela vägen. Det var ett misstag som grundade sig i orutin, inget annat. Förbannat dåligt dock.
Kommentera

Förresten så kan vi väl lika gärna ge MODO guldet redan nu och sen lotta resterande platser i serien.
För det är ju klarat att MODO tar guld nu? Eller?
Nåja, nu tror ju inte jag på det direkt, men det är ju så det låter på Modoiter och experterna i media.
Vilket jävla hån mot alla andra lag!
Kommentera

stefan jalonen: Ja, så kan man ju se på det. Eller så kan man se perioden som en total katastrof i klass med Modo borta senast. Man har chansen att rycka men man gör det inte. Hittills tycker jag matchen ser ut precis som Modomatchen.
Kommentera

Olle: där tar man en 2a utan att blinka!
Kommentera

Laken: Du har helt rätt, gasa på när man har "flyt" och leder med 2-0.
Kommentera

superfalle: Det var ju bara olyckligt att det var Sonnenberg och inte en back på 1-2 målet, en back hade hållit sin kille där. Sen så ska det väl till elitseriens sämsta boxplay för att släppa in mål mot elitseriens sämsta powerplay. Sånt som händer, det är bara att fortsätta köra.
Kommentera

stefan jalonen: Jag håller med dig Stefan.Dom andra lagen är bevisligen minst lika bra som oss,och Klasen är en klass bättre än vår bäste Forward.Kämpa nu.
Kommentera

Realist: Nä, du satt väl och kollade på Foppas comeback istället...
Kommentera

Blizzard: Challe är ju korkad!
Vi ska INTE transportera matcher när vi leder! Det gör nämligen bara att motståndarna får initiativet. Vi ska istället fortsätta anfalla.
Kommentera

Blizzard: Word!

Det där jävla skitsnacket om att transportera matcher gör mig så förbannad. En sak om man leder med 5 minuter kvar, men det exempel han tog upp var när man fått ledningen mot HV borta efter ca 10 minuter. Spela hockey!
Kommentera

Kattgubben: Nej det gör jag inte.Det är klart att det känns snöpligt att tappa en 2-0 ledning.Speciellt på bortaplan där det blivit bara förluster hittills,men vi är ju trots allt med i matchen.Har själv inte sett nåt av matchen hittills.
Kommentera

Pär: jaha . åkes fel . du måste skämta .. han har ju varit hur bra som helst .. sen att sonnenberg är en rundnings kona och backarna har gått på rast är knappast hans fel
Kommentera

Bragd-Birger:
Jag håller med dig. Fortsätt gasa bara.
Tänka att det ska vara så svårt för vissa att inse att alla lag i den här serien är bra. Ibland undrar jag om vissa trodde att Timrå skulle kunna spela till sig en slutspelsplats med bara en skridsko innan säsongen började.
Klasen är en mycket vass avslutare och det är inte för inte som i princip alla Elitserielag ryckt i honom ett bra tag.
Kommentera

1 - 2 kassen!man orkar ju inte!Sonnenberg går ju på knäna där!
Kommentera

Kattgubben: Inte då, han har varit tikare sedan 40-talet.
Kommentera

Cartman: Om dom skulle sluta att transpotera varenda jävla match och köra på som vanligt iställt så skulle det kasnke gå! Fan vad less jag bli på Challe och hans jävla backa-hem-spel när vi leder, när fan ska han lära sig!
Kommentera

stefan jalonen: Gud i himlen vad nr:10 är sämst i laget. Är det ingen annan som ser hur uruselt dålig han är. Glömde han att vi hade en målvakt också, varför slänger han sig som en fura mitt framför Åkerlund istället för att ta bort SSK spelaren som får göra mål?
Kommentera

Såg första perioden då jag inte har några förhoppningar om poäng
överhuvudtaget! I och för sig har man ju a l d r i g det på bortaplan...

0-2 men sedan sitter man ju bara och väntar på upphämtningen.
Challes boxplay - jäklar vad stabilt det känns (IRONI!)...
Kommentera

« · 1201919 · »