KulltorpsOlli: han är för lat helt enkelt. Han genar i vartenda byte och är sällan beredd att göra jobbet. Konstaterar för övrigt att Johansson är hjälten även idag. Fan vad dåligt vi spelar i egen zon.
KulltorpsOlli: Förklaringen till det har jag dock ingen aning om, men det ligger nära till hands att tänka att det hade med hans skridskoåkning att göra. Hade nog aldrig nått den här nivån som forward.
Jäklar vilka stålmannenögon kommentatorn har när en timråspelare gör något, då är det solklart. Lundins kapning när han glider in i målvakten, den solklara trippingen missade han dock.
roger_sundsvall: kommentatorn är ju helt ute och cyklar, vadå ”hinner marmenlind tillbaka”? Långt utanför målgården, då får han väl skylla sig själv om han inte hinner tillbaka.
KulltorpsOlli: Lööööke! 2 målsskytt vilket skott han har dundrar dit den. Väldigt viktigt att han har hittat målformen och fått tillbaka självförtroendet
KulltorpsOlli: spelar timråspelarna med träklubbor idag? Västervik slashar ju som skogshuggare men inte en klubba som gått av på mitten än. Mycket märkligt.
stoff: Han spelade i ICEHL, dvs i gamla EBEL (österrikiska ligan). Men i laget Bolzano, som är ligans enda italienska lag. De har vunnit grundserien två år i rad.
Hur mycket träningsvärk har PW efter förra matchen? Det ser ut som om Timrå är skapligt nedtränade just nu. Mitt i en uppbyggnadsperiod för slutspel. De andra lagen slåss här och nu. Ibland blixtrar det dock till ordentligt och rätt var det är segar man mest omkring.
Jag funderar på hur många procent extra Timrå IK har i slutspelskapital...
Andersson: PWs tunga skott var nära att resultera på slutet. Vi får vara nöjda med 2-2. Känner mig trygg då vi brukar vara starkare i 2a och 3e perioderna. Lär bli hårtork från Freddan i paus vi är inte riktigt där 200%