Helg Ernest: inte för jag håller på timrå i första hand men jag hoppas de tar sig till final eftersom de kommer två som mitt favoritlag....Manderville är skön och gör succé tycker jag,,,,straffen i början var bra av honom
Dream Team: Helt rätt ! Vi har ju vårt HK utanför Götet. Så det pågår ett psykningskrig mellan oss. Jag hotade med att vi snart skulle gå om dom i tabellen. Men det var ju tur att dom också loosade, då får man en lugn dag på jobbet i morgon.
Skarin: Kvällen resultat får Kenta ta på sig. Hans jobb är att se och agera. Yagosformationen var livsfarlig ikväll, framåt och bakåt. Använd bänken, använd vissa spelare mer. Att låta Hagosformationen spela med två minuter kvar är tjänstefel efter dagens prestation. Toppa när det gäller, och med två minuter kvar gäller det!!!
Första indianarmålet var det som spräckte allt. Bänka!!! Inte för att vissa backar är dåliga, men för att vissa backar måste lära sej ödmjukhet och smarthet i egen zon. Safety first! Åsså är det så jävla svårt att kombinera det med frimodighet och självförtroende, men en kväll som denna hade det varit bättre om vissa hade vilat i tvåan och trean, och vissa hade haft rejäl träningsvärk imorgon.
En jävligt svår ekvation är det, medges, och grattis SSK till poäng ni verkligen behöver!
Madde: Men han är ju den som är ansvarig till hur laget ser ut på isen. Ser man att ett backpar går bort sig fullständigt tre gånger av tre möjliga, och det blir mål bakåt varje gång, då har man en skyldighet som coach att agera. Det han borde gjort var att plocka om i backparen.. det är det som måste hända när det inte funkar...
orion: Håller helt klart med. Han skulle ha bytt plats i formationerna på backsidan. Hansson tillsammans med tex Rajamäki eller Koskinen istället.
Mats är ung och ett av våra största löften, hoppas han inte deppar ihop sig helt av de här. Efter indianaren på första SSK-målet, gick allt fel för honom sen.
Som jag tyckte det såg ut så hade inte Kapanen mycket hjälp heller, med resolutare backspel, mindre fel pass i egen zon och fler tikare på returerna hade nog inte Kimmo släppt mer änn 2-3 puckar.....
Berglund: Första gången som jag varken tittade på sporten eller hockeykväll , deppade ihop fullständigt...stöp i säng och toksomnade.. men solen gick upp i morse också !! Ny dag och bara längtar efter revanchen i kaffehallen..
Nej, ingen seger idag. Inga poäng. Jävligt surt. Ja, en del har svackor. Men det finns attityd. Det finns en riktning. Som Svensson säger efter matchen, det vore skönt med tre poäng på lördag, men ännu viktigare är prestationen.
Jag känner ingen större oro. Det här är mitt lag. Jag ser det.