Eugen Sandberg: Haha, med tanke på hur otroligt bra Södertälje SÄGS ha varit under den här säsongen så har vi haft nästan förbluffande lätt för dem. Förväntar mig något helt annat än Västerviksmatchen senast, Södertäljes offensiv ska man passa sig för.
Skulle kanske kunna vara en match för Ohre, men gissar att han får stå en av back to back-matcherna mot KIK till veckan istället. Personligen skulle jag kanske ställa honom idag, JJ på tisdag, Ohre på onsdag och sen får JJ stå fredag och söndag. Eller ställa Ohre tre matcher på rad nu för att se hur han klarar av det. JJ fick trots allt en riktig jävla genomkörare i fredags där han verkligen klev upp, en av säsongens absolut bästa matcher från hans håll.
Knylan: Kringlorna är säkert revanschsugna efter våra 2 vinster mot dem och har säkert fått en kick av att hämta upp ett 0-3 underläge till vinst mot Löven senast. De vill nog visa hur bra de är och sätta sig i respekt inför slutspelet. Blir nog en öppen och rolig match med 2 offensivt väldigt skickliga lag. Vinner vi igen så har vi skaffat oss ett rejält mentalt övertag men då måste vi göra en riktigt bra match.
Matsg: Löven fick dessutom inte iväg fler än 18 skott på mål i den matchen. SSK sköt fler skott på mål än vad Löven ens fick iväg bokförda skottförsök. Utan att ha sett den matchen skvallrar det om ett monumentalt spelövertag från SSKs sida, de har å andra sidan pressat Löven fler än en gång den här säsongen.
Tror också att detta kan bli en rolig match, förra mötet lagen emellan i NHC blev väldigt frejdigt. Något helt annat än det 60 minuter långa ställningskrig vi fick se i fredags, får vi hoppas. Vi matchar samma lag som i fredags, i alla fall.
Matsg: Har "insider"-kontakter i SSK o deras förväntade 3e vakt Bergsvik har stått på slutet o varit mycket bra. Får se hur vi lyckas knäcka den nöten.
Kerstin_k: Nu blire nog leta forward för Nubben trots allt. Ser inte ut som att det tog jättebra precis, och på en viktig forward som Hartmann dessutom..
Kerstin_k: Solklar Interference. Inga frågetecken på det. Tycker dock det är anmärkningsvärt att domaren följer blicken under händelsen men att det inte händer något?
russkiy medved blyat: Hade han hoppat upp igen hade ingen skrikit på utvisning, mer ett kampmoment Hartmann försöker ta sig förbi. Svårt för domarna att ta en utvisning beroende på om spelaren faller illa eller inte.
Andersson: En helt onödig knuff när pucken var påväg mot ett annat håll. Tog solklart olyckligt men den sekunden renderade i allvarlig skada. typiskt...
Linkovich: jag håller med om att han screenar bort Hartmann och det är 2min för Interference men inte 5 min. Det är riktigt hårt, och jag tror de dömer utefter skadan.
Fast vart hittar dom matchstraffet? 2 min interference kan man ta, men det var ju ingen huvudtackling eller liknande, knappt någon kraft. Dock föll Hartman in i sargen och hade maximal otur.
Läskig skada, inget man vill se, hoppas han repar sig.
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·