Ja, man börjar väl så sakteliga göra sig klar för avfärd då.
Timrå IK - ta er i kragen för böfvelen !
Så här ska tydligen laget se ut ikväll.
Är det någon som vet om Bagarn är skadad eller vad är det som gör att han inte får spela?
Tycker det är oroväckande tyst inför matchen ikväll. Förmodligen mår vi alla lika illa inför kvällens drabbning.
Men hoppas att alla som velar verkligen åker till EON och stöttar laget under de matcher som återstår. Inledningsmatcherna har ju inte motsvarat vad vi hoppats på men chanserna är fortfarande vldigt goda om laget bara kommer i närheten av vad dom kan presetera.
För hur det än är så är detta den bästa chansen vi har att ta oss till Elitserien inom en överskådlig framtid. Åker vi ur nu så kommer vi inte vara så här väl rustade inför en eventuell kvallserie på många år.
För det är otroligt viktigt med en högljudd hemmapublik som taggar laget och sätter press på motståndare och domare. Den fördelen får vi bara inte ge bort.
Så, alla som kan - bege er till EON ikväll och skrik er harmynta. För det kommer att dröja innan vi har en lika god chans igen.
Nästa tisdag fyller vi bilen och gör vad vi kan i Ängelholm.
Alltid Timrå!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Hahl Bundy: Håller med.
Och torskar vi ikväll vill jag se Tommy i båset i nästa match. Men vi vinner så det blir inget problem :-)
Redigerad kommentar
Å herre min skapare; jag vågar inte se ödesmatchen tisdag! Det här håller på att ta knäcken på mig bokstavligen, då kärlkrampen tar ett allt hårdare tag i mitt dödssjuka bröst,
Jag har haft en så dålig känsla hela säsongen - Timrå är slut som artister. Ekonomin liknar rena dyngan, och sanningen är den att om Timrå mot alla odds och all logik klarar sig kvar en säsong till, så kommer de ekomiska medlen i föreningen knappt räcka till att värva Antjärns A-lag. Så jävligt är det alltså när korthuset kommer att falla samman med ett dunder och brak.
Vafan är det MODO lyckas göra säsong efter säsong efter säsong? Jo, de värvar smart, har de ekonomiska musklerna för att få de spelare de vill ha.Mycket kompetenta herrar i ledningen med framgångsrika sportsliga karriärer bakom sig, med omfattande kontaktnät i hockeyvärlden.
Varför kan inte Timrå också ha det, muhähähä snyft snyft ...
Var faan ska det här sluta...
Backparen enl. Söderberg på bloggen.
Sebastian Erixon-Oscar Hedman.
Mat Robinson-Robin Persson.
Richard Demén-Willaume-Rasmus Edström.
Som fjärdebackpar återfinns Jesper Dahlroth och Jonathan Carlsson.
RDW OCH Edström i samma...ja men den var ju strålande tänkt av de tre musketörerna i båset. Hur tänkte man där?
Mina backpar: Erixon-Persson, Dahlroth-Robinson, Edström-Hedman JC 7:e
Men jag är ju inte tränare heller.
hubbenorlen: jag kan tycka att det inte var hela världen även om jag inte riktigt uppskattade den.
iom iconens ursäkt över den här på flödet så är väl "skiten" ur världen eller?
sedan har jag fullförståelse för de som reagerar mot den med.
och jag tycker att det är deras fulla rätt att uttrycka tårtföraktet här... =)
fy fan va detta blir politiskt korrekt! =)
bäst med hela historian är ändå Arnios försök att få äta upp rosen! =)
hubbenorlen: jo asså har man varit med här ett tag så vet man väl att iconen inte precis kvalificerar sig till bajshålsblottande NÄTHATARE...
men det här är juh inget slutet forum så det finns nog de som inte riktigt fick med sig att iconen med lite för långvarig whiskeyproving innanför västen glimtade till lite... =)
jag känner mig lite besudlad efter att ha råkat titta lite på bakverket...
det kommer jag nu få leva med...
tur för mig att landstingets kuratorer inte är överjävligt dyra så ja kan "hela" mig lite där.. =)
hubbenorlen: den smakade illa...
bäst före datumet kanske hade passerats?
eller så var den kanske bara en lite för magstark diss?
Jag citerar Timrå Icon och ber någon göra som han tycker, ta bort bilden!
"Jag ber alla om ursäkt.
Det var en dum fyllegrej.
Någon med befogenhet får ta bort den"
Timrå Icon
Redigerad kommentar
Hälge:Något som gör mig riktigt orolig är den intervju Monten lämnade inför matchen mot Västerås!!! Hans inställning verkar som att allt ordnar sig när grabbarna kommer igång efter det långa uppehållet! Faan, Kriget har börjat redan. Ja, nu gäller det att ge järnet under 3x20 minuter i varje match. Spela enklare, snabbare passningar, rakare på mål, gå in och ta stryk framför kassen, bänka spelare som inte visar vilja och ge järnet för att visa dom övriga att nu jävlar är det blodigt allvar. Det t o m syns på spelarna att deras attityd är, VI spelade i ES innan kvalet så vi är bättre än er. Det här ordnar sig. Och den där j--vla stå still hocken a´la Hedström och andra s k stjärnor. För fan, smutsa ner er lite och ta av er velourbrallorna. I början av Heströms karriär så skulle han pissa på motståndarna, men nu verkar det viktigaste att fixa en bra image bland motståndarna och vara omtyckt. Kan man få se ett mer desperat spel redan från nersläpp så vore det bättre. Monten sa i intervjun att det gäller att vinna matcherna vilket är viktigare än att spela bra. Ok, det köpar jag men hur skall det gå till när inställningen på ledningen och spelarna är så totalt under isen!!!
Plocka fram det elimentära som krävs i en kampsport som hockey och sluta överanalysera vad som skall göras på banan. Kämpar och krigar man inte tillräckligt så spelar taktiken ingen roll. Får jag se ett mera laddat TIK nästa match så finns hoppet kvar. I annat fall så är det bara att förbereda sig på spel mot Djurgården nästa säsong. (vilken jävla mardröm)
Visa stolthet som spelare i TIK.
Tyvärr så lär det inte komma fler åskådare än senast, men de som kommer får göra vad de kan för att heja fram laget mot tre poäng.
Tre poäng är nog ett måste för att på allvar hänga med i toppen.
mikenomad: japp, och det skiner igenom liksom det gjort hela sässen.....det finns inte tillräckligt med "skill" helt enkelt, tycker personligen att vi borde avgjort i första, men vi räcker inte till-till att skapa heta chanser o få in pucken ...typ.
Defensiven som vanligt helt ok förutom Edströms backspel på 1-1 målet.
Nä, skill-training, det har det inte varit mycket av tror jag.