1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590783 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2009-11-17

« · 1202380 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2009-11-17
Frella: Oddset på 17 hemmavinster: 2465187
Kommentera

JimmyH:
"Frella: By the way så när jag räknar igen får jag det till 17 hemmamatcher. Fan det kanske kan gå ändå :P

Frella Kommentera 59 min sedan "
Kommentera

Två reflektioner på några av trådens senare inlägg:

1. Per Nygårds är amerikan, på tal om transatlantiska coacher.

2. Vi borde väl ha mer än 13 hemmamatcher på 35 omgångar?

Kommentera

RTS:

Precis! och det finns väl bara ett lag i ES som har medelmåttor som artistspelare. Fan löjligt att se!!!
Kommentera

liston:

Vad har han fått för förtroende av Challe då?? Medans Hynning får spela förstalina och inte prestera ett skit!!
Kommentera

Ambroo: Kom ihåg att det är viktig landskamp i fotbollen imorn. Men upplägget ser väl ut ungefär så här:

Sverige 10 sidor
Foppa 7 sidor
Övrigt 3 sidor

Typ

Kommentera

Frella: By the way så när jag räknar igen får jag det till 17 hemmamatcher. Fan det kanske kan gå ändå :P
Kommentera

erathoo: Fan vet med årets bedrövelse till Elitserie. Är ju fyra-fem lag som hör hemma i AS. Både vi och Brynäs har fantastiska fem trepoängare av 20 möjliga. SSK har tagit sex trepoängare och Rögle sju. Finns väl inte mycket som talar för att dessa på de 35 återstående ska plocka in en jävla massa treor.

Kommentera

Frella: Undrar hur många sidor Foppa det är i den rosa imorgon?

Peter den store glider bokstavligen runt på en skridsko och får med sig tre "fantastiska" assistpoäng. Det fantastiska var att se hur brynäsarna backade undan som om man hade ägg i brallorna. Ett tag satt jag nästan och väntade på att de skulle lyfta på hatten och applådera honom.

Wennerholm, den här är till dig:
Kommentera

Frella: N E J !
Kommentera

Räcker 60 poäng för att undvika KS? Det är väl vad vi tar om vi vinner de 13 hemmamatcher som återstår. Vi bör nog vinna minst tre bortamatcher, hur det nu ska gå till.
Kommentera

liston: Kanske han där på lagret, han går ju till jobbet varje dag =)
Kommentera

Pär: Som sagt var hittar du dessa med finsk, tjeckisk, slovakisk eller svensk nationalitet? Bekvämare spelare får man ju leta efter.

Inget ont om Foppa men när man såg hans tempo i Karjala och sen ser hans tre ass ikväll så förstår man att årets ES är den bekvämaste och sämsta på länge. Det finns ju ingen tillstymmelse till tempo i just någon match. Vilket också leder till att Foppa kan glida runt och lägga mackor enbart pga spelsinne mer eller mindre.

Kommentera

Manderville:
Challe kan väl leta i Ullared
Kommentera

Pär: Knappast nån som betalar för en underpresterande skadad nallebjörn.
Kommentera

Som det känns så har vi i princip inte vunnit borta på två säsonger annat än när vi åkt ner med halvt manskap. Kanske är det vad som krävs för att spelarna ska jobba även på bortais. Ställ över en tre fyra-forwards varje bortamatch så de som måste åka ner iaf måste jobba lite.

Ska man se lite nyanserat på detta så ser det ju åtminstone skapligt ut om vi vinner på torsdag. Hoppet om att ta tre bortapoäng denna säsong har jag gett upp efter kvällens patetiska ursäkt till insats men kan vi vinna hemmamatcherna bör det räcka till att undvika KS iaf.

Kommentera

Långben: Tror att dom enda spelare man kan bli av med, där man kan få betalt är Anger och M-Karlsson..Då frigörs iaf, en del pengar till nyförvärv! Det ska vara kämpande grovjobbare som ger gärnet varenda jävla byte. Stora elaka jävlar!
Kommentera

Det e ju intressant att Granath e bästa back och Lander bästa forward. Underprestering å det grövsta från många.
Kommentera

Frella:
Han kan väl åtminstone skälla lite så man ser att han verka bry sig om laget.
Kommentera

liston: jag kan betala halva
Kommentera

Springsteen: T R O L L !!!
Kommentera

Starkov Meniuer bör omgåendes parkeras av till Sundsvall,sen in med en ruggigt bra back till!Sen behöver vi minst 2 eller 3 nya på forwardsidan!Finalen är en riktig bra förste center som kan styra upp första linan vore inte helt fel...hur det här nu ska gå till blev många det här..
Kommentera

liston: Vad ska han spela då? Starkov eller BS? Hihi.
Kommentera

En notering: Eftersom det var så tyst i hallen så kunde man ju höra nästan allt som sades i båsen. När vi spelar sudden och challe ska bestämma sig för vilka som ska in i nästa byte så säger nygårds något varpå challe svarar: "Vill du ha honom där?"

Får inte ens challe bestämma vilka fyra som ska spela i sudden? Nej in med någon med auktoritet nu.
Kommentera

Alf Larsson:
Transatlantiska ledare är lika överskattade som en bunt bruna bananer
Kommentera

Pär: Fast som föreningen mår nu är det fan lika bra att börja om på ny kula i AS igen som det känns. Även om BIF lyckades sanera ekonomi och spela KS ett gäng säsonger. Känns inte så troligt att Timrå klarar av den bedriften.
Kommentera

lincoln:
Vill inte veta
Kommentera

Frella:
Det som retar mig mest är att Challe inte vågar bänka dom.
Hynning, Anger har inte gjort en jävel glad än så länge.
Kommentera

RTS: Nygge och Challe går hand i hand. De har samma tänk. Vi måste ha en ny ledarstil. Gärna transatlantisk. Mer rak effektiv hockey.
Kommentera

Laken: Är det så förbannat svårt att göra som andra ES-föreningar, gå ut till sponsorerna och be om den hjälp som behövs för att överleva...Ramlar TIK ur Es i år, så kommer vi aldrig tillbaks....

GÖR NÅTT NU!!!
Kommentera

htikare: Han får inte vänta på våren, även om det verkar så. Han måste göra nåt nu!!! Annars spelar vi inte i ES nästa säsong.
Kommentera

liston: dU VET VÄL VAD HAN KAN GÖRA MED EN COLA-FLASKA?
Kommentera

kulltorp:
För att visa att man bryr sig om udda personer.
Kommentera

Jag vet inte hur det är med er men jag kan bara få ur mig en- och tvåstaviga ord:

HAT
SKIT
BAJS
ARGHH
FAN
GRRR
SOPOR
PISSLAG
Kommentera

Fan jag ser nog hellre 12 Anton Axelsson som forwards än de skämt som nu glider omkring på isen. Vad gör Pärssinen, Anger och Hynning som ger dom rätt att plocka ut 150 - 200 brak i månaden? Glider omkring och är rädd om naglarna. Hynning må ju vara världens största medgångslirare iaf. Aldrig sett en så tafatt jävel på isen. BORT!

Vad har vi gjort med VM-backen Caslava? Just nu är han marginellt bättre än Erik Tägtström, och då är säkert Tägtström skadad.

Vi ska värva spets framåt men var hittar vi en karaktärsspelare som är jobbig samt gör poäng? Det finns knappast en Pihlström ledig och transatlanter har vi fullt av. Har vi tur får vi väl in Hynning version 2.0.

Kommentera

liston: Varför pratas det med Springsteen?? Han jobbar på cirkus..
Kommentera

RTS:
Challe & Nygge = Ler & Långhalm Får den ene gå försviunner den andre också

Skulle gärna se Roger Melin på plats kanske
Kommentera

Laken: Nygge behåller jag gärna. övriga bör bytas ut efter säsongen.
Kommentera

känns inge bra nu!osså modo som går och klappar dit drygbrynäs,skit också!
Kommentera

ALLA härinne måste väl ändå förstå att vi kan inte samtidigt byta ut TJ, Linkan, Challe, Nygge + flera spelare... Det skulle bli kaos!

Därför måste man försöka nyansera sig. Prioritera.

Jag vill först och främst ha bort Challe.
Därefter förstärka upp laget med ett par KARAKTÄRSspelare.
Kommentera

Dared: akta du får Laken på dig, han gillar baguetten.
men nu vill han att challe skall avgå och där instämmer jag -men kan vi inte då komma överrens om att han tar baguetten med sig.

Baguette betyder för övrigt liten käpp -Fransosen har satt en käpp i hjulet.
Kommentera

John K: Det är nog alldeles för sent o hoppas på att Challe hittar en samspelt spelide Han lämnar snart till våren det snabbt sjunkande skeppet o han har ingen förmåga att skapa självförtroende hos spelarna ...oron på bortaplan är total...
Kommentera

RED DEVILS:
Klart man ska kräva, men han gör en bra match han kan inte gör målen också.

Fråmåt MÅSTE det till mycket mer.
Ingen presterar nåt idag, i en sån viktig match, skandal ta mig fan.

Klasen:s bägge inget att göra nåt åt sedan 3-2 ser han inte mycket tar 1:a men släpper retur som backarna måste rensa åt honom.

Så ser jag på det.
Kommentera

Springsteen:
Jaha, så du menar att du sett samma match som RD.
Kommentera

Laken:
Jag TRODDE att Anger skulle börja leverera nångång, men det är somatt vänta på bussen Pajala, den kommer nog snart eller inte..........
Kommentera

RED DEVILS: Åkerlund är vår förstemålvakt nu. Det går inte att hålla på och dribbla fram och tillbaka!
Kommentera

Laken: Jag antar att du nu ser att även Forwardsuppsättningen är allsvensk.

Folk här inne verkar ha en enorm övertro på Björn S, Hynning, Corso, Axel,Måns,Jeppe,Starkov mfl.

Och ja Jag tycker Corso underpresterar, och i defensiven det kraftigaste.

Kommentera

liston: jo man tackar, men jag har kört laser på dom, kanske något blev fel. lol

men jag sa inte att han var dålig han seplade +-0 räddade några lägen som skulle ha varit mål, och släppte in några han skulle ha tagit.

jag kräver mer av en målis.
Kommentera

RED DEVILS: Nja, nog tror jag att Challe vill vinna med Timrå IK. Han har knappast något nytt välbetalt jobb att gå till när den här säsongen är över. Oddsen lär öka markant om han skulle göra underverk med Timrå detta sista år (jag utgår från att föreningen inte tänker förlänga med honom).
Jag tror hellre på att Challe kört fast, ordentligt. Han har inte de spelare som själva kan ta tag i en match och avgöra den. Det har han haft tidigare år. Spelare som med individuell skicklighet kan göra saker på en ishockeyplan som renderar vinster för sitt lag.

Här tror jag också att föreningen blivit "lurad". Challes förmåga att vinna med ett lag som saknar riktiga stjärnor har i år aldrig varit mer påtaglig. Det syns tydligt hur Challe kört fast och hur svårt han har att ta sig ur det. Det gör inte saken bättre att Challe verkar ha en stolthet som är större än sitt eget ego. Challes oavkortade förtroende för Meunier tycker jag ger en bra bild över Challes tankegångar.

Kommentera

« · 1202380 · »