roger_sundsvall: det är ju ändå intressant hur vi vinner med 4-1 och mer eller mindre äger pucken i 40 minuter men Harald har BARA bra saker att säga om Västerås.
Må vara att Haralds krav på Timrå är högre än vad vi här på hockeysnack då kanske.
roger_sundsvall: Hmm. Bra passningsspelare, men han utmärker sig inte. Jag tycker Eckmyhl gör det minst lika bra. Men han ska väl få några matcher till på sig först.
Hahl Bundy 2.0: man önskar ju att domarna kunde vara konsekventa men dom är ju egentligen bara ”reglerare av underhållningsnivå”. Den på Boyce är så solklar att det är sjukt men Lyth tar inte utvisning för att vi precis haft PP och gjort mål.
DalleRalle: styrkekramar till Glader och hans superbygge för längesen man såg en sportchef bränna pengar på ingenting. Nu gjorde ju ohlsson mål så det kanske tar sig.
Olle: Finns att önska lite mer av domare Lyth. Vikspelaren som petade lite lätt på Svensson får 2 min. Det var ingen utvisning. Men vi fick ett mål på den. Omvända livtaget på Boyce renderade i nada däremot. Sen högklubba o blodvite på Lundin som ska vara 2+2 blir bara en enkel 2. Vem är jag att förstå?
Sputnik: Västerås måste hata att möta Timrå. Samma visa varje match typ. Västerås är alltid med i matcherna och kan nästan mata farliga chanser, förlorar i slutändan jämnt med minst 2 mål...
TD: Västerås spelar ju nästan identiskt som Vita hästen gjorde. Backar hem och köttmur. Timrå vägrar jobba hårt och buffla in puckar. Allt ska tydligen vara klapp-klapp hela vägen in i mål. Alldeles för enkelt för Västerås att försvara sig.
Fruktansvärt okaraktäristiskt att vi då får ett mål från ett slagskott från blå oskymt, haha.
Plus att vi skulle få ut en dimension till med en stark back på offensiv blå.