1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591420 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Södertälje SK 2015-02-18

« · 1662374 · » Till forumet

Timrå IK - Södertälje SK 2015-02-18
Nu j-vlar fyller vi E.ON!! Boka redan nu och ta med alla ni känner!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Södertälje SK 2015-02-18

Dela Ticnet-länken via er Facebook.

Kommentera

Laken:

Allt annat än tre poäng mot tokjumbon från Tokstan är underkänt. Jävligt underkänt. Kraven har höjts.
Kommentera

Shit vad viktiga återstående omgångar är. Nästan bara sexpoängsmatcher. SSK känns ju INTE som en sexpoängare längre, det är väl omöjligt att de går förbi oss i praktiken. Men jättepress på oss ändå. Vi är formstarka och möter en för tillfället usel jumbo hemma. Vi får inte ge bort poäng. Och skön press på övriga lag lm vi tar en trea. Jag tror Hästen får svårt att vinna sin match. Nervöst och kul!
Kommentera

hur många matcher är det kvar?
Kommentera

El Maco: Södertälje-matchen ger mig kalla kårar! SSK kan helt plötsligt spela helt utan press då alla räknat bort dom nu. Det gör att all press hamnar på Timrå. Hur reagerar våra spelare på det?

Kommentera

stoff: Haha, det är alltså enklare att skriva ett inlägg än att bara gå in på Swehockey?

Svaret är i alla fall fem.

Kommentera

stoff:

Fem.

I morgon kväll spelas omgångens kompletterande Skånederby i Malmö Arena. Om jag känner mig fräsch vid arbetsdagens slut kan jag tänkas ta bussen från "Möllan" till Hyllie. MIF känns inte särskilt pålitliga i nuläget. Risk för en neslig förlust. Jävel!

Edit: Eller snarare promenera från Möllevången till Trangelen och därifrån ta bussen...

Redigerad kommentar

Kommentera

Laken: våldsamt viktigt att spöa Antes gäng nu! Helt avgörande! Alltså om vi tryggt och fint kan spela ut vårat spel mot ssk och bärga 3poäng så sitter coach Forsberg med ett riktigt ess i kortärmen när det gäller att fokusera laget och hålla skallen på rätt ställe! Lyckas vi knäcka ssk så har vi alltså lyckats på en vecka med bedriften att slå toppen mitten och botten! Tydligare bevis på sin förmåga än så är svår att få i det skede av serien där vi är nu!

Det här är det mest inspirerande och samtidigt skrämmande läget man haft sedan Lander och Lindbäck tog oss till slutspelet där Thörnberg skickade Sebbe till ryhovssjukuset i Jkpg!
Kommentera

Man skulle nog kunna säga att vi har detta i helt egna händer i stort sett.  Tittar man på Hästens schema (Rögle borta, Mora hemma, AIK hemma, KHK borta, BIK hemma) mot vårat (SSK hemma, AHC borta, IFB borta, AIS hemma, IKO borta) och det faktum att vi har åtta plusmål mot Hästen dessutom gör att det bör räcka med att vi gör det vi ska.

Det är liksom bara att gilla läget och leverera. Med den form laget visar upp och det faktum att vi har sju pinnar (sex + målskillnad) upp mot Gnaget gör att vi nog kan konstatera att risken för att behöva bli inblandad i någon kvalstrid är undanröjd.

Kommentera

Laken: När Sportklubben slog oss i mellandagarna så var en annan på plats. Har aldrig sett ett så dåligt lag vinna. Fanns ingen struktur what so ever i fem mot fem. Ett stabilt PP gav dem den segern.
I min dystra spåkula pekar då allt, enligt jävlighetens logik, på förlustinkassering.
Kommentera

Kan jag bara baxa undan iconen så jag får ut skotern ur garaget innan onsdag så tar jag plats med en liten Njurundaklan. Perfekt upplägg för platt fall på isen mao
Kommentera

I nästa omgång (i övermorgon) kopplar vi greppet om Meca Hockey Race-platsen! Klar seger mot SSK medan Almtuna och Hästen troligen kammar noll i sina svåra matcher. Sedan släpper vi inte det kopplade greppet - klappat och klart!

1 X 2

Timrå - Södertälje 1

Björklöven - Almtuna 1

Rögle - Vita Hästen 1

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp:

Apropå klubba!

Han har fått ligga mycket i livet!

Falukorven!
Kommentera

SMÅLAND:

Snacka om att ha haft ett riktigt skumt liv på grund av sin könspartikels storlek. Jag skulle nog inte vilja byta med den snubben. Man kan tillfredsställa sig själv i värsta fall...

Kommentera

Johan Svensson, om läget inför dom fem avslutande omgångarna. 

www.expressen.se/kvp/sport/mr-madhawk-laget-i-hockeyallsvenskan/

Kommentera

EArk:

"Kommer nog undvika kval. Har ett fint lag och med riktigt mycket tur kan man halka sig in bland de åtta främsta. Bra go i gruppen."

Tur??? Jag tror att vi fixar en slutspelspl... förlåt Meca Hockey Race-plats av ren och skär skicklighet!

Kommentera

DJ Hemp:

Ja bara att sex när man är 10 med en tjej som var 8 år äldre säger allt!

När det gäller det sportsliga så grejar vi det i Oskarshamn den 28 och då stormar vi planen :-)

Sen blir det fest hela naden lång!
Kommentera

SMÅLAND:

Se till att ni inte ger klubben böter bara! : )

Kommentera

DJ Hemp:

Lugna puckar rabben :-)

Jag känner vaktmästarna och speakerfolket och bägge video måldomarna och vissa domare HS!

Jag kollar matchens värde innan den 28 och jag drar nog dit redan den 27 och bor på hotell!

Måste ju dit och vara varm i kläderna innan :-)

Fixa med gastutorna och de!

Fy fan va tänd jag är nu på Oskarshamnsmatchen!

Vi ska till MECKA trusta med harden!
Kommentera

Herminator:

Och jag som hade börjat vänja mig vid namnet och tyckte att det var kul...
Kommentera

SMÅLAND:

Aha, då kanske du till och med kan preparera domarna med några sedelbuntar med avseende på tveksamma målsituationer? Ändamålet helgar medlen!

Oj, nu blev jag seg. Fantasin tryter. Måste "chilla" lite...
Kommentera

DJ Hemp: Skandal under uppsegling alltså om sekretariatet i O-hamn sitter på kulor som kan spåras till Småland via Monte Carlo.
Annars ser jag Sportklubbens bottenlösa form som det omedelbara orosmolnet på hockeyhimlen.
Kommentera

sargad: hur många blir vi i oskarshamn? Vi borde samlas vid någon lokal krog och marschera emot arenan
Kommentera

DJ Hemp och sargad:

Nemas problemas jungen :-)

Jag är ökänd i den arenan!

Dömer ju både hockey(J-18 o J-20 och inlineshockey Div 1)

Måldomarna har jag känt länge!

Senast jag såg Oskarshamn-Timrå var hela domartriondomartrion ifrån Småland och jag känner alla :-)

Men inte muta dom..det gillar inte jag :-(

Edb:

Det finns ett par krogar i stan!

Harrys ligger endast " krypavstånd " ca 5-600 meter ifrån arenan!

Det borde ju komma buss norrifrån tycker jag?
Kommentera

Edb: Det låter som du är sugen på att haka på den 28:e.
Vi har som sagt en plats över från Växjö.
Kommentera

RunarUp: Ja för fan, kärringen jobbar hela helgen och jag ska tillomed ha röda byxor likt den kung jag är , nej men om det inte vore för mycket besvär så åker jag gärna med
Kommentera

Edb:

Låter fantastiskt och glöm inte odla David Batraskägget :-)
Kommentera

SMÅLAND: Med min dåliga skäggväxt ... Räcker det med 70tals porrmustasch ?? :)
Kommentera

Edb:

Det blir alla tiders :-)

70-talet vill man gärna ha tillbaka igen!
Kommentera

SMÅLAND:

TIK040 är lite offside kanske, men... jag vill gärna ha 70-talet tillbaka... jag vill ha kalasbraller, jag vill ha kalasbraller...

Pipan slammade igen nåt djävulskt i kväll och nån jävla måtta får det la vara, så jag gav fan i rökat. Men nu inväntar jag en snygg liten bong via postorder och när den kommer kanske man blir så där glad igen.

Ska fixa hem en liten vakuumförpackare i dagarna också...

Redigerad kommentar

Kommentera

Ska Iilahti stå kanske ?  Annars har jag svårt att förstå den värvningen
Kommentera

Andersson: han spelar väl bara för lite bröd och tak. Tycker det är smart värvning när vi vet vad vi får :-)
Kommentera

Edb: vi kommer minst 4 st grappar ifrån de småländska skogarna som det ser ut nu i allafall :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Edb: Nope, inga besvär alls. Bara najs.
Vi får ta avresetid när det närmar sig. Blir det gemensam start på den lokala puben så tidigarelägger vi avresan.
Nemas problemas.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nå, vad tror alla prickräknare? Sextusen blir det ju inte... Men över 3000 i alla fall va?
Kommentera

El Maco: Matchdag! Det var ett tag sedan man lade till ett utropstecken efter det ordet.
Kommentera

hubbenorlen: Otroligt viktigt nu! Prickprognosen - 3500-4000 åskådare. Säsongens tredje eller fjärde bästa publiksiffra.
Kommentera

Andersson: Har du missat att Lantz drog till AIK eller? Det innebär att man stod där med tre målvakter totalt i J20 och A-laget.

Iilahti lyfte man in för att han är oerhört billig och för att kanske kunna behålla tills nästa år. Jag kan visserligen tycka att man borde kunna behålla Ohre som andrekeeper, men Iilahti är ju mer rutinerad också. Vi får se hur det blir. Det man kan konstatera är i alla fall att vi hade legat topp sex med en bättre och jämnare förstemålvakt från start. Men det behöver vi inte grotta ner i oss nu. Fullt fokus på kvällen, en överjävligt viktig match.
Kommentera

Jag har tidigare skrivit att matchen mot SSK spelas i morgon, men det var givetvis fel. Redan i kväll alltså - spännande! Jaji, efter allt jinxande från bl a min sida är det inte utan att man hyser vissa farhågor ändå. Kan det gå åt haschpipan tro? Jaji, fanskapet har ju slammat igen men jag tror att vi fixar det med 2-3 måls marginal.
Kommentera

Jag är inte alls avundsjuk på er som ska få åka till Eon och se Timrå köra över SSK ikväll... Jag ska ju trots allt få se på hockey här i Stockholm, eller bandy, det är ju hyfsat nära i alla fall. Nu när jag tänker efter så var det inte ens bandy, det var visst dambandy. Ute. I kylan. Alla pengar har gått till Timrå, så jag har inte ens en vinterjacka. Om jag är bitter? Det är klart som fan att jag är
Kommentera

Finns det någon sajt/kanal som visar matchen ikväll?
Kommentera

Inte mindre än fem matcher i kväll alltså. Idel hemmasegrar vore ju inte det sämsta. En spännande kväll att se fram emot är det hur som helst. Det är ju nu det börjar att dra ihop sig på allvar. Forza!

19:00 Karlskrona - Västerås  - 
19:00 Björklöven - Almtuna  - 
19:00 Oskarshamn - Asplöven  - 
19:00 Timrå - Södertälje  - 
19:00

Rögle - Vita Hästen

Kommentera

Kommentatorn är jag lite bekant med faktiskt och Jim Jimmy har man ju också träffat. Det vore ju mumma att kolla in det där, men faktum är att jag har fått problem med min i princip sprillans nya, dyra dator. Det poppar upp en jävla massa reklamfönster och ibland åker man ur internet, så jag tänker inte unna mig denna härlighet för 99 kr, då risken är hög att jag blir jävligt förbannad.
Kommentera

DJ Hemp:

Thanx!

Kommentera

Spanarn:

Ingen orsak. Jag var dessutom lite intresserad själv, men påmindes om datorn. Måste ringa supporten snart...

Kommentera

Spanarn förresten... Ha ha! Det var ju den där snubben i Galenskaparna som bl a gick till banken för att ta ut 50 spänn för att hyra sig en video.

Det kanske inte låter så kul i dag, men då det begav sig skrattade jag åt det hela.

Kultvarning på den!

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1662374 · »