El Maco: Södertälje-matchen ger mig kalla kårar! SSK kan helt plötsligt spela helt utan press då alla räknat bort dom nu. Det gör att all press hamnar på Timrå. Hur reagerar våra spelare på det?
stoff: Haha, det är alltså enklare att skriva ett inlägg än att bara gå in på Swehockey?
Svaret är i alla fall fem.
Redigerad kommentar
Man skulle nog kunna säga att vi har detta i helt egna händer i stort sett. Tittar man på Hästens schema (Rögle borta, Mora hemma, AIK hemma, KHK borta, BIK hemma) mot vårat (SSK hemma, AHC borta, IFB borta, AIS hemma, IKO borta) och det faktum att vi har åtta plusmål mot Hästen dessutom gör att det bör räcka med att vi gör det vi ska.
Det är liksom bara att gilla läget och leverera. Med den form laget visar upp och det faktum att vi har sju pinnar (sex + målskillnad) upp mot Gnaget gör att vi nog kan konstatera att risken för att behöva bli inblandad i någon kvalstrid är undanröjd.
I nästa omgång (i övermorgon) kopplar vi greppet om Meca Hockey Race-platsen! Klar seger mot SSK medan Almtuna och Hästen troligen kammar noll i sina svåra matcher. Sedan släpper vi inte det kopplade greppet - klappat och klart!
1 X 2
Timrå - Södertälje 1
Björklöven - Almtuna 1
Rögle - Vita Hästen 1
Redigerad kommentar
SMÅLAND:
Snacka om att ha haft ett riktigt skumt liv på grund av sin könspartikels storlek. Jag skulle nog inte vilja byta med den snubben. Man kan tillfredsställa sig själv i värsta fall...
Johan Svensson, om läget inför dom fem avslutande omgångarna.
www.expressen.se/kvp/sport/mr-madhawk-laget-i-hockeyallsvenskan/
EArk:
"Kommer nog undvika kval. Har ett fint lag och med riktigt mycket tur kan man halka sig in bland de åtta främsta. Bra go i gruppen."
Tur??? Jag tror att vi fixar en slutspelspl... förlåt Meca Hockey Race-plats av ren och skär skicklighet!
SMÅLAND:
Se till att ni inte ger klubben böter bara! : )
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Inte mindre än fem matcher i kväll alltså. Idel hemmasegrar vore ju inte det sämsta. En spännande kväll att se fram emot är det hur som helst. Det är ju nu det börjar att dra ihop sig på allvar. Forza!
19:00 | Karlskrona - Västerås | - | |
19:00 | Björklöven - Almtuna | - | |
19:00 | Oskarshamn - Asplöven | - | |
19:00 | Timrå - Södertälje | - | |
19:00 | Rögle - Vita Hästen |
Spanarn:
Ingen orsak. Jag var dessutom lite intresserad själv, men påmindes om datorn. Måste ringa supporten snart...
Spanarn förresten... Ha ha! Det var ju den där snubben i Galenskaparna som bl a gick till banken för att ta ut 50 spänn för att hyra sig en video.
Det kanske inte låter så kul i dag, men då det begav sig skrattade jag åt det hela.
Kultvarning på den!
Redigerad kommentar