Olle: Tycker Backlund var enda glädjeämnet i kväll förutom segern då. Spelet ute på plan var grymt dåligt. Defensiven var väl hyffsad men offensivt rent bedrövligt. PP en katastrof!!!
Kerstin_k: Jag håller med dig i allt du säger förutom den situationen där backlund går ner i split. Som jag ser det så är det en tabbe av honom som, med lite flyt resulterar i en tv-räddning.
I mina (pesimistiska) ögon gör han en farlighet av en skitpuck genom att göra en Salo och hoppa upp och försöka få tag på pucken, när den sen tar en annan bana, styrs ner framför honom, så är han iofs snabbt nere men han är så illa tvungen att vara det också. Jag tycker att det var hans enda tabbe över 60 minuter för ett mål där hade resulterat i en betydligt svettigare avslutning på matchen, en match som han utan att få monsterskott på sig, totalt dominerar och är rätt placerad i stort sett varje situation.
ang förbudet mot läktarflaggor är det inte lite konstigt med tanke på att det är förbud att ha eld i ishallarna ???? någon som har på visat det eller ?? på en fotbolls match kan jag ju tänka mig att det kan vara farligt men i en ishall herre gud något kryphål borde det ju finnas kanske detta att det är förbjudet att ha eld i halle på läktaren
Olle: För att lyfta fram ännu en highligt så kan man ju belysa Backlunds makalösa dubbelräddning i 3:e. Vilken benparad. Från stående till splitt på en grisblink. Suveränt var ordet!
Annars kändes defensiven stabil. Den beryktade målproduktionen som skulle komma i år låter fortfarande vänta på sig. Lite tråkigt. Men det kommer. Vi hade ju tre stycken kvalitativa spelare borta (jag räknar bort Hynning eftersom han försvann tidigt i matchen). En annan tanke angående Hynning. Skulle inte han göra sig bättre i andra formationen?
Skönt med seger och skönt med en nolla i protokollet för Backe. Det var han värd efter debaclet i måndags.
Bragd-Birger: Om jag får vara en smula konspiratorisk. Jag tycker att båsdörren går upp, utan att någon spelare är på väg ut, när mps är intryckt, på väg mot den. Alltså precis innan, och inte till följd av en sargkollision. Det är där en sekvensk jag vill se fler gånger, challe har en poäng.
Odiskutabel seger. SSK:s offensiv var pinsamt lätt att avväpna. Och då kändes Timrå näppeligen dyngsäkra bakåt. Klasen, Albrandt och dom andra 'artisterna' i bortalaget kändes ju aningens...lättviktiga.
Segern smakar likväl mest bittert. Om det stämmer att MP-S bröt armen är det verkligen absurt. Håller också med Challe där: hur fan kan båsdörren få stå på glänt när spelet är i gång? Och hur kan hockeygudarna låta en sån freak-accident hända en av deras vackraste skapelser? Fruktansvärt.
I övrigt: mycket, mycket kvar att jobba på. Kul att se Styf, han är verkligen tebaks efter en - periodvis - tveksam fjolårssäsong. Marttinen ser ut som han fortfarande spelade i Malmö. Vill inte såga honom riktigt än, men kan han verkligen lyfta sig så mycket som han skulle behöva för att bli något som liknar en spelskicklig försteback? Låt oss hoppas.