1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590414 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK-Södertälje SK

168556 · » Till forumet

Sv: Timrå IK-Södertälje SK
Härligt att Timrå vann igår..vi fick inte se något skönspel direkt, men tre poäng blev det i alla fall...Kapanen var grym..vilka räddningar, synd att han inte fick hålla nollan..Micke Linds mål i boxplay var snyggt...snacka om att grundlura Wainhainen...Nu tar vi Leksand på torsdag!
FORZA TIMRÅ MOT SLUTSPEL DET BÄR!!!
Kommentera

orion: Ja, du.. Det hade försvunnit kanske mellan 50 - 100 pers.. Vet ju inte hur det är på sittplats...
Kommentera

orion: Jag tror inte att MH utfärdar professorstitlar i hockey eller att påven helgonförklarar hockeyspelare. För mig räcker det med att han gör det han gör. Men vi fans kan ju rösta fram honom som årets spelare ännu en gång. Det är väl titel som låter duga! Jag minns då Lind roffade hem den titeln flera år i rad men jag minns inte vilka säsonger det var. Påminn mig! Annars är det smått otroligt hur bra Timrå IK spelar denna säsong. Jag har iaf. inte hunnit med att ställa om mig från "aldrig-vinna" supporter till "alltid-vinna" supporter. Fast det är kanske bäst att aldrig göra det så att man inte drabbas av hybris och senare hockeygudarnas hämd - nemesis. Nån fler drabbad?
Kommentera

iggy: Micke Lind ska antingen hedras med professors titel vid Mitthögskolan, eller helgonförklaras. Han har tagit oss till Elitserien.
Ska han ta oss till förstaplatsen? Frölunda måste väl gå in i väggen dom också, det räcker med ett par matcher...
Kommentera

TIK Lover: Igår var vi fyratusen, hur många hade vi varit om det hade funnits gnällfilter i vändkorsen? Medgångssupporterfilter?

"Motherly love", sa redan gamle Zappa, kärlek utan förbehåll, dä ä supporterskap dä!
Kommentera

mike66: Den matchen var ju hur skön som helst, Kapanen skrinnade in i kanske den fulaste av masker, dessutom grön. Smeknamnet "Kermit" gjorde sig verkligen rätt.

Om jag inte missminner så var det Fagemo eller Lind som avgjorde med cirkus 50 sekunder kvar av matchen.
Kommentera

iggy:
Håller med dig ang Micke, skulle vilja kalla honom " Proffesorn Lind "
Kommentera

orion: Varför slösa nåt på dom , låt dom förtvina i tystnaden.
Tänk när dom ensamma står där käbblar och Timrå spelar i slutspel...och vi njuter. Bär ut dom i Strimmahallen och skicka in Bulla och Olle Åhman. Och låt dom betygsätta skridskoåkningen.
Då skulle dom få frossa i negativismer.... ha ho ho

Jag hyllar LAGET och tränarna, STARKT gjort hitintills !
Fortsätt med eran ödmjuka kämpande alla för en inställning !!
Några extra guldstjärnor till liraren Micke Lind för hans jävla anamma duktiga klubbteknik och speluppfattning ÖVER hela planen, täcker skott, bryter och levererar passningar av gudsnåde !
OCH gör mål !!
Kommentera

El Maco:

Har för mig att Kapanen debuterade mot Luleå den 11/12-2001. Snart ett år sedan Kapanen kom till Timrå alltså. Vi vann också med 3-2. Årets värvning förra året.

Nu äre: ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZäta
Kommentera

Slutspel?
Nä, det är låååååångt kvar än.

Ödmjukhet, en härlig inställning och ett hårt kämpande Timrå. Då kan det gå vägen.
Kommentera

TT rockar på. För ett tag sedan var Timrå nykomlingar i serien och gjorde inte sin tredje säsong. Idag på text-tv läser jag "I den finske målvakten Kimmo Kapanen har Timrå gjort årets värvning så här långt." Förra årets värvning så här långt skulle jag vilja påstå.
Kommentera

Viito: Vad gäller "klagomuren" på östra stå så är det alltid mindre förnuftiga personer uppåt på läktaren som man hör men inte vill höra. Ni vet alla hur det är att höra dialoger uppåt på läktaren som inte hör den dialog som sker nertill på läktaren.

Vi har alla olika favoriter i laget men dom står snett uppåt har alltid fel.....

Hälge vänder sig alltid om och säger åt dem att vara TYST !
Kommentera

dr Dängroth:

Klockrent neggande. Där satt´n. Förövrigt så så har jag fullpott på Östra stå, TIK - HV 5 - 0 och nu TIK - SSK 3 -1. Synd att Kungen inte fick hålla nollan, det hade han varit värd ikväll.

Jag fortsätter att skrocka på ja framgenom. SSK:arna hade inte käkat tillräckligt av de neongröna farmaceuptiska pillerna ikväll. Denna afton fick pillertrillarna ge sig mot ett för dagen övermäktigt Timrå. Timrå visade upp mästartakter ikväll. Det finns inga speciella lirare i detta Timrålag. Vi diskuterade lite om det i pauserna och kom fram till följande:

The Big Red "Hot" Machine ångar bara på....

Ps. Känner på mig att knätofsarna får det svettigt på torsdag. Ds.
Kommentera

Olgas furir: Jo, precis. Nu vågar man ju t o m tro på slutspel oxå.
Kommentera

TIK Lover: Du är inte ensam om att vara överraskad och de känns härligt. Hoppas att det håller i sig!!
Kenta o Eldebrink har gjort ett jättejobb o verkligen lyckats, Kul.
Kommentera

Olgas furir: Mjo, gnällspikarna verkar inte kunna göra det. Själv är jag jätteglad över att det gått så bra! Lite överraskad ärligt talat..
Kommentera

TD: 90 kilo Matthiasson är det ingen som flyttar på så lätt, vilken inställning han visar i speciellt sargspelet, han bara SKA vinna pucken. Fast å andra sidan, vem i Timrå kan vi beskylla för att visa dålig inställning...

Varför har det gått så bra som det gjort hittills då? Ja, här kommer ett försök till analys från min sida:

Hmm, få se nu var stod vi i mitten på sommarvarma september?Timrå, hur illa ska det gå i år då? Kvalserien ifjol och tippat bottenlag i år, men icke, VI LIGGER FAKTISKT TVÅA!!! Vad har hänt?? Hur enkelt som helst!

Lagets tunga säsong ifjol med alla prövningar med tung kritik, inget lagspel, långa rader av förluster och tillslut spel i kvalserien. MEN(!!) Detta svetsade samman gubbarna till ett lag som jobbade för varandra till 200 %.

Det första tecknet på förändring fick vi se resultatet av i kvalserien, med det bästa av allt, lagkänslan, hjärtat för klubben och kämpaandan, som man var tvungen att plocka fram för att klara kvalet.

Ny säsong nu i höst, men erfarenheter bär man med sig och den nyvunna lag- och vinnarkänslan blev ju så klart kvar hos alla gamla spelare, sen har dom nya gått rakt in och förstärkt på alla platser där det fanns brister och se.... vi har ett utmärkt exempel på ett fungerande framgångsrecept!

Där har ni min analys av säsongen så här långt. Hälften spelad, hälften är kvar men jag tar inte ut nåt i förskott och pratar att slutspelsplatsen är klar, men det ser iaf oförskämt bra ut. Alltså, fan vad jag älskar det här laget!!!

Timrå IK - I med och motgång, ALLTID!!!!!!
Kommentera

TIK Lover: Nu har TIK mer points än de fick ihop hela fjolåret. Det är väl om något att glädjas åt. Hade
Kommentera

orion: Tror faktiskt att det inte skulle räcka tyvärr...
Han som stod framför mig och min kompis gick inte att överrösta.. Han hördes hela tiden...
Undrar hur en match skulle vara utan alla gnällspikar??
Kommentera

TIK Lover: Ikväll hörde jag inte ett knyst där jag stod, det handlar ju lite om att överrösta idioterna också. Så du menar att ditgitalkamerans minne inte räcker för att filma gnällisarna...
Tragiskt!

Hustrun sa nån gång att hon trodde att dom som gnäller på hockeymatcher gör sej av med nåt skit, och sen kan bli snälla mot frun och katten när dom kommer hem, jag tror hon har fel.

En idiot är en idiot är en idiot!

Timrå IK går på vatten, det är ju kul!
Kommentera

orion: Mmm..... Då skulle man veta vart man inte ska ställa sig..... Tror inte att man blir av med gnällspikarna på matcherna. Finns alltid någon som klagar.
Kommentera

Viito: Tyvärr är vissa människor så funtade. Vet inte om det är Luther eller någon inneboende behov av att lida eller vad det kan vara? Norrländskt svårmod i största allmänhet eller trauma över att man själv inte blev hockeystjärna... Har ngn läst Freud eller Jung och kan ge en bra förklaring..?
Kommentera

TIK Lover:
Jag tycker att det är dags att ta kort på gnällspikarna och lägga ut på hemsidan så alla får se hur dom ser ut.

Jag säger bara: Första tio minuterna...
Kommentera

Kapanen var bra javisst men han är ju landsalgsman och ska väl vara en bland topparna i varje match tycker jag. Micke Lind var bra som alltid och det smittade av sig på Mathisson som jag tycker var lite av kung idag verkligen tung lirare denne hårde men juste lirararen som sällan gör en dålig match.
SSK tror jag får svårt att nå slutspelet med det spel dom hade idag
LHC likaså men för TIK är det bara uppåt till och med dom som inte kommer in på festen, för dom finns chansen på söndag som är en familjedag i hallen tycker det är helt rätt ha en åldersgräns vid alkoholtillfällen vem vill han småbarn på puben t ex, lite synd kanske att festen ligger i Timrå men det är väl en undantag denna gång för det är Timrå som är Stans lag.

Till och med dom som hatar örnen har fått en tall att titta på såg en av flaggorna, utmärkt nu att alla är nöjda med den lite häftiga örnen och det klassiska Timrå logan.
Kommentera

TIK Lover: med flera: Jag kan och kommer aldrig att förstå hur dessa sk supportrar är villiga att betala (ganska) dyra pengar för att KLAGA!

Varför? Är det SCA:as hövdingar på bruket som fått dessa personer (som oftast är klart över 35) att må så illa?

Men den teorin stämmer inte heller till 100%. I Kempehallen - som även den haft tusentalst av pappersindustriundersåtar som besökare - hör man inte samma persnliga påhopp. Där är det mer "Va fann håll dåmm på mä" och så vidare...

Det är faktiskt synd och SKAM att man är tvungen att höra på gnäll, gnäll och åter gnäll när vårt TIK ligger TVÅA!!! Att inte folk fattar det; placering två i elitserien! Det är ju helt underbart!
Kommentera

Dream Team: Mjo.. man började ju undra vad han hade där att göra. Ska man hålla på och klaga sådär kan man lika gärna stanna hemma, tycker jag iaf.
Kommentera

badger: men för guds skull, okej det fanns naturligtvis undantag men generellt sätt så stämmer det, ta inte allt ordagrant.
Kommentera

TIK Lover: Han har förstört matcher för fler på klackläktarn den "hockeyälskaren". Jag tror inta alla fåglar är hemma i buren, om jag säger så...

Om matchen i sig finns inget att klaga på, vi vinner ju och Kapanen spikade nästan igen helt. Det är en jobbig typ det där, han har diskuterats ett flertal ggr här på GB:n och han är lika älskad av alla...

TIMRÅ IK - ETT LAG PÅ VÄG MOT SLUTSPEL!!!
Kommentera

Man får tacka så mycket för att ni vann över SSK.
Tack,Tack!! :)
Kommentera

Redax 2: Du har nog rätt, men inte kan väl folk tycka att det bara är transport tills dess. Varje match i det här läget är ju otroligt viktig, se bara i kväll när avstånden krymper på olika ställen i tabellen. Och efter tre bortamatcher på raken som avslutades med den fina segern i Luleå, borde väl suget efter Timrå vara stort. Jag misstänker att Tälje inte är någon direkt publikmagnet heller
Kommentera

Viito: Han som stod nedanför mig och min kompis i klacken klagade på allt och alla. Han sa inte ett enda positivt ord under hela matchen. Enligt min kompis så satt han och muttrade och klagade på spelarna för sig själv i pausen... Lite jobbigt att höra på allt det där...

Min kompis var förövrigt på hockey för första gången i sitt liv och var ganska imponerad av klacken. Tyckte att den var ganska bra.
Kommentera

dr-nix: Z:a spelar i NHL han minsann, hur kan du påstå att han var dålig?
Kommentera

Viito: varför hatar folk Halvardsson, okej han var dålig förra säsongen men det var också resten av laget. Denna säsong har han höjt sig rejält och han har visat sig farlig när han får chanserna.
Kommentera

Viito: Runt mig hade jag en hel svärm som var emot "tunadalarn" i början av säsongen .. han var helt oduglig .. hade inga handleder m.m. .. den svärmen är nu som bortblåst ..
Kommentera

Hälge: Jasså, klagomuren tystnade när Halvard gjorde mål...Alltid intressant det här med sk "supportrar". ... I övrigt; vilka fler finns med på klagomurens "hatlista"?
Kommentera

föresten Micke Lind utmärker sig igen och Söderström har utveckats denna säsong, fortsätter han att jobba som han har gjort kommer hans genombrott.
Kommentera

pallekuling: Kan väl säga som så att jag inte håller med text-tv, men visst fick han göra en del svettiga räddningar.

I 2:a perioden var det Wanhainen som svarade för en del "omöjliga" räddningar och jag tycker att vi vann helt rättvist, men det anses nog fortfarande vara lite utav skräll när Timrå vinner.
Kommentera

pallekuling: Slutspel...
Kommentera

pallekuling: jo publiksiffran var/är en besvikelse och ja SSK tryckte på ganska bra där en period i andra men annars så hade TIK ganska bra kontrol över matchen..efte 3-0 målet så började TIK att försvara ledningen istället för att trycka på..millimeter ifrån 4-1 av Krykov btw.. Men visst Kapanen var riktigt bra ikväll.
Kommentera

En stilla undran kan inte hitta slutresultatet, hjalp !!!!!
Kommentera

Hälge: Enl. Text-TV räddade Kapanen Timrå ikväll. Kollade själv på matchklippen och det såg ganska svettigt ut emellanåt, men även Timrå brände chanser.

Drygt 4000 på läktarna måste väl anses svagt när Timrå ligger två i ES. Man kan undra vad som behövs för att det ska bli fullt hus .
Kommentera

Hälge: SM-Guld gör att det blir BragdGuld 2003....
Hoppas kan man juh göra iaf...
Kommentera

Hälge: Sköönnttt!!

Åkte till ladan i en jätteliten ford tillsammans med två ssk:are. Det var kul :-) De var ganska tysta...
Kommentera

3 nya poäng och Albert Svanberg tycker att Timrå ska ha ett "mini bragdguld" efter sin insats så här långt. En hyfsat bra matchkvalité med tanke på att det var SSK man mötte.

Lind och Kapanen bäst. Sannys tacklingar alltid sevärda och Halvard´s mål fick tyst på klagomuren ovanför mig.
Kommentera

Är det inga testsändningar idag?
Nu när man inte är på matchen hade det varit roligt att kunna se tillställningen via internet.
Kommentera

Som Leksing så hoppas man förstås att ni spöar ssk ikväll så glappet neråt blir lite större!!

Så ta och vinn ikväll Timrå!!!
Kommentera

mike66: Sorry, idag blir det förlust. SSK, de som plockar bort defekta piller på de löpande banden inom den farmaceuptiska industrin har spottat i nävarna och kommer med en tät backlinje och en storspelande målvakt Det blir 1-2.
Kommentera

Nu bär det iväg ut till ladan. Kommer att uppehålla mig på östra stå eftersom jag är skrockfull utav mig.

TIK - SSK----------4 - 2-----------Klockrent.
Kommentera

heart:Se Portellos press så kan du se att han hejar på Luleå och är en Norrbotting.Kanske det blir problem att pendla vad vet jag.
Kommentera

Portello: Ska du inte på matchen då?
Kommentera

168556 · »