Vet inte riktigt hur man ska förhålla sig till den här matchen. Velar mellan total nollställdhet och en synapskoppling från frispel. Helvete, så viktigt.
Hoppas man verkligen vågar gå in och försöka äga SSK. Deras facit i Eon är inte direkt lysande, och det bör dom påminnas om. Det obehagliga är dock att årets SSK inte är lika benägna att ge upp när det tar emot, såsom tidigare upplagor skämt bort oss med.
Hualigen. Nu blev jag livrädd igen. Det här blir förmodligen alldeles fruktansvärt. Allt annat vore ologiskt.
Kattgubben: usch det är sånna här matcher vi inte vinner. Släpper några puckar pga juniormisstag och sen trycker vi på resten av matchen, helt resultatlöst. Hoppas jag har fel.
Där tog Josefsson en smart utvisning.. hade MPS kommit igenom hade det troligtvis blivit mål. Nu får vi pp med en minut kvar och vi kommer aldrig kunna göra mål på det.
Det kommer nu i andra, vi är ett bättre lag än SSK och grabbarna kommer visa de nu och vi inleder väl med ett 5 mot 3 oc där kommer vi till allas stora förvåning göra mål nu på en gång i periodstarten.
Nu börjar man bli riktigt frustrerad. Nu har vi snart spelat fem riktiga skitperioder i rad i kanske de två viktigaste matcherna hittills den här säsongen. Vad är problemet? Var är glöden?
Läge för en timeout nu. SSK hade ingenting fram till 10 min in och nu spelar vi om möjligt sämre än SSK. Har tyckt att det sett helt ok ut fram till nu...nu ser det ju riktigt jävla uselt ut.