Man ska inte dra för stora växlar efter ha sett denna hemmapremiär, men tycker det ser långa perioder väldigt uddlöst och fantasilöst ut!
Varför envisas om och om igen med att dumpa puck och hoppas att man ska vara först på den? Ett icke så vägvinnande sätt att vinna matcher på tycker jag, allra helst om man inte är 1a på pucken.
Sen måste jag även passa på att medge att det är på tok för långt mellan lagdelarna, och därmed lättläst för Växjöspelarna att freda sig mot anfallen. Visst de 10 första min av perioden såg vi ut som ett gäng hungriga vargar som jagade bytet med hög forecheck, och starkt hemåtjobb när det behövdes. Men allteftersom mattades man av detta enorma tempo, vilket iof inte är så knepigt.
Känner mig iaf inte riktigt till mods efter att ha sett denna premiär, men vill inte dra för höga växlar redan nu, utan blickar framåt och hoppas på förändringar.
Vampola våran överlägset bästa spelare ikväll, i övrigt vill jag inte hissa någon speciell spelare. Hedin ska få godkänt för sitt lätta spel också!
Olle: Äntligen hemma igen efter den plågan! Tänk att så fort det skrivs om en spelare i pressen så suger han näsapa i matchen efter. Robinson var helt värdelös ikväll. Oscar Hedman likaså. Men Vampola var riktigt bra. Synd att han inte hade Pikken i arslet
Taurus: Ännu en gång har linkan lyckas värva skiten från andra klubbar GRATTIS jubelidiot. Nu har du nåt ditt mål att köra ner Timrå till allsvensk nivå o sundsvall hockey tackar man lyckades lura Timrås styrelse och annställa dåren.
Johnny Rådepp: Precis, Conny Strömberg är just vad Timrå IK behöver, eller hur? Vänta lite, vi ska bara skriva om föreningens alkoholpolicy igen, det är gjort på några minuter...
Johnny Bravo: Du får ett plus på den och jag är helt seriös. Det perra gör med det här laget fungerar inte. Han må ha varit duktig i andra föreningar och han kan säkert göra bra ifrån sig i framtiden men han fungerar inte i Timrå IK.
Jag skriver ner "Daniel Corso" och "Challe berglund" på önskelistan redan nu.
Precis. med ett sånt här PP kan det bara sluta på ett sätt!!! Att man inte FATTAR i ledningen vad innihelvete viktigt det är med ett fungerande PP. Man måste ha spelare som är bra på det!! Och då speciellt en KLASSBACK!!!! Pengar??? Ja, men åk ur ES då!!!!!
Lemmy: Det här vänder vi inte på en dag. Det går inte att plötsligt börja spela strålande PP, det är omöjligt. Man har naturligtvis tränat på det här och uppenbarligen misslyckats fullständigt.
För första gången på väldigt väldigt länge blev jag inte bara förbannad, less, trött eller vansinnig av att se Timrå förlora, jag blev genuint ledsen. Det här är alldeles för dåligt för att det ska vara i närheten av att räcka till i år. Vi blir enkelt utmanövrerade av nykomlingarna som inte ens behöver slita för segern. Dom ställer upp i egen zon och Timrå reagerar på detta genom att släppa till en ändlös mängd spelvändningar.
Dom behöver bara vara bra på två saker. 1, Köttmur. 2, spelvändningar. Dom tar MASSOR av utvisningar och det påverkar inte spelet till vår fördel öht.
Här sitter man och hoppas på att Halonen och Pikkarainen ska komma tillbaka i spel och vad händer? Vi får Granath och Hagos skadade. Granaths skada är dessutom helt onödig, han tar en idiotisk väg efter sargen trots att han VET att han kommer att bli klämd av en spelare med bra fart.
Nej snaran drogs åt ett par snäpp runt halsen i och med den här torsken. Som sagt, man blir ledsen av att se hur vi spelar. Kanske bör man redan nu fundera på att få in en coach i den här föreningen som kan tillföra en helt annan sorts energi i truppen. Jag är så jävla less på att se perra stå med käften öppen och stirra på domaren när han tycker att vi blir orättvist behandlad...inte EN enda gång har jag sett den där jävla käften GÅ på honom när han är upprörd....
Ja du. Kan man inte prestera bättre i pp så är kvalserien oundviklig!!! Men det här är ju ledningens vilja. Ingen spets skall finnas som styr ett pp.!!!! Robinson var bland det sämsta jag sett i kväll, som ska vara det store organisatören i pp. Välkommen till ES. Man var inte etta på en j-la retur!! Vet inte, men coacningen av kedjor tycker jag inte heller verka så genomtänkt, men det vet Perra säkert bättre än jag. Vilket fall så kommer experterna att ha helt rätt om var Timrå hamnar efter 55 omg!!
Långben: Inte så konstigt att det inte kom några skott eftersom Robinson och hans backkollegor drällde ut precis allt vid blå. Maken till skitnödigare backspel var det längesen jag skådade.
Bragd-Birger: förhoppningsvis kan pikken bli en bra lekkamrat till vampola. röymark kanske kan femdubbla sin insats från idag och komma upp hälften av vad han gjorde ifjol, bagarn får börja täcka skott, han ser dessutom med vadderad ut i år än sist han var här... i övrigt vet jag inga råd.
pefr: Men sparka mes perra och linkan åt helvete ! Jävla pissvärvningar ger bara bagarn hedstöm vampola godkänt resten var som kärringar på isen. Pärssinen??????????????????????? var han med dax o sluta nu.
Usch! Det värsta är att Timrå faktiskt försökte. Man ser verkligen hur lite spets vi har. PP bedrövligt (nähä?). Omställningen anfall-försvar likaså. Helvete vad lätt dom rann igenom mellan varven.
Nej, det här blir en tung säsong. Men det visste vi i o f s redan. Dags att hitta på något nu, Perra. Kanske samla ihop det vi har av trubbig spets. Å andra sidan - är inte längre lika sugen på att flytta upp Pärssinen. Han kan verkligen inte vara helt ok. Ljusår från fjolhöstformen. I övrigt orkar jag inte skriva något mer.
Varför envisas om och om igen med att dumpa puck och hoppas att man ska vara först på den? Ett icke så vägvinnande sätt att vinna matcher på tycker jag, allra helst om man inte är 1a på pucken.
Sen måste jag även passa på att medge att det är på tok för långt mellan lagdelarna, och därmed lättläst för Växjöspelarna att freda sig mot anfallen. Visst de 10 första min av perioden såg vi ut som ett gäng hungriga vargar som jagade bytet med hög forecheck, och starkt hemåtjobb när det behövdes. Men allteftersom mattades man av detta enorma tempo, vilket iof inte är så knepigt.
Känner mig iaf inte riktigt till mods efter att ha sett denna premiär, men vill inte dra för höga växlar redan nu, utan blickar framåt och hoppas på förändringar.
Vampola våran överlägset bästa spelare ikväll, i övrigt vill jag inte hissa någon speciell spelare. Hedin ska få godkänt för sitt lätta spel också!