Sen är det lite typiskt för denna säsongen. Vi är vanligtvis kända för att motståndarna skall hålla i hatten de första 10 min. Nu är det snarare, nej men vi låter motståndarna diktera i de första 10 och trötta ut sig så sätter vi igång sen.. 😋
jå1: Effefktiva ja, rättvist nej. Man är fortfarande orolig för grundspelet överlag men vi lyckas hitta sätt att göra mål. En styrka i sig jag vet men hade känts mer hoppfullt om vi lyckats trumma på och sätta prägel istället för att bli översköljda första 10 hemma.
Spanarn: Timrå förlorar i stort sett alla tekningar! Solklart för Freddan att här måste laget bli bättre. Tekningar är väldigt viktiga. Man kan inte ge motståndarna en fördel hela tiden (speciellt inte i försvarszonen). Har Freddan observerat detta?
JonteD: Ja, han har i ärlighetens namn inte gjort någon superstart på säsongen men idag känns han betydligt mer påställd än tidigare.
Det är fortfarande lite nonchalant, Västerås hade en hel del kontringar där i början. Kontringar som inte heller verkade stressa så mycket, frågan där är snarare om det är så att vi litar ganska så blint på att backarna löser det så ligger forwards på rulle istället och väntar på den i regel väntande kontringen åt andra hållet istället. Där vill man ju tänka att "mot ett bättre lag så..." men vi möter ett jävligt bra lag, jag hade trott att VIK skulle kunna drabba oss ordentligt. Istället tar vi det ganska lugnt och "kapitaliserar" så fort vi har den minsta tillstymmelse till chans.
Vet inte om det är Antes förtjänst,.men jisses vilken skillnad på hur man coachar laget i år. Alltid första femman med tek i anfallszonen mm. Äntligen!