1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590413 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK-Södertälje SK

« · 167204 · » Till forumet

Timrå IK-Södertälje SK
Tisdag ny match,nya förutsättningar och med revansch i sikte..
Vi möter ett Södertälje som förnärvarande är i en svacka..
De har fyra raka förluster och bara gjort 3 mål på 240 minuter..
Om vi kan hålla samma fina klass som senaste matchen mot Luleå i lördags så kommer Södertälje att bli en mumsbit på tisdag..
Jag tror att Freddan får fortsätta att vakta kassen på tisdag eftersom jag inte tror att Kapanen piggnat till riktigt ännu efter sin febersjuka..
Nä,jag tror att Södertälje kommer att bli en mumsbit för Timrå och med ett tidigt mål så rullar de bara på......TIK-SSK 6-1..
Freddan gör en kanonmatch mellan stolparna igen....KUL!
Spelglädjen och harmonin i laget utökas och Södertälje har inte en SUCK..
Vi fortsätter våran marsch mot slutspel i vår..

Kom igen Timrå IK snart har vi passerat 50 poängstrecket det gör vi på torsdag när Leksand har fått bita i det sura äpplet..

Älska Timrå IK Alltid..
Kommentera

Sv: Timrå IK-Södertälje SK
SMÅLAND:
Nu ska vi nog ta det lite piano, SSK kommer i och för sig med ett dåligt själv förtroende. Södertälje är piskade att vinna, men jag håller med dig, om Tik når samma nivå som i Luleå senast, kommer det säkert att gå bra.
Finns sekvenser i Tik,s spel som är oroande, fanns mot Brynäs hemma, även borta mot MoDo senast. Kanske har det att göra med tunga ben och trötta skallar, Timrå är förmodligen på väg, to the topp of the hill, när det gäller formen.
Jag tror ändock på torsk, i sudden, 3-4.......
Kommentera

Abron: Timrå kör tydligen tungt fysisk träning just nu så då är det naturligt att formen dalar lite, men SSK kommer inte att göra tre på Timrå. Det är en sak som är säker!
Kommentera

Abron: Jag kan tyvärr inte hålla med dig om slutresultatet.
Må Södertälje vara taggade till tusen för att försöka att bryta sin negativa trend,men tyvärr så blir det inget trendbrott mot Timrå imorgonkväll........6-1 till Timrå IK......KÖR HÅRT....
Och så Freddan i kassen...

Älska Timrå IK ALLTID..
Kommentera

SMÅLAND: Jag var klart imponerad om freddan när han stog mot Luleå..han spelade skitbra..och så gjorde vi äntligen några mål i powerplay....matthiassons mål måste vara det lättaste mål han har gjort i sin karriär..pucken var inte ens inne i mål..har aldrig hört talats om den där regeln förrut...
Nog sakt om det..nu slår vi SSK med 5-1 och närmar oss serieettan frölunda!FORZA TIMRÅ!!

TIK-ETT LAG ATT RÄKNA MED I ÅR!!!
Kommentera

heart: Regeln är enkel....När målvakten har plockats ur kassen när två minuter återstår av matchen och en spelare kommer mot det tomma målet och ska skjuta in den och blir hindrad en kastad klubba ska mål dömmas även att pucken varit inte varit i mål.....
Jag har själv som exdomare råkat ut för detta,men enligt regelboken så är tilldömt mål helt riktigt i detta tillfälle..
Kommentera

SMÅLAND: Okej....men jag har aldrig varit med om det förrut...
Kommentera

heart: alltså sett det förrut..
Kommentera

SMÅLAND: Timrå gör aldrig 6 mål på nån av våra målvakter(elitseriens bästa)vem som än står för SSK gör ni aldrig 6 mål...högst 3...
Kommentera

Vem är det som dömer matchen på tisdag..hoppas att det inte är Lärking eller Ryhed..för dom är helt värdelösa...
Kommentera

heart: Det är Stefan Danielsson se länk. (klicka på Domare)
Kommentera

Och för er som är sugen så finns en bild på kvällens domherre på länktipset, går att användas till att göra roliga saker med om karln skulle vara oduglig.
Kommentera

Knylan: Bilder är bra. Jag har en ny, fin på min profil.
Kommentera

El Maco: På tal om bilder, kolla in den här bilden då. =)
Kommentera

Knylan: Grym! Kan avslöja att jag diskret slank ur matchtröjan strax efteråt... Vår minibuss tappade blinkersen typ.
Kommentera

Dax för hemmamatch igen. Denna gång mot tabellnian SSK.
Nu gör vi småsmulor av kringelstans stolthet och tar 3 poäng.

Alla till ladan.
Kommentera

heart: Anders Vikberg gjorde nåt liknande i MoDo-dressen på 80-talet nån gång. Kom fri från halva plan alltså varpå en motspelare kastade klubban och kassen var tom. MoDo blev tilldömt mål och Anders bara skakade på huvudet och blev förstås överlycklig men kände inte till regeln...
Han var rädd brydd efteråt när journalistslusken slaktade honom med frågor om det "märkliga" målet och Anders bara flinade och hänvisade till huvuddomaren!

Så det har hänt förr - men vanligt är det då inte!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Rätt inte rädd skall det vara =).
Kommentera

ernie eagle: Det gäller även för målvakter att hålla ett rejält tag i klubban när det gäller straffläggningar. Kastad/"tappad" klubba innebär automatiskt mål. Något som Bosse Ahl blev varse så sent som förra säsongen vid en match emot MIF i KA.

En som inte var med på noterna var domare Lärking. Men efter att ha blivit uppmanad av Tomas Sandström, att studera regelboken, så tilldömdes MIF målet trots att skottet inte ens träffade målramen.
Kommentera

Et tu Brute: hur vidare Sandström träffade publiken, dommaren eller tränaren med pucken spelar absolut ingen roll för målisen får INTE! kasta klubban detta är väldigt osportsligt iaf på en straffläggning.
Kommentera

dr-nix: eller domaren kanske men detta är inte en svenska lektion..
Kommentera

dr-nix: Que?
Kommentera

dr-nix: Precis. Jag tycker också att det var osportsligt av domaren att kasta pucken på tränaren. Publiken borde absolut ha fått ett straffslag tycker jag. Nu kom ju Sandström tyvärr och förstörde det hela genom att kasta klubban på målisen.....
Kommentera

Lycka till och se till att SSK kammar noll ikväll.
Kommentera

Portello: Ska du inte på matchen då?
Kommentera

heart:Se Portellos press så kan du se att han hejar på Luleå och är en Norrbotting.Kanske det blir problem att pendla vad vet jag.
Kommentera

Nu bär det iväg ut till ladan. Kommer att uppehålla mig på östra stå eftersom jag är skrockfull utav mig.

TIK - SSK----------4 - 2-----------Klockrent.
Kommentera

mike66: Sorry, idag blir det förlust. SSK, de som plockar bort defekta piller på de löpande banden inom den farmaceuptiska industrin har spottat i nävarna och kommer med en tät backlinje och en storspelande målvakt Det blir 1-2.
Kommentera

Som Leksing så hoppas man förstås att ni spöar ssk ikväll så glappet neråt blir lite större!!

Så ta och vinn ikväll Timrå!!!
Kommentera

Är det inga testsändningar idag?
Nu när man inte är på matchen hade det varit roligt att kunna se tillställningen via internet.
Kommentera

3 nya poäng och Albert Svanberg tycker att Timrå ska ha ett "mini bragdguld" efter sin insats så här långt. En hyfsat bra matchkvalité med tanke på att det var SSK man mötte.

Lind och Kapanen bäst. Sannys tacklingar alltid sevärda och Halvard´s mål fick tyst på klagomuren ovanför mig.
Kommentera

Hälge: Sköönnttt!!

Åkte till ladan i en jätteliten ford tillsammans med två ssk:are. Det var kul :-) De var ganska tysta...
Kommentera

Hälge: SM-Guld gör att det blir BragdGuld 2003....
Hoppas kan man juh göra iaf...
Kommentera

Hälge: Enl. Text-TV räddade Kapanen Timrå ikväll. Kollade själv på matchklippen och det såg ganska svettigt ut emellanåt, men även Timrå brände chanser.

Drygt 4000 på läktarna måste väl anses svagt när Timrå ligger två i ES. Man kan undra vad som behövs för att det ska bli fullt hus .
Kommentera

En stilla undran kan inte hitta slutresultatet, hjalp !!!!!
Kommentera

pallekuling: jo publiksiffran var/är en besvikelse och ja SSK tryckte på ganska bra där en period i andra men annars så hade TIK ganska bra kontrol över matchen..efte 3-0 målet så började TIK att försvara ledningen istället för att trycka på..millimeter ifrån 4-1 av Krykov btw.. Men visst Kapanen var riktigt bra ikväll.
Kommentera

pallekuling: Slutspel...
Kommentera

pallekuling: Kan väl säga som så att jag inte håller med text-tv, men visst fick han göra en del svettiga räddningar.

I 2:a perioden var det Wanhainen som svarade för en del "omöjliga" räddningar och jag tycker att vi vann helt rättvist, men det anses nog fortfarande vara lite utav skräll när Timrå vinner.
Kommentera

föresten Micke Lind utmärker sig igen och Söderström har utveckats denna säsong, fortsätter han att jobba som han har gjort kommer hans genombrott.
Kommentera

Hälge: Jasså, klagomuren tystnade när Halvard gjorde mål...Alltid intressant det här med sk "supportrar". ... I övrigt; vilka fler finns med på klagomurens "hatlista"?
Kommentera

Viito: Runt mig hade jag en hel svärm som var emot "tunadalarn" i början av säsongen .. han var helt oduglig .. hade inga handleder m.m. .. den svärmen är nu som bortblåst ..
Kommentera

Viito: varför hatar folk Halvardsson, okej han var dålig förra säsongen men det var också resten av laget. Denna säsong har han höjt sig rejält och han har visat sig farlig när han får chanserna.
Kommentera

dr-nix: Z:a spelar i NHL han minsann, hur kan du påstå att han var dålig?
Kommentera

Viito: Han som stod nedanför mig och min kompis i klacken klagade på allt och alla. Han sa inte ett enda positivt ord under hela matchen. Enligt min kompis så satt han och muttrade och klagade på spelarna för sig själv i pausen... Lite jobbigt att höra på allt det där...

Min kompis var förövrigt på hockey för första gången i sitt liv och var ganska imponerad av klacken. Tyckte att den var ganska bra.
Kommentera

Redax 2: Du har nog rätt, men inte kan väl folk tycka att det bara är transport tills dess. Varje match i det här läget är ju otroligt viktig, se bara i kväll när avstånden krymper på olika ställen i tabellen. Och efter tre bortamatcher på raken som avslutades med den fina segern i Luleå, borde väl suget efter Timrå vara stort. Jag misstänker att Tälje inte är någon direkt publikmagnet heller
Kommentera

Man får tacka så mycket för att ni vann över SSK.
Tack,Tack!! :)
Kommentera

TIK Lover: Han har förstört matcher för fler på klackläktarn den "hockeyälskaren". Jag tror inta alla fåglar är hemma i buren, om jag säger så...

Om matchen i sig finns inget att klaga på, vi vinner ju och Kapanen spikade nästan igen helt. Det är en jobbig typ det där, han har diskuterats ett flertal ggr här på GB:n och han är lika älskad av alla...

TIMRÅ IK - ETT LAG PÅ VÄG MOT SLUTSPEL!!!
Kommentera

badger: men för guds skull, okej det fanns naturligtvis undantag men generellt sätt så stämmer det, ta inte allt ordagrant.
Kommentera

Dream Team: Mjo.. man började ju undra vad han hade där att göra. Ska man hålla på och klaga sådär kan man lika gärna stanna hemma, tycker jag iaf.
Kommentera

TIK Lover: med flera: Jag kan och kommer aldrig att förstå hur dessa sk supportrar är villiga att betala (ganska) dyra pengar för att KLAGA!

Varför? Är det SCA:as hövdingar på bruket som fått dessa personer (som oftast är klart över 35) att må så illa?

Men den teorin stämmer inte heller till 100%. I Kempehallen - som även den haft tusentalst av pappersindustriundersåtar som besökare - hör man inte samma persnliga påhopp. Där är det mer "Va fann håll dåmm på mä" och så vidare...

Det är faktiskt synd och SKAM att man är tvungen att höra på gnäll, gnäll och åter gnäll när vårt TIK ligger TVÅA!!! Att inte folk fattar det; placering två i elitserien! Det är ju helt underbart!
Kommentera

« · 167204 · »