1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 594879 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2020-01-31
Synct: skrev till Oscar Johansson ang hans namnlösa tröja och fick svar. Skyllde på leverantören. Och att det var viktigt att "alla" hade likadana tröjor? Förstod inte logiken i vad han skrev. Men tyckte själv att det var alldeles på tok för lång tid att få namnet på ryggen..

Ohårde!

söder över: DIRTY HARRY 🙏🤟

SMÅLAND: O,'Harde behövd 20 säkånder så såt'n.

Herminator: Han påminner om Zeb Macahan...
Stor...bred och hjulbent!!!

Det jobb A.Carlsson gjorde som föranledde Hartmanns målchans är riktigt riktigt härligt att se från en back!

TIK-Lund: Hjälp! Jag sitter på en flygbuss och har ingen susning! Så frustrerande. Jag kan inte ladda ner Cmore-appen eftersom jag inte har svenskt Apple-ID, Hesgoal sänder inte och SR:s sändning är helt tyst! Hur var första?

TIK-Lund: Magiska tröjor! Vill ha SCAs gamla logga på armarna dock!

Woody Jokinen: Tycker Timrå hade perioden efter 1-1 målet. Vilket kom 10:45 Hardegård med assist av Lundin och Dahlén. Dahlén bara två poäng från att bli historisk poängliga ledare i klubben.

Timrå hade en herrans massa skott utanför målet.

Woody Jokinen: Tror det är tyst för det är paus. SR har slutat med "paus-ljudet". Trodde också det var nått fel härom dan när jag lyssnade.

Woody Jokinen: SR funkar, Timråpodds Jimmy är i studion, högkvalitativa analyser i pausen just nu.

Spock: Nära att linjedomaren fick en assist på ett Tingsrydsmål. Jag var nära att bli riktigt förbannad.

josha840: har vi nånsin sett Timrå sämre än i denna perioden?

2-1
🔥🔥🔥🔥🔥

roger_sundsvall: fantastisk passning. WW är våra nya assistkung.

roger_sundsvall: Hartmaaaaan, 2-1 i vårt nästa PäPä.. 😁💪

erathoo: nåja snygg styrning iallafall 🙂

Herminator: Samtidigt som Hästen vänder 3-1 till 3-3 på 22 sekunder. Nu myser man.

Härligt med nya ramsor som tex Ingenting kan stoppa oss...

2-2
försvarsspel
NOLL

Så rättvist!!!!!

erathoo: Är det bara jag som tycker Tingsryd är bättre än oss?

KulltorpsOlli: Nope! Jimmy håller med dig.

Önskade sekretariatet även loggade speltid efter sarg.
Min personliga uppskattning hittills i matchen är cirkus 82%.

josha840: åsså, uuuuselt spel.....varför trycker man inte upp killen som tar in pucken i zonen? Utan låt honom vänta in medspelare i 7 sekunder istället....pajasfasoner!

Yes!!!!!! BP!!!!!!

Det tvingar Timrå att jobba!!!!

Ny erfarenhet!

Coooolt!

Avdelningen onödiga utvisningar.

Spock: När är botten nådd spelmässigt?
Vi har tagit massor.med poäng tack vare Dahlén och Lundin.
Men vi suger så jäkla fett i spelet.
Ursäkta men jag tror jag skiter i detta nu tills Freddan lämnat.
Detta är för dåligt!!! Oavsett om vi vinner.

KulltorpsOlli: ..och jag saknar Mikenomad

PP psykar Tingsryd hårt!

Kämpar desperat för att få spela 5-3 hahaha

Timrå blir sämre ju säsongen lider. Det bådar inte gott för ett ev slutspel. Vad är anledningen till det? Jag hörde att Färjestad är dissade för sitt försvarspel de senaste 2 säsongerna där de bland annat har svårt för uppspelet. Kanske inte ante är vår frälsare som många trott?

Linkovich: Värdelöst vetande...

Men kommentatorn tycks hel ovetande om att TIK spelade 40% (7 min) av perioden i numerärt underläge

josha840: Undra hur vår ratio ser ut när det kommer till poäng/allmänt slit per krona för EWW, kontra vad exempelvis Löven får för slöfocken Liss. En pinne per match för Walli iaf. Dock diskutabel prioritering på det där baklängesmålet. Allt som allt är EWW en riktigt bra värvning såhär långt.

Meeeen herregud vilken andraperiod. Klasskillnad när vi väl vill, men vi vill också att det ska sitta oerhört långt inne. Vi möter alltså ligans på pappret i särklass minst offensiva lag, viktigt att komma ihåg när man ser det här.

Nu ska jag gnälla på någon som inte är en van hackkyckling... Men snälla Dahlén nån gång kan du passa också, den enda han passar är Lundin! Hartman har varit fri i slottet minst 3 gånger o du väljer ändå skott eller nedspel till Lundin bakom mål! Tycker det är ganska tydligt vilka han vill passa och inte.

Linkovich: Han sabbade ju dock inte uppspelen förra säsongen, och redan då var de dåliga. Jag vill gärna se Ante som huvudtränare. Tycker han förtjänar en chans.

Om en av Berglund eller Boyce ska bort ser jag helst att Boyce blir kvar. Han har i mina ögon ett bredare register, plus att han mer sällan tar onödiga utvisningar.

palleparling: Jag tror han passar dom han känner har bäst läge, jag tror inte han medvetet väljer bort folk, det är inte P8.

Linkovich: ska vi ha handuppräckning för att se hur många som ett Ante som en frälsare?

Har har hjärta och anknytning till föreningen...

Hans långa kontrakt visar väl mer på vad som är planen för framtiden i föreningen?

Vaffan har vi för material på backsidan?

Hardegård har ett bra skott...

Sedan då? Vad spretar?

36 kan bli less ibland och bjuda på bra fysiskt spel i 5min omgångar med 25min uppehåll mellanåt...

85 som verkar lika samspelt med övriga i laget som de flesta andra som konstant slår passningar antingen 12 meter framför eller en meter bakom i alla lägen man får att vända spel?

De usla uppspelen dödar fan allt! Motståndaren är samlad ca 125% av alla ggr vi väl kommer ur egen zon...

Vi har hyfsade frw. Många som glimtar till där!

Vi har seriens topp tre sämsta backuppställning dock...

KulltorpsOlli: Vi fortsätter vår vana trogen att producera fräsig sprudlande anfallshockey. Ett under att vi inte redan är klara för HA-finalen. Nej allvarligt, nu tror jag snart också att det får vara nog med detta självplågeri. Matcherna fram till kvalet lär bli valiumhockey deluxe.

Är det nån som vet, håller laget på att träna skiten ur sig för tillfället för att ladda inför kvalet? Så här illa som i de senaste matcherna kan det bara inte vara om inte så är fallet.

så Dårligt tråk hocky ingen vill vinna,tror dom har jullov än

Raggaren Putte: Jag har en liten förhoppning om att dom är nedtränade.

Någon som vet varför Timrå har så många olika lagläkare?

Timpa gjorde precis 3-1 för Västervik.

{HARTMANN
🔥🔥🔥

Dahlén vill inte passa Hartmann

Tror Dahlén läste HS i periodpausen, han verkade ta åt sig åt mitt inlägg iaf!!

josha840: vafan har hänt? Från att inte göra ett piss i Timrå till att göra 1 plus ett på 2 matcher? Måste handla om spelet, tvärsäker på de

Slarva inte bort denna ledning nu!

palleparling: 1P till av Dahlen och det är klubbrekord, vore kul om han fick göra det ikväll på hemmaplan iaf.

fermo: som modo menar du ?

Andersson: Nej, men som skedde tidigare i denna match när vi ledde med 2-1.

« · 2029903 · »