1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590789 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - SSK 2007-09-27

« · 913650 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - SSK 2007-09-27
Så jävla tråkigt om det stämmer att Pääjärvi har brytit armen. Hoppas verkligen att han kommer tillbaka snabbt och smidigt.
Kommentera

Olle: Inte desto mindre var det en jävla fin räddning! :)
Kommentera

Olle: Tycker Backlund var enda glädjeämnet i kväll förutom segern då. Spelet ute på plan var grymt dåligt. Defensiven var väl hyffsad men offensivt rent bedrövligt. PP en katastrof!!!
Kommentera

Kerstin_k: Jag håller med dig i allt du säger förutom den situationen där backlund går ner i split. Som jag ser det så är det en tabbe av honom som, med lite flyt resulterar i en tv-räddning.

I mina (pesimistiska) ögon gör han en farlighet av en skitpuck genom att göra en Salo och hoppa upp och försöka få tag på pucken, när den sen tar en annan bana, styrs ner framför honom, så är han iofs snabbt nere men han är så illa tvungen att vara det också. Jag tycker att det var hans enda tabbe över 60 minuter för ett mål där hade resulterat i en betydligt svettigare avslutning på matchen, en match som han utan att få monsterskott på sig, totalt dominerar och är rätt placerad i stort sett varje situation.

Som sagt. En fin revansch för Backlund.
Kommentera

ang förbudet mot läktarflaggor är det inte lite konstigt med tanke på att det är förbud att ha eld i ishallarna ???? någon som har på visat det eller ?? på en fotbolls match kan jag ju tänka mig att det kan vara farligt men i en ishall herre gud något kryphål borde det ju finnas kanske detta att det är förbjudet att ha eld i halle på läktaren
Kommentera

Olle: För att lyfta fram ännu en highligt så kan man ju belysa Backlunds makalösa dubbelräddning i 3:e. Vilken benparad. Från stående till splitt på en grisblink. Suveränt var ordet!

Annars kändes defensiven stabil. Den beryktade målproduktionen som skulle komma i år låter fortfarande vänta på sig. Lite tråkigt. Men det kommer. Vi hade ju tre stycken kvalitativa spelare borta (jag räknar bort Hynning eftersom han försvann tidigt i matchen). En annan tanke angående Hynning. Skulle inte han göra sig bättre i andra formationen?

Skönt med seger och skönt med en nolla i protokollet för Backe. Det var han värd efter debaclet i måndags.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag tycker inte vi ska såga han alls, det är onödigt att skada spelare bra för att dom spelar sämre än andra ;)
Kommentera

Skarin: Är inte det en traktor?
Kommentera

Bragd-Birger: Om jag får vara en smula konspiratorisk. Jag tycker att båsdörren går upp, utan att någon spelare är på väg ut, när mps är intryckt, på väg mot den. Alltså precis innan, och inte till följd av en sargkollision. Det är där en sekvensk jag vill se fler gånger, challe har en poäng.
Kommentera

Olle: Eller Valtonen......
Kommentera

Odiskutabel seger. SSK:s offensiv var pinsamt lätt att avväpna. Och då kändes Timrå näppeligen dyngsäkra bakåt. Klasen, Albrandt och dom andra 'artisterna' i bortalaget kändes ju aningens...lättviktiga.

Segern smakar likväl mest bittert. Om det stämmer att MP-S bröt armen är det verkligen absurt. Håller också med Challe där: hur fan kan båsdörren få stå på glänt när spelet är i gång? Och hur kan hockeygudarna låta en sån freak-accident hända en av deras vackraste skapelser? Fruktansvärt.

I övrigt: mycket, mycket kvar att jobba på. Kul att se Styf, han är verkligen tebaks efter en - periodvis - tveksam fjolårssäsong. Marttinen ser ut som han fortfarande spelade i Malmö. Vill inte såga honom riktigt än, men kan han verkligen lyfta sig så mycket som han skulle behöva för att bli något som liknar en spelskicklig försteback? Låt oss hoppas.
Kommentera

Jensen_12: Jag litar på dig där. Jag har inte så bra koll på SSK, Allt jag vet är att dom hade ett stort as som gled runt rätt mycket :)

I brist på annat hightlight-material så måste man ju lyfta fram sannys mosning på Videll. SMACK! Underbart att se.
Kommentera

Olle: Eller Kudroc? :P
Kommentera

Dagens kommentar från challe: "Dom är tuffa att möta, dom har ju nå stort jävla skithus som i stort sett spelar 2 minuter varje byte"

Skithuset är PAKASLAHTI förmodar jag? :)
Kommentera

Gladh: Ingen större skada me Hynning.. Men MPS är nog borta läänge.. Trist värre
Kommentera

vi vann ju i alla fall men tyvärr kostade men det kostade för mycket grattis backe till nollan å grattis challe till första segern med timrå
Kommentera

Äckligt dyrköpt seger. Renvansch för backlund och en god natts sömn för challe iaf.
Kommentera

Hassan: jó visst det är ju bara att gilla läget å hoppas på att rehaben går bra fär mange. Och hoppas att jonte snart är tillbaka och hynning
Kommentera

Slut, 2-0. Tack det behövdes!
Kommentera

Gladh: Underbart..... Gonatt bröder å systrar!
Kommentera

kom igen nu sätt spiken i kistan nu
Kommentera

Johan J: Jo, men armen måste både bli hel och upptränad innan han kan spela...... Lätt 5 veckor iaf
Kommentera

matchen avgjord, skönt med seger! Men det finns mycket kvar att jobba på. Och hur gick det egentligen med Pääjärvi och Hynning?
Kommentera

Hassan: Han kan halla igang pa skridskorna i alla fall och slipper tappa tempo. Lite varre med ben eller knaskador. Eller med handleder for den delen.
Kommentera

Johan J: Pääjärvi hade tydligen brutit armen sägs det, så han kan ta ett tag. Hynning är ännu oklart för mig.
Kommentera

Johan J: Om han har bröte armen är det väl tveksamt, den är ju ganska väsentlig i hockey
Kommentera

Jensen_12: Hoppas Paajarvi ar tillbaka snart. Hynning med.
Kommentera

vad har hänt med hynning då nån som vet om det är allvarligt
Kommentera

Hassan: naturligtvis
Kommentera

lincoln: Slips=målvakt
Kommentera

RocknRolf2: JÄVLARS HEVLETESSKAP! 2 skador ikväll, och inte på vilka lirare som helst, Hynning och Pääjärvi-Svensson... Inte bra...
Kommentera

RocknRolf2: va fan detta är fan inte sant jävla skit
Kommentera

Hassan: Den får du allt förklara???
Kommentera

kom igen bort med dom hjälp backe å hålla nollan
Kommentera

Rycker dom slipsen nu?
Kommentera

Johan J: det vet alla timrå fans att pelle hallin kan i princip snurra hur länge som helst det gjorde ju han när han spelade för timrå
Kommentera

Johan J: Inget hittills
Kommentera

actionleif: En fraga fran nyfiken. Hur manga varv snurrar duracellkaninen Hallin iar?
Kommentera

lincoln: Ica bergsgatan verkar ha köpt hallen, har all reklam på skärmen.
Till och med time outen presenterades av dem
Kommentera

Hahl och Regin är grymma!
Kommentera

Gladh: Ja det skulle verkligen vara underbart
Kommentera

hoppas backe får hålla nollan idag
Kommentera

fan är det inte fullsatt
Kommentera

sjukstugan igång
Kommentera

RocknRolf2: fan hopas det inte är nåt allvarligt
Kommentera

RocknRolf2: Godmorgon.

Detta såg inte alls trevligt ut.
Kommentera

Hassan: Bra flyt nu...båsdörren.
Kommentera

Pääjärvi skadad
Kommentera

Johan J: Helvettes jävlar.....
Kommentera

Blod på isen också tydligen... Inte bra...
Kommentera

« · 913650 · »