1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2009-11-17

« · 1202029 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2009-11-17

250kg kärlek: Ambroo fick med det mesta när han beskrev Meunier :Utomjordiskt DÅLIG.

Kommentera

Nu är det väl dags för ett PP tycker jag.. dom hänger ju som fjällräven kånkens på oss
Kommentera

Men att de ska gå så här, vi ska ju spela SM-final denna säsong enligt ledningens planer.
Kommentera

RED DEVILS: Slarv, slarv, slarv! Skärpning!!!!
Kommentera

250kg kärlek: det är precis det jag har sagt hela tiden, byten på uppemot 2minuter är inget ovanligt för honom.
Kommentera

lincoln: Exakt, men han ska ju stå upp istället för att ta isen har jag hört. Lite mer Corey Hirsch-stil typ.

Challe, just nu transporterar SSK den här matchen. Se och lär!
Kommentera

hur är det möjligt, vilket säck gäng
Kommentera

Raggaren Putte: Måhända går vi på kort med folk men att Challe inte bänkar Meunier då han vägrar byta vad det verkar. Sista bytet nu var han så trött att han inte orkade hålla koll på sin omgivning. Han kämpar, visst, men han är en livsfara när han inte inser att det går att byta.
Kommentera

Kattgubben: Man ser här hur jävla kass Timrå är iår. Södertälje leker med oss. Kvalserien är ju redan klar. Vi och Rögle..
Kommentera

Kattgubben: Det verkar så. Vilket jävla katastrofspel. Släppt till 2 frilägen i uppspelsfas i egen zon på 3 byten.
Kommentera

Ska vi fortfarande byta ut Åke??? Utan honom skulle det varit 6-2 nu
Kommentera

Vi behöver många nya backar
Kommentera

Hur många lägen ska vi bjuda Klasen på? Btw, hade inte Åke stått på knä där så hade Klasen just gjort sitt tredje.
Kommentera

Pär: Håller inte med dig.Mot Rögle hemma har vi hygglig chans tror jag oavsett hur det går ikväll.Om vi fortsätter att ta poäng hemma,framförallt mot "rätt" lag,tror jag att vi kan undvika en oviss kvalserie
Kommentera

Raggaren Putte: Man kan ju alltid hoppas, men jag tvivlar.
Kommentera

Pär: det är inte åke som bränner alla målchanser, men visst syns det att det blir ängsligt över hela banan, när timrå inte har någon "riktig" förste målis. sedan om den andre förste målisen är bättre än den här förste målisen i dagens timrå, det är ytterst tveksamt. bara inse att timrå har värvat ett riktigt kalkon lag iår. målvakterna duger inte alls som första målisar, dom är helt kalrt en duglig andre målis i elitserien inget mer.

dom övriga på planen skall vi inte prata om, men nr:10 skulle nog inte platsa i kovland heller, starkov -ja vad hände där?
Kommentera

250kg kärlek: Det enda som Åke har skulöd i är tredje målet där returen går rakt ut. Problemet med hans spelstil långt ut från mål är att den ställer höga krav på att backarna tar undan spelare på returer/bortre stolpen. Det gör inte våra backar tyvärr.

2546, imponerande publiksiffra förresten.
Kommentera

Olle:Om inte Åkerlund stått på knä vid alla målen, hade han tagit iaf,2 av dom...Men som alla målisar så gör han bra räddningar oxå, men alldeles för flackig i sin spelstil!
Vinner vi inte i dag så blir det svårt på torsd, oxå....
Kommentera

Realist: Lägg ner. Ska man tycka att detta är ok eftersom vi är seriens sämsta bortalag - vilket i sig är ok, om man tar nån jävla pinne, men vi har inte vunnit en enda jävla match. Det är nästan omöjligt att inte åtminstone snubbla in en trea. Nä, kryp tillbaka till Modos, Brunäss eller nån annan bokj där du egentligen hör hemma. Sluta njuta i den här
Kommentera

lincoln: Vadå provecera?Vi är seriens sämsta bortalag.Då visste vi väl på förhand att det skulle bli en svår match.Visst vi fick en drömstart,men glöm inte att det bara står 3-2.Vi har alla möjligheter i världen att ta poäng i den här matchen.Viker ner oss?.Tycker att det verkar som att vi gör en av våra bättre matcher på bortaplan.SSK är inget dåligt lag.
Kommentera

lincoln: hur kan det komma sig att precis samtliga lag vänder sin trend emot timrå?

jo svaret är att vi kan inte föra en match, det måste vara ett bra motstånd för att timrå skall vakna. dom klarar inte av att vara lite av en favorit i´en enda match...

att förlora alla dessa sjukt viktiga matcher är ju helt oacceptabelt, och challe har visst inte fattat heller att det finns 6poängs matcher, han säger ödmjukt i ST idag att en match kan bara ge 3poäng, är det det som saknas att han inte kan peppa seplarna att ge sitt yttersta i en 6poängs match.

Hans rersonemang låter väl så här inför matchen, ja grabbar då går vi in och gnuggar på som vanligt -det lossnar ikväll skall ni se, vi tar en match i taget. och kyss mig i arslet.
Kommentera

250kg kärlek: I sak har du rätt...men om du ser matchen så vet du lika väl som jag att TIK inte gör fler mål i denna match...eller möjligen alibi 3-5 i 59:e
Kommentera

Bered er på vändningen. Nu kommer vi att göra årets hittills bästa period och vinna den komfortabelt med 3-0. Sista målet kommer inte ens i tom bur. En otroligt viktig seger blir det. :D

JIPPPIIIEEEE KAAYYY YEAAAHH!
Kommentera

Två Sobril och en bettskena inför tredje då :/
Kommentera

Pär: Nu hänger jag inte med. Är det Åkerlunds fel att vi ligger under? Han kommer alltså återigen från en monstermatch, släpper tre svåra puckar och helt plötsligt ska Lindbäck in i målet igen?

Kom igen nu för fan...
Kommentera

Realist: Jag tycker det ser ut som två lag som kommer spela kvalserie framåt vårkanten. Det är ängsligt i båda lagen där det stundtals ser ut som en match i en lägre serie. Båda lagen tar massor av felbeslut som får katastrofala följder. Att SSK leder matchen som varit jämn beror till mångt och mycket på en dålig Timrå-målvakt i en ganska virrig defensiv.

Det positiva är väl att Timrå lika gärna kan vända det här, matchen böljar fram och tillbaka utan linjer, utan någon spelidé alls. Lite som det sett ut i de allra flesta matcher laget spelat i år. Tyvärr.

Kommentera

F.Ö är Elitserien pinsamm....Inte en jävel vågar gå på P. Forsberg kolla målen modo gjort. Jag som sa för något år sedan att fotbolls allsvenskan var en blåbärsliga......Här har vi en riktig blåbärsliga!
Kommentera

Realist: Gå och lägg dig !!!
Kommentera

RED DEVILS: Hoppas att Lindbäck är t-bax snart....Det här går inte! Och ändå är SSK-riktigt kassa.
Kommentera

2 saker.

1 - Vi gör inget mer mål i den här matchen. Det ser ju vem fan som helst att Bjurlinbg kommer att stå på huvet samtidigt som vi bränner mellan sex och sjuhundra öppna mål. FY FAN!!! Vilket ooser gäng vi är. Dra åt helvete vad jag hatar hockey. Vi är sämre än GIF. Inte en jävla poäng mot säckgängen. Jag sätter vad som helst på att vi spelar kvalserien i vår.

2. - Resalist, eller va fan du kallar dig. Sluta provocera. Hur fan kan du komma med sån där skit när man ligger näst sist, möter den som ligger tre pinnar före, leder med 2-0 och viker ner sig som några jävla blöjungar. Dra åt h-vete eller sluta provocera sådär...

Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Realist: Seriöst, tillbaka till modoboken med dig.
Kommentera

Vad har Pääjärvi för förkärlek till sarghörnet i anfalls zon. Händer NAADA för honom där och när han kommer ut ja då lägger han ner den så någon annan stackare för jobba ihjäl sig.

Btw, värva vi inte Corso för att han skulle göra mål.....Vistt han har gjort godkänt med poäng men spelet och missade chanser är inte helt okej än!
Kommentera

RTS: Instämmer till fullo. Lös dom spelarna snarast...
Kommentera

Olle: Ni som ser matchen.Det verkar ju enligt skottstatistiken var en jämn match.Vi är inte underlägsna verkar det som eller?
Kommentera

jonmannen: Förmodligen sa han: "ok nu är det så här. Popovic har lagt 2 lax, challe du har lagt en femhunka, vill du toppa det eller inte spela något pp öht ikväll?"
Kommentera

RTS: Nej för fan bryt inte med dom för de behövs i AS
Kommentera

Jag undrar jag vad domaren åkte fram och sa till respektive coach alldeles innan matchstart. Förmodligen något i stil med "Ni måste tänka på språket ikväll och inte svära så mycket för det är så patetiskt lite folk på matcherna här att allting kommer höras i tv".

SSK förtjänar inte ett lag i elitserien, vänd detta i tredje nu Timrå!
Kommentera

Det var den perioden. Nya friska tag i tredje. 2 TIK mål och inga alls för SSK.

Brynäs måste vara tagna av stunden idag. Jag tro ju knappast att de kan bli helt utskåpade av bara en spelare.
Kommentera

RocknRolf2: Jag har slutat att hoppas att vår ledning skall visa lite handlingskraft, det på nått sätt att man accepterar att vi ligger där vi ligger.

Har ingen aning vad som skall få dem att agera på ett eller annat sätt.

Höjden av dumhet måste väl endå varit när man förlängde Tryout kontraktet med Starkov, han visad inte ett skit, men Linkan var mer än Nöjd.

Måns-Jeppe-Starkov borde lösas snarst.

Kommentera

Realist: Men hur i helvete orkar du ens kommentera modo hockey just nu? Du bara måste vara ett modotroll.
Kommentera

Tamefan! Till slut kan jag inte hålla mig och måste gå in på swehockey och kolla vilken jävla joppe det är som dömer och naturligtvis...Sören jävla Persson.
Kommentera

RocknRolf2: Brynäs -Foppa 0-4.s ass av Foppa,sen kommer även Näslund.Det blir jobbigt att hålla Modo bakom oss.
Kommentera

Olle: Som sagt, klassiskt för bottenlag.

Jag känner mig plötsligt jättenöjd med en pinne mot SSK. Men jag tvivlar inte heller på att SSK kan stänga matchen mot dagens Timrå
Kommentera

RTS: Men linkan som sport-chef ! man fick ju mardrömmar direkt.........
Kommentera

RocknRolf2: Just nu är det ju fullständigt löjligt vilka lägen vi missar.
Kommentera

Förlorar vi idag är det ingen tröst att vi vinner mot Rögle hemma.
Kommentera

RTS: Jag vet inte riktigt. Vi bör räcka till mot SSK med det här laget, att vi inte kan sätta puckarna beror lika mycket på slarv som oförmåga. Sen måste jag ju bara lägga till: Zebrajävel!
Kommentera

Raggaren Putte: Just nu är ju vi som FBK var mot oss sist. Tråkigt att se.
Kommentera

Olle: Det går ändå inte  komma ifrån att vi inte räcker till på långa vägar, vi har för tunn trupp helt enkelt.

Det är ingen tillfällighet att vi torskat samtliga bortamatcher,

Challe klarar inte av att leda detta lag, o Linkan klar inte att  värva ihop ett lag.

Kommentera

Olle: Bättre så här än som det var första halvan av perioden i alla fall. Snart sitter den. I något mål...
Kommentera

« · 1202029 · »