RocknRolf2: Det första PP kan man ju räkna bort direkt, det kommer nästan efter nedsläpp och ingen har fått upp farten, det blir mål i vanliga ordning i 5 mot 3 och fler skott i resten av PP-situationerna. Tycker helt klart att det var bud på 1-2 mål till.
Däremot cred till tälje som stressar på bra i boxplay till en början.
Gladh: Ändå bra att man slantade upp ordentligt i somras så vi får in Tenkrat sen. Hellre det än "ojdå, vi råkade få ett par skadade.. panik! nu måste vi värva sloan/laine/machulda etc"
Första slut. 1-0 ledning känns väl sådär med tanke på alla powerplay. Både Marttinen och Hynning har fått gå av pga skada. Känns ju inte direkt lovande. Sjukstugan börjar redan nu?
Är det någon mer än jag som lyssnar på webradion via sr.se? Isåfall, knäpper det till i ljudet ibland och/eller hackar lite? Hade detta problem även i förra matchen...
Man önskar ju att Andersson ska kunna skippa det här med kompensationsutvisningar och bara känna av tempot i matchen men man blir ju inte direkt förvånad...
RocknRolf2: Mitt befarade scenario är väl snarare ett sympton på att Challe inte riktigt fått alla bitar på plats än. Men jag hoppas att jag har fel och att vi bjuds på champagnehockey. Dock det viktigaste: tre pinnar.
Bragd-Birger: "krampaktigt, tokkämpande bök" är det Challe spelsystem måntro? Ursäkta att jag är trög, men jag har inte riktigt fattat vad det omtalade spelsystemet går ut på.
Ambroo: Klart dom ska hänga här. Modolider lever, andas och pratar Timrå. Vilket, om du frågar en modolid, beror på att vi är avundsjuka.
SSK i kväll. Scheisse så det börjar krypa i synapserna. Kan gå hur som helst. En sedvanlig, furiös timråöppning är en våt dröm. Vågar dock inte tro på det. Får obehagliga flashar av krampaktigt, tokkämpande bök av den typen SSK kan mörda för att få spela, och det känns...jävligt obehagligt. Som sagt.
Hihi ni är allt bra skojsiga ni Modoloider! Nu tycker jag att ni flickor ska ta och antasta en släkting istället för att hänga här, för här lär ni ändå aldrig få napp...
Däremot cred till tälje som stressar på bra i boxplay till en början.