Olle: Jag tror tyvärr inte att det är vetskapen om matchernas betydelse det felar i. Snarare totalt iskalla 'härförare'. Inte minst vad gäller centrarna. Hirso är lika lik Davidsson som jag är Pamela Anderson. Gabbe ser helt slut ut, och är numer ett ungefär hälften så stort offensivt hot som han var när han spelade back förra säsongen. Lander är underbar vad gäller attityd, men brister i det kreativa framåt. Alexander Larsson skrämmer ingen.
Jag tror jag tror jag tror på seger, jag tror jag tror jag tror på seger, jag tror jag tror jag tror på seger............................................
Vi får nog vara rätt nöjda att vi bara ligger under med 0-1 så som det sett ut på isen. Jag hoppas det kommer ut ett annat lag på isen i tredje för det här ser rent ut sagt bedrövligt ut på alla upptänkliga plan.
och inga fler onödiga tvåminutare. Det borde vara böter på det!
Gud så dåliga Timrå är nu, förståligt som fan att de är så lite folk som de är i hallen.Detta kan inte leda till något bra alls, och PP jag fattar inte att dom kan vara så usla i den spelformen, istället för att dra upp tempot sänker man de så motståndarlaget får de lite lagomt lugnt, fan !
Kattgubben: Det går inte att bara ställa upp i zon och leka pp, man måste träna på pucktransport också. Det finns ingen röd linje i hur vi försöker att ta oss in i anfallszon. När vi försöker att etablera tryck i pp så transporterar vi puck som om vi spelade 5 mot 5.
Edit: Vi kastar bort MINST 30-40 sekunder vid varje pp på att vända på offensiv blå, tappa ut puckar, åka offside osv.
Bragd-Birger: Det ser inte ut som att spelarna inser att det här faktiskt är en ganska viktig match...eller att alla matcher efter den här kommer att vara "kniven mot strupen".
Det är inte svårt att spela hockey mot Timrå IK just nu.
pingvin: Dags att värva andra spelartyper. Hellre allsvenska kämpa-tills-man-stupar än finska 'fina handleder'-snubbar. Hellre 3-0 mot SSK hemma än 3-0 på HV borta.
Kattgubben: och där sköt kolan ett slagskott i PP. Ett inte helt så tokigt skott heller. I övrigt är jag nyfiken på hur Perra ser på det här med powerplay, det kostar oss många matcher i år, varför tränar man inte på det här?
Bragd-Birger: Så här är det varenda säsong. Vi spöar HV och luleå och andra topplag på bortais och förlorar hemma mot sopgängen, som är viktigast att slå...
pefr: Jag har också tänkt på det. På andra arenor buas det hela tiden vid kontakt, timråpubliken buar bara retroaktivt när vi har åkt på något jävulskap.
Olle: Låter ungefär som jag befarade på förhand. Eller nej, lite värre är det nog. Just dessa detaljer som du nämner, alla slapphets- och icke-jävlar-anamma-symptom man sett under den här säsongen. Obegripligt. Vaska om varenda kedja, eller hitta på vad fan som helst. Något måste ske.
när vi har hemmaplan hade det ju varit skoj om vi haft en publik som var lika enögd som vissa andra norrlandspubliker, och lät det höras. det påverkar ju definitivt domaren.
Bragd-Birger: Båda av dom har varit tämligen osynliga. Har bara reagerat på Hirschovits en gång den här matchen och det var efter lojt spel på offensiv blå som orsakade spelvändning.
lincoln: Jokelas extra 2:a var värdelös från domarhåll. I övrigt tycker jag att vi har förtjänat det mesta. Vi ligger under för att vi spelar som ett div.1 lag, inte på grund av domarna.
Bragd-Birger: Vissa detaljer i den här matchen är så dåliga att man knappt kan tro att det är sant. Gabbes utvisning där han slår undan skridskorna på Lasch är så loj och dålig att det inte är sant. Samma med sebbes rensning när vi spelat 30 sekunder boxplay. Får den kontrollerat mitt i slottet och drar den rakt upp till SSK-back. Ingen felträff, ingen puck på högkant, bara jävligt jävligt dåligt.
Olle: vi har inte en chans! Dessutom verkar hela sverige i allmänhet och domarna i synnerhet bestämt sig för att vi sla ur. Ytterliggare en match som inte är ful, men där ssk nu spelar sitt fjärde pp. På bortaplan!!! Fanken vad vi är utspelade, av ssk, på hemmaplan. Inte ett farligt timrå anfall... fan så trist
Och boxplay igen. Fruktansvärt att domaren har mage att ta 2+2 på Halonen när både håller varandra om nacken lika mycket när det är jävla Almtorp som åker in och stöter på målvakten efter avblåsning.
Äntligen är vi inne i 2025, ett år som kommer med stora förhoppningar för oss! Nästa torsdag 9/1 åker vi på årets första resa, in och boka den och Linköping veckan därpå här: forms.gle/PMtz7vM6SKtQv9sY6
På måndag tar vi beslut om vilket fordon vi behöver till JKPG. #timraik