kulltorp: helt sjukt. Jag har ljudet av för svärmor är här. Jag skulle precis börja förklara varför alla gäster skulle kolla på teven. Då rycker den jäveln upp armen!!!
REGEL 122 – CHARGING – CHARGING DEFINITION: En spelare som, efter att han närmat sig en motståndare genom skridskoåkning, tacklar denne med onödig kraft, våldsamt kör över en motståndare eller som hoppar in i en tackling.
Hmm.. Ja med årets domarnivå förstår man väl att dem tar den, om dom kan ta slashing/holding för att man petar lite under handsken. Trist, perfekt tackling.
Kerstin_k: domarparet är ju helt sjuka i huvet än så länge. Södertälje åker runt och jagar fulsmällar hela tiden, när hardegård väl sätter en korrekt tackling så pissar domaren i byxan. Sista armbågstacklingen mot huvudet mot Blomqvist säger ju allt. Domaren står där som en fågelholk och bara tittar på, där hade han en chans att revanschera sig.
Woody: En vanlig dag har han nog båda målen, tajmingen verkar inte vara där. Men vi kanske sparar in pengar på vissa ställen denna säsong så Johansson får nöja sig med Svedbergs gamla plöck.
Visst, fair att vi låter Lindholm/Reinhardt få känna på lite mer istid än vanligt men spelet vänder nästan direkt så fort vi matchar den kedjan. Jag har det väldigt svårt att motivera den matchningen när vi samtidigt har Walli på bänken.
Woody: Det är så smärtsamt uppenbart att backarna är problemet. Pressa man-man så har Timrå väldigt svårt. Samma i PP, väldigt svårt att etablera spel... På samma sätt blir det väl "snygga" mål när dom efter 20 försök lyckas passa sig igenom och faktiskt lyckas göra mål.