1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590869 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11

« · 1449578 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2011-12-11
Ambroo: Jag gillar tanken med att värva Bremberg för att spetsa till vårt PP och sedan, när vi väl får chansen, matcha honom i blytunga 15 sekunder i PP. Märkligt att man inte såg röken av honom under hela matchen?

Murley ja. Han är grym. Skönt tycker jag att man konsekvent spelar honom på blå i PP för att det funkade en match i omgång sex.
Kommentera

Nog för att Växjö är det i särklass sämsta lag jag sett den här säsongen, men vad gör det när vi har en poängkung som Matt Murley? Världshistoriens mjukaste transatlant med ett skott att döda för och en balans som får Jevgenij Plusjenko att se ut som Bambi. Denna klasspelare lyckades helt på egen hand förstöra samtliga pp:n ikväll. Jag brukar inte hänga ut spelare, men jag ger mig fan på att han var på Oscar igår, igen...

Nu är det klart och färdigt. Det här går aldrig. Inte med det här laget och den där tränarduon. Det spelar ingen roll vilka vi får med oss ner. 2 av 27 poäng är fakta.

Vår egen B-B är välkommen att svara, men grannarnas B_B bör inte göra sig det besväret.

Nu har Nubben ett par veckor på sig att rensa ut i och kring truppen. Pikka, Murley, Herr Johnson och klättermusen får gärna lämna redan under kommande vecka. En tränare, en back, en forward och en center måste ligga under granen om vi ska ha nån möjlighet att överleva Kvalserien.

Kommentera

fredriko74: Har man två päron till tränare som är lika glada om man vinner som förlorar då jävlar är det SJUKT SJUKT SJUKT vakna kärringförening AGERA
Kommentera

Kostiainen: Håller med du. Värmlänningen stod och gapade som aldrig förr idag. Challe visade iaf lite attityd, lite vinnarinstinkt.
Kommentera

Nä, ska nog gå och lägga mig igen.

Vara inne här och diskutera och kritisera ett lag utan vilja känns lika hopplöst som att bajsa i bakfickan.

Gonatt mä' er.

Kommentera

Bragd-Birger: Jo.
Kommentera

När kommer den dära förste-backen egentligen??? och förste-centern?

......BAH!!!1

det har sagts hundra ggr, men OM vi hade haft en back som kunde skjuta, (särskilt i PP) och OM vi haft en riktigt konstruktiv center (sorry Vampen, men du passade inte riktigt in i laget) så hade det nog kunna sett annorlunda ut.

Det MÅSTE bara till, som det ser ut nu kommer KS att bli en mardröm....

Kommentera

Bragd-Birger: Jo.
Kommentera

Fy fan vad jag är förbannad nu!!!!! Skulle vilja slå på Janne Karlsson en fet djävla smälldjävlel. Så exremt satans vidrig tur de hade Växjö!!!! De spelar deffinittivt inte i ES nästa år, på tok för dåliga för det!!

Kommentera

Taurus: Spelarna har nog marginell betydelse. Mönstret i dom här sexpoängsmatcherna är, med något undantag, ganska tydligt. Man blir tagna på sängen och spelar räddhågset, tveksamt och passivt.

Tränare ska förbereda och preparera sina lag. Coacher ska justera under matchens gång. Jag tycker att Timrå ser både opreparerade och dåligt coachade ut. Hade vi haft en stängd serie hade jag gärna låtit Perra lattja vidare. Jag tror att gruppen har det mysigt (och det är nog en del av den uppryckning vi trots allt sett), men det räcker uppenbarligen inte när agnar ska skiljas från vetet.

Vi kan tycka att det här var en snorviktig match. Välkommen till kvalserien, säger jag då. Ett snortaggat Örebro i andra omgången...huamej. Där snackar vi nerver.

Kommentera

superfalle:

Ja men om man fått in nägra gubbar nu när de börjat få lite häng kanske man har vunnit en match som i kväll. Chansen har ju definitivt funnits, men fortsättar man så här så är det ju helt kört

Kommentera

Smokey: Första modoliden på G!
Kommentera

Fan vad töntigt det är att kasta ut en platt-tv. Saknar tjocktevens tid.
Kommentera

När ska detta pajaseri ta slut. Nu ska materialaren gå. Förlåt ironin.

Hur ska vi vinna en kvalserie med bara bottenlag.

VAKNA

Joppe1

Kommentera

Taurus:och de känns som rätt väg att gå . bränna ekonomin för att tokvärva nu då kvalserien i praktiken varit klar en tid är väl ingen kanonlösning . även om vi ibland suttit och superoptimistat om att vi ska vinna varenda match resten av säsongen och slippa kval så har de ju om man ska vara realist klart sen länge 
Kommentera

Haha, eller nåt. Frågan är om vi inte slår rekord i antal förlorade sexpoängsmatcher i år. Räknar man rätt om man påstår att Timrå tagit 2 av 27 poäng mot aik, Modo och Växjö i år?

Man kan gnälla på backarna hur mycket man vill. Naturligtvis är det inte där det primära problemet sitter i dom här matcherna. Blir 'spännande' att se hur det artar sig i en - småhyfsat trolig - kvalserie. Där blir det sexpoängsmatcher varje kväll. Tror knappast motståndet blir så värst mycket sämre än kvällens Växjö heller.

Håhåjaja.
Kommentera

dr-nix:

För mig är det lite underligt att inga flera nyförvärv kommit. Känns som om man kommer att rusta inför KS och vill hålla ned kostnaderna ett tag till framöver då inte KS drar igång än på ett tag!

Kommentera

En fråga till Nubben, Tomas Johansson och Christer Ericsson. När kommer Ni att agera mot tränarna ? 2 - 25 i poäng mot Modo, Aik och Växjö måste väl även Ni må dåligt över och inse vad det kommer att innebära i en kvalserie med detta spel.
Kommentera

Frella:

Välkommen Leif säger jag, han gör nog underverk jämfört med hur det ser ut nu.

Exempelvis när vi har tryck i zon så tar Perra ut målisen precis när vi blir av med pucken, innan det har han minst 15 sekunder när vi har pucken under kontroll som han kan ta läget men inte då. Jävla värmlänningssate!

Kommentera

Taurus:Fast Linköpings säcken-hockey är väl rätt defensiv? Där har vi ju i stort sett full pott. Nu är de också ett bottenlag så vi kanske börjar torska mot dem också.
Kommentera

Kattgubben: Topplagen skiter i Timrå. Underskattning. Vem fan vill se Perras gäng mot typ Örebro, Leksand, Västerås, Växjö eller fu**** AIK i KS? Får mardrömmar.

Publiksiffran i kväll?
Kommentera

Kattgubben:

Beror på att man inte har kunnandet att luckra upp ett lag som spelar lite mera defensivt än topplagen gör. Där får man lite mera ytor att stypa in pucken på. Föra spelet har man inte alls ett lag till. Finns inte den kompetensen i detta lag

Kommentera

Finns det något motstycke i modern svensk elitseriehistoria på bottenlag som konsekvent förlorar mot andra bottenlag och samtidigt vinner mot topplagen? Timrå känns som en smått skev konstruktion för tillfället.

.. och, ja.. den här matchen hade vi garanterat vunnit om vi hade spelat nån form av ishockey i första perioden.

Redigerad kommentar

Kommentera

In med Strömberg, han är nog revanschsugen =)
Kommentera

superfalle:

Hur kom Växjös första mål till då?? Jo, bristen på ren hockeykompetens som det har varit hela säsongen där bak! Misstag från backarna gång på gång i egen zon

Kommentera

dr-nix: Som Timrå inledde matchen måste tränaren ta ansvar. En hockeymatch består av 3 fu**** perioder. Perra ser ut och låter förvirrad. Vi har fan ingen spelplan alls. Lid i natt och länge till.
Kommentera

Känner mig lite på hoppad småläning som man är hehe
Kommentera

A51:

Absolut. Bara ett bevis på att man är klart sämst i ES. Man kan ta mig fan inte slå ett enda bottenlag när det gäller! Sedan kan ju ES aldrig sett en sämre backuppsättning någonsin. Inte en chans!. Tack herrarna Johansson och Lindkvist för en härlig säsong!! Bara så skönt att det blir ändringar vid rodret och hoppas det kommer in folk med hockeykunnande. Sportchef är ju iof redan på plats. Om man nu har nåt lag i ES nästa säsong!!

Kommentera

lincoln:
Fyfan va lojt det såg ut, som om dom funderade på vad man skulle hitta på under julledigheten, inget "vinna till varje pris" direkt.
Kommentera

nu är de nog , växjö spelade 65 minuter hockey för mindre än ett dygn sen . har rest 100 mil idag . för timrå var de absolut sista chansen att få lite kontakt . men torskar . mot ett väldigt mänskligt lag . jag vill slå någon hårt som faan 
Kommentera

Sämst sämst sämst sämst i ES historien

Kommentera

Fy fan vilket monumentalt jävla skitlag man håller på!!!

Finns absolut ingenting hedersamt med denna förlust. Bara vika ner sig i varenda tillfälle, varenda 6 poängsmatch och varenda jävla gång vi möter bottenkollegor.

Fy fan vad skönt det ska bli att slippa se dessa jävla mesar under någon vecka!

Patetiska pajaser.

Nu orkar jag fan inte vara nyanserad mer - Skäms! Sätt varenda sopa på ett träningsläger under julen. Inte en enda dag ledigt har förtjänats.

FY FAN!

USCH!

PATETISKT

Kommentera

Magnus Rövarn : Så jävla beklagligt att vi skänker bort tre poäng idag igen. Hur faan är det möjligt att den där jävla franskitalienskgrekiskungerskamerikanen får sätta en enkel jävla handledare och matchen är körd? Vi får slita som djur för att göra ett mål.

Fy faan för bottenlag. Jag vill inte ha med Växjö till KS heller. vi vinner ju inte mot dom heller.
Kommentera

Nä nu skiter vi i det här, precis som timråspelarna.
Kommentera

Vilken vinnar tränare syfröken PERRA är mot bra lag så här blir det i kvalserien oxå med pajasen kvar IDIOTER
Kommentera

Kattgubben: Växjös tränare fick den här matchen dit han ville. Perra kommer att komma på samma sak om några månader. Lite sent i min bok.
Kommentera

Tyvärr var detta spiken för mig. Man kan inte förlora matcher som dessa. Jag har svårt att se hur man ska klara av att undvika kvalserien när man fortsätter förlora mot alla bottenkollegor... Något måste hända under uppehållet helt klart.
Kommentera

SÄMST NÄR DET GÄLLER!! SÄMST. SÄMST. SÄMST.
Kommentera

Tränarna, Granath och Murley - SCHAS!!!!!!!!
Kommentera

Helvete då, så jävla dåligt! Ingen vinnarmentalitet i detta lag, tafatt som bara den. Sämst när det gäller.
Kommentera

Kerstin_k: JAG HATAR SMÅLAND!!! DJÄVULENS LANDSKAP PÅ VÅR JORD TILLSAMMANS MED ÅNGERMANLAND!!!
Kommentera

Just nu är det inte så kul att vara Timråit, faktiskt. Spelet har fan inte varit så jävla illa idag ändå, men vi förlorar alla poäng ändå - i en sexpoängsmatch - igen.....
Kommentera

Den bästa julklapp vi kan få är att hockeyprofessor Kalkyl drar till Värmland bums. Och inte kommer tillbaka. Det här duger inte:(
Kommentera

Magnus Rövarn : Fy faan.

Time out. 9 sek kvar. Stor chans.
Kommentera

hubbenorlen: bremberg stod ju still och var sämst endå, förstörde de få sekunder han hade i de PP't
Kommentera

hubbenorlen: Vad fan skulle vi flytta matchen för? Hade vi lirat kl.16 hade vi vunnit. Vi bjuder Växjö på 3p. GENERÖSA TIMRÅ!

Hoppas ni niger innan ni far hem jävla bönder!

Kommentera

hubbenorlen: Tiden börjar bli knapp... Ser inte lovande ut.

Helvete.
Kommentera

Magnus Rövarn : Så Bremberg fick inte spela pp förrän det var 15 sekunder kvar?
Kommentera

Kerstin_k: Verkligen. Det måste ringa. BARA MÅSTE!!!

Edit: FÖRBANNAT!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Magnus Rövarn : Timrå spelar bra i tredje. Ett skitmål. Jobba in den nu.
Kommentera

« · 1449578 · »