roger_sundsvall: vad otroligt löjligt av Lodin att droppa pucken när han är helt sopren med målvakten. Skjut pucken för helvete, jävla all star game-fasoner.
Ang första linan så är dom klasser bättre än motståndaren så det är inte gnäll asså!
Känslan är att kanske Lööke är lite ur form ikväll. Inte riktigt sig själv det blir lite ihåligt direkt då.
Jag misstänker att det blir knas direkt för kedjan när en av dom inte är där man tar givet att den ska vara. Tvingar ner tempot lite och då kommer ett pass för mycket spelet direkt!
Men vaffan när Renen, Bojen och Lindan levererar som ikväll så kan jag förlåta!
Olle: Nja. Han kom ju lite för nära själv så det må vara förlåtet. Hade droppen gått fram hade det varit veckans mål och då hade vi alla jublat. Jacke blev ju hakad dessutom.
Olle: Tycker Lodin gjorde ett grymt spel som droppade. Han trodde nog att Olofsson var renare... Ser dumt ut när det inte går in men hade den gjort det så hade det varit ett av säsongens snyggaste mål. Freddans filosofi var väl att inte ha en spelidé, utan att låta spelarna leva på sin kreativitet och skicklighet :)
Villervalla: Jag tycker ändå att Ragge har spelat upp sig nu när han fått mer speltid. Han ser inte så himla osäker ut längre och löser många situationer bra.
Avskum: det där är inte kreativitet, det är idioti och övermod. Hur i hela världen ska Olofsson uppfatta att Lodin är så jävla korkad att han avstår att avsluta på mål utan droppa med två backar i bakhasorna?
Har det gått så långt att vi blivit så bortskämda att alla mål måste vara snygga?
Olle: Jag håller inte med dig och det är helt ok för mig. Jag tror inte det var skönheten han hade i åtanke när han droppade utan en spelare i bättre läge. Han var faktiskt helt ren.
Villervalla: Interference på Westerlund där, en av dom SÄMSTA utvisningarna jag sett en domare ta någonsin. Han ställer sig i vägen och motståndaren åker på honom?
bar mofftak: Det är en screening, Westerlund har ju inte ens kontakt med motståndaren, han har ryggen vänd mot motståndaren när ”kontakt” sker. Man får screena i hockey.
Kvällens behållning var ” Klacken ” 😂 Något överförfriskad!! Men sånt gilla ja 😂 Och sen vann vi ju och 10:e raga... Rena transportsträcka till serieseger och SHL 21/22!!! GO GO Timrå IK !! Ikväll rinn dä lätt i strupuslingen!!🥳🥳🥳🍾🍾🍾
Olle: Absolut inte. Men att bryta mönstret är bra... Kanske gjorde Lodin sin dragning och konstaterade att "fan, jag är för nära; eller fan han gick inte på den" Olofsson är givetvis som alla andra så skärpt att han följer med på mål för en retur. Nu blev det ingen retur, det blev en drop. Du förväntade dig inte det, förmodligen inte Tingsryds målvakt eller någon annan heller. Bra försök tycker jag
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.