Dunc: ja klart man vill ha så mycket folk som helst på matcherna, men kan inte förstå varför det ska komma fler om den ligger i sundsvall ? är väl typ 2mil? så lat kan man väl endå inte vara att man inte orkar åka ut till timrå ?
TobiasThyr: Tanken är väl bl.a. att det skall komma mer publik till matcherna. Om man då bygger nytt inom Timrå kommun tror inte jag att det kommer säskilt mycket mer publik än vad som är nu. Stordelen av åskådarna i hallen kommer nu från Sundsvalls kommundel. Tanken är väl att vid lämpligt tillfälle bygga nytt där ett större publikintresse finns. Man vill helt enkelt öka publiktillströmmningen på matcherna. Som det är nu har man en snittpublik på ca 5000 och vill genom flytten öka denna siffra till kanske 7000. Vilket jag ser som fullt realistiskt. Då under förutsättning att man spelar i ES eller jämförbar liga.
TobiasThyr: Det dryga är vell att alla andra 11 ES lag ser timrå som Sundsvall exempel när Dragan Umicevic säger så här:
"Hehe, du får titta på matchen i morgon. Nej, men det ska bli kul att åka upp till SUNDSVALL och TIMRÅ. Vi har bra självförtroende i truppen, avslutar Stefan Nyman som också berättar att samma trupp som mötte Rögle åker med upp till Medelpad."
...ska Styf eller någon annan säga "Det ska bli kul att åka ner till Uppsala och Södertälje?"
Vad spelar det för roll alla ser oss som Sundsvall....
Blizzard: nä och hur fan kan det gå ihopp då ? tkr om E.on grym akustik och bara mysig att gå till, tror inte jag skulle trivas lika bra i en ny arena, men vet tyvärr inget om sittplatserna i e.on Aja, isf ska det vara ny arena i Timrå och INTE sundsvall
KniveN: tack för det mindre påhoppet :) , snacka jag ens med dig ? det jag menar med lite ironi är att jag är jävligt less på alla jävla sundsvalls bor som inte klarar av att åka ut till timrå för att kolla på hockey när jag åker från ljusdal om det är vecko match eller från hassela om det är helg. och dom gnäller om 2 mil :S timrå ik SKA ALLTID spela i TIMRÅ !! vet att det här är fel tråd och vrf mina inlägg är på den här tråden har jag inge bra svar för men nu vet ni min åsik angående arena bygge iag !
Saxat ur Expressen. "12) Timrå 24 Sist fortfarande. Men inte länge till. Jonte ut, Bogg in - det gav en seger direkt i Scandinavium. Och i sudden death är Timrå bäst i Sverige.
Snoop: hahahaha, och våran kan ju inte bli bättre med tanke på gårdagens resultat, en kompis ringde idag och märkte på en gång att timrå vunnit igår på mitt tonläge :P, hoppas lördagen kan bli lika rolig med :D
Sköna tre pinnar igår, inte tu tal om saken. Men det här är en "måste vinna-match"! Torsk i morgon mot SSK och vi är djupt nere i geggan igen, då känns det som att gårdagens seger betyder nada..
mikenomad: Oliver är ingen frälsare som kommer in och lyfter sig över de andra. Har sagt från start att han inte är NHL mässing, och det märker vi ju när han inte alls färgar i ett dåligt Montreal. Men ge han tid hos oss att utvecklas, få ... | #Läs mer ·
bogg,hynning och tenkie nätar!