Knylan: Tre poäng i dag så fortsätter vi stressa och pressa Modo. Modo har en tuff vecka framför sig. Det har väl vi också, men jag tror vi tar fler poäng än Modo sista fyra matcherna. Förhoppningsvis 4 poäng mer.
Rip Kirby: Detta är fan i mig första matchen på hela säsongen vi kan matcha ett helt komplett lag på forwardssidan. Säkert på backsidan med, utan att veta huruvida Lerebäck är helt spelklar eller ej.
Lindberg får fortsätta att vara en spelare vars kedjetillhörighet är lite oklar, därav rimligt att han sätts på läktaren. Men det är ett gott kvitto på att vi trots allt har en jävligt stabil konkurrenssituation, han kan fortfarande bidra även om han inte har så mycket att komma med i något speldrivande hänseende. I kvalet kan han bli en viktig faktor.
Det lär bli dragkamp om Dahlen om han återvänder till SHL. Jag har hört att Chris gjort ett försök nu när Brithen lämnar. Men han borde spela i TIK i SHL kan jag tycka.
Chivaz: Japp. Det är dock så jävligt att om han hade hunnit flytta målburen innan skottet hade det dömts bort. Nu var nog skottet redan avlossat innan han fick lös målburen. Skönt att det inte lönade sig.
Chivaz: Det är bara när det är ett friläge (bara en målvakt eller spelare) mellan anfaller och mål som det är straff. Reglerna är riktigt dåliga runt avsiktlig flytt av målbur. Edit: Flytt av målbur under sista 2 minuterna i tredje eller i overtime är också straff.
Jag börjar bli allvarligt irriterad på våra moderatorer. Modoiter o annat löst folk får härja fritt utan att det görs ett skit härinne. Annat är det i Modos Nordkorea bok där moderatorerna verkligen tar sitt jobb på mer än allvar!
Bee: Jävla pajasfasoner den där tacklingen. Är ju clownigt att ens slåss därute för den delen. Handlar ju om att sätta puck i mål, inte nävar i ansikten eller knuffas som småtjejer.
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·